Accidents

Re: Accidents

Мнениеот karadzhoff » 20 Яну 2020 01:15

mistoffelees написа:Интересна скорошна "сказка" в Евроконтрол по повод изследвания и симулации относно траекторията и евентуалното местоположение на MH370.
https://www.youtube.com/watch?v=Qk1CxO9XGyQ



Наистина с интерес го изгледах :wink:
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Re: Accidents

Мнениеот Делян » 25 Яну 2020 20:21

LZ-TAB

Изображение
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Accidents

Мнениеот karadzhoff » 26 Яну 2020 23:41

https://www.tmz.com/2020/01/26/kobe-bry ... calabasas/

Още един велик спортист си отива след катастрофа с хеликоптер :cry:
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Re: Accidents

Мнениеот Rosen85 » 04 Фев 2020 00:06

Пътнически самолет ще кацне извънредно в Мадрид след мистериозен проблем с колесник

Самолет на компания "Еър Канада" се готви за извънредно кацане на летище "Барахас"
в Мадрид половин час след излитане, съобщават испанските медии.

Технически проблем със самолета със 130 души на борба - проблем с колесник или
(според някои медии) дори липсващо колело - се появява часове след като "Барахас"
спря временно всички полети заради преминаване на дронове
.


Полет АC837 излита от Мадрид за Торонто в 15:57 ч. местно време.
Самолетът "Боинг 767" е загубил част от колесник според синдикат на испанските пилоти,
публикувал съобщение по темата в "Туитър". Изглежда, откъсналата се част е засегнала и един от двигателите.

Сега самолетът трябва да хаби гориво в продължение на около 3 часа,
докато кацне около 18 ч. местно (19 ч. българско) време. Целта е да се изгуби възможно най-голяма маса,
за да се избегнат рискове при кацане, а заради трансокеанския полет машината е била заредена максимално преди излитане.

"Ел паис" пише, че първите появили се версии за инцидента говорят за повреда в колесника малко след излитане.
Не е известно дали има връзка между случващото се със самолета и инцидента с дронове броени часове по-рано.

В социалните мрежи има публикации на очевидци, които твърдят, че самолетът кръжи ниско южно от Мадрид.

Самолетът е въртял бая време, докато изчерпи част от горивото и после е кацнал.
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 365
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Accidents

Мнениеот Kx » 04 Фев 2020 09:29

Малко жълто е поднесена новината.
Левия двигател е бил изключен поради проблеми с него след излитане ( на височина 3000 фута)
Гръмнала е гума на основния колесник при излитане и изтребител е огледал щетите. Явно не е имал система за изхвърляне на гориво и я трябвало да го изгори част от него за да кацне безопасно.
Тук е доста по-професионално.
Kx
най-спотър
 
Мнения: 410
Регистриран на: 13 Апр 2004 15:45
Местоположение: Sofia

Re: Accidents

Мнениеот karadzhoff » 05 Фев 2020 19:28

737-800 на Pegasus е излязъл от пистата при кацане на Sabiha Gokcen. Рязцепил се е на три части, към момента няма информация за загинали.

http://avherald.com/h?article=4d2e6a8d&opt=0

П.с. Това май вече не е новина.. :?

П.п.с. Потвърдено за един загинал, пилотите са в критично състояние. Кабината както се вижда ор снимките е обърната наобратно..
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Re: Accidents

Мнениеот concorde » 06 Фев 2020 12:54

karadzhoff написа:737-800 на Pegasus е излязъл от пистата при кацане на Sabiha Gokcen. Рязцепил се е на три части, към момента няма информация за загинали.

http://avherald.com/h?article=4d2e6a8d&opt=0

П.с. Това май вече не е новина.. :?

П.п.с. Потвърдено за един загинал, пилотите са в критично състояние. Кабината както се вижда ор снимките е обърната наобратно..

Жертвите вече са трима .
Аватар
concorde
супер спотър
 
Мнения: 1047
Регистриран на: 07 Май 2013 16:13
Местоположение: Пловдив

Re: Accidents

Мнениеот skyviewer » 07 Фев 2020 16:16

Самолетът Боинг 737 изпълняваше полет от Измир за Истанбул със 177 пътници на борда и шест души екипаж. При кацането е имало силен вятър и дъжд. Самолетът се е движил около 50 метра и е паднал от височина 30 метра, след което се разцепил на три части.
Въпреки някои коментари, че "е можело да бъде и по-страшно", инцидентът предизвика силна тревога, която не може да се подмине. За по-малко от месец, втори самолет на "Пегасус" излиза извън пистата (предишният инцидент стана на 7 януари), а подобен случай е имало и в град Трабзон през януари 2018 г.
Отново на дневен ред излезе темата за безопасността на полетите - въпроси, по които обикновено се говори при катастрофа или инцидент, и не след дълго време се забравят…

Грешките, довели до катастрофата

Гражданското въздухоплаване в Турция се разрасна изключително много през последните години. Летище "Сабиха Гьокчен", което се намира на азиатския бряг на Истанбул, е посрещнало и изпратило 12 милиона пътници през изминалата 2019 г.

Летището функционира от 2001 г. и изпълнява международни и вътрешни полети, но разполага само с една писта.

Турският министър на транспорта и съобщенията Джахит Турхан подчерта този факт на брифинг пред журналисти.
"Трафикът на "Сабиха Гьокчен" постоянно се увеличава, но пистата на летището не е в много добро състояние. В часовете, когато няма полети, почти всяка вечер състоянието на пистата се обследва. След като бъде завършена новата писта, тази ще бъде подложена на ремонт", каза турският министър.
Експерти отбелязват, че от години се говори за необходимостта от завършване на втората писта на "Сабиха Гьокчен", но резултат няма.
"Третото летище бе построено, но втората писта на "Сабиха Гьокчен" така и не се довърши. Политически и икономически сметки стоят зад цялата работа", твърдят експерти.
Проправителственият вестник "Сабах" писа, че авиодиспечерът е предупредил пилотите за наличието на силен вятър в момента на захода към пистата. Но бившият ръководител полети към Военновъздушните сили Зафер Йешилгюл посочва, че са допуснати грешки и от диспечера в кулата, и от пилотите, които не са се съобразили със силата и посоката на вятъра, както и с лимитите за скоростта.

"При скоростта, с която пилотът е заходил на 3-километровата писта, той не е имал шанс да спре самолета. Но от случая трябва да си извадим поуки", казва Йешилгюл.

Стана известно също, че единият от пилотите на "Пегасус" е чужденец, но въпреки това, разговорите с авиодиспечера са се водели на турски език.

"Това е много груба грешка", коментира специалист по въздухоплаване. Командир-пилотът е длъжен да говори на английски език, за да разбира и вторият пилот. Тук отговорността е на управлението по гражданско въздухоплаване", казва той.
В Туитър експерт по сигурността на въздушния транспорт отбелязва, че размерът на площта на зоната за сигурност в края на пистата е недостатъчен. "Пистата на "Сабиха Гьокчен" отговаря на минималните изисквания на Международната организация за гражданска авиация", посочва той.
"Ако площта в края на пистата е по-голяма, самолетът няма да падне в ров и така ще има по-малко щети", посочва този експерт.

Появиха се и твърдения, че частни авиокомпании, като Пегасус, оказвали натиск върху пилотите да предприемат по-рисковани заходи, за да избягват закъсненията и съответно икономически загуби.
"Прави впечатление, че при инцидента в сряда не се е налагало спешно кацане - няма извънредна ситуация, пилотът не е задължен да кацне. Дали пилотът е чувствал някакъв натиск върху себе си и затова е решил да кацне (при тези метеорологични условия)?", пита експерт в турското издание на в. "Индипендънт".
Отговорен представител на "Пегасус" категорично отхвърли подобни твърдения.
Бивш пилот от турските авиолинии Бахадър Алтан пък разкритикува затварянето на старото летище "Ататюрк". По думите му, цитирани от СиЕнЕн-Тюрк, пистата на Ататюрк може успешно да поеме нарасналия трафик на "Сабиха Гьокчен".
Коментарите във връзка със самолетния инцидент в сряда изведоха на преден план още една тема. Става дума за подготовката на пилотите в частни курсове. По данни на медиите, в последните години особено много са се увеличили курсовете за подготовка на пилоти.
Запознат с темата източник твърди пред турското издание на в. "Индипендънт", че в курсовете икономическият фактор е определящ при обучението.
Твърди се, че срещу 70 000 евро може да се обучиш за пилот в Турция.

"Преди години системата за обучение на пилоти бе изключително прецизна и строга. Поради това и една част от кандидатите отпадаха. В наше време пилотажът се превърна в машина за пари. Належаща е нуждата от преглед на критериите при обучението на пилоти и командир-пилоти, както и да се завиши контрола върху курсовете за обучение на пилоти за гражданската авиация, в тях да се наемат за инструктори само опитни пилоти", казва Йешилгюл.

Друг бивш пилот от военновъздушните сили Беязът Караташ обаче е на противното мнение.
"Подготовката на младите е на високо професионално ниво и според мужденародните стандарти. От курсовете излизат втори пилоти. Години наред те летят с опитни пилоти-командири. Не смятам, че обучението в курсовете не е достатъчно", посочи той.

По думите му свеждането до минимум на рисковете във въздухоплаването е отговорност, която засяга всички, ангажирани в този сектор. Задължителните условия за това са: обучение, познания, споделяне и прозрачност. Може да се вземат още по-добри мерки и да се подобрят съществуващите.

Имаше време, когато в гражданската авиация на Турция за пилот-командири се назначаваха основно бивши военни летци. Но развитието на гражданския въздушен транспорт, построяването на нови летища (всички областни центрове на страната разполагат с летища) и увеличаването на авиопарка (по официални данни турските авиолинии разполагат с 294 пътнически и 15 броя транспортни самолети, а през 2023 г. се планира пътническите самолети да бъдат 475), промени и критериите за летателния персонал. Преди време в турските авиолинии започнаха да назначават за пилоти и чужденци. В системата на "Търкиш еърлайнс" към момента са регистрирани 4 468 пилоти, като от тях 800 са чужденци, включително и българи.

https://dnes.dir.bg/svyat/poreditsa-ot- ... v-istanbul
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Accidents

Мнениеот zlatacho » 09 Фев 2020 23:15

zlatacho
кандидат спотър
 
Мнения: 2
Регистриран на: 24 Май 2013 21:33
Местоположение: Varna

Re: Accidents

Мнениеот karadzhoff » 10 Фев 2020 02:05

zlatacho написа:https://youtu.be/79X8FivNJ6o

https://aviation-safety.net/database/re ... 20200209-0

За радост без жертви.


Видеото е интересно - дали въобще стига до пистата или просто каца в страни от нея?
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Re: Accidents

Мнениеот Vladimorka » 10 Фев 2020 15:43

karadzhoff написа:Видеото е интересно - дали въобще стига до пистата или просто каца в страни от нея?


http://avherald.com/h?article=4d3110c1&opt=0
Твърдо кацане 15 метра преди пистата, чупят се основните колесници, след това се хлъзга по нея на двигатели и преден колесник.
Vladimorka
супер спотър
 
Мнения: 728
Регистриран на: 02 Фев 2010 17:24

Re: Accidents

Мнениеот karadzhoff » 10 Фев 2020 18:38

Vladimorka написа:
karadzhoff написа:Видеото е интересно - дали въобще стига до пистата или просто каца в страни от нея?


http://avherald.com/h?article=4d3110c1&opt=0
Твърдо кацане 15 метра преди пистата, чупят се основните колесници, след това се хлъзга по нея на двигатели и преден колесник.


И аз днес видях, че са го добавили. И самото видео създаваше такова впечатление.
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Re: Accidents

Мнениеот skyviewer » 05 Май 2020 08:11

Братята СевероМакe са потрошили един Ми 17 от гранична полиция в Скопие :
публикувано на 04.05.20 в 14:46
https://bnr.bg/post/101269913/policeisk ... o-v-skopie

Един член на екипажа е леко ранен, информира МИА

https://www.cross.bg/helikopter-skopie- ... rD_W87iubg
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Accidents

Мнениеот Big G » 10 Май 2020 12:18

Някой знае ли дали има и други самолети c BG регистрация като катастрофиралия LZ-ACS ? Интересно ми е, понеже е построен в комбинация м/у Чехия и България. Мислеха да произвеждат още при интерес от страна на мераклиите. Все пак е ултралек тип и казваха, че имат възможност да го произвеждат в различни варианти (мощност на д-теля и/или оборудване).
Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1532
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Accidents

Мнениеот skyviewer » 10 Май 2020 19:55

Един интересен инцедент около Сарагоса - Испания с А 400М.Попадение на щъркел/и или ,както се шегуват в статията , на птеродактил,Композитния материал е жестоко потрошен,
12:31 - 8. Mai 2020
https://www.flugrevue.de/militaer/zwisc ... -in-a400m/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 26 госта

cron