Accidents

Re: Accidents

Мнениеот mistoffelees » 06 Яну 2024 20:40

Сегмент от обшивката на Max-9 го е хванала липсата малко след излитане. Не е имало драми, но все пак с нова машина, не е добре това. Явно и лепилото вече не е като едно време.

https://edition.cnn.com/2024/01/06/us/a ... index.html

А уж си мислехме, че "Боинг" са си научили урока от Aloha Airlines Flight 243...
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 357
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Accidents

Мнениеот Делян » 07 Яну 2024 23:58

Изглежда, че аварийния изход го е хванала липсата което е много странно защото те винаги се отварят навътре.
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Accidents

Мнениеот Дедо » 08 Яну 2024 17:53

Изглежда, че аварийния изход го е хванала липсата което е много странно защото те винаги се отварят навътре.


Не винаги !!!
Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 461
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

Re: Accidents

Мнениеот mistoffelees » 08 Яну 2024 22:01

Изглежда, че аварийния изход го е хванала липсата което е много странно защото те винаги се отварят навътре.


Хм, снимката отвън показва липсваща врата и, може би, панела около нея. Снимките отвътре показват липсваща облицовка на един цял сегмент (т.е. повече, отколкото снимката отвън).

Чувам, че машината била само на няколко седмици и без особен нальот... така че продължавам да си мисля, колко калпаво е станало лепилото на "Боинг", щом след дузина цикли се е разлепило (ако не сте попадали, корпусът на техните самолети наистина се изгражда от сегменти, залепени със специално лепило - това пести от теглото на нитовете, които иначе биха били нужни).
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 357
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Accidents

Мнениеот mistoffelees » 11 Яну 2024 02:35

Аха, това не е задният авариен изход, както ми се стори в началото - щото машината е Макс-9, който има само чифт аварийни изходи на крилата, продобно на А320 (отделен заден авариен изход имат по-големите, като А321 и, предполагам, Макс-10). Всъщност е отлетяла заглушка за авариен изход (която на Макс-10 сигурно би била истински такъв). Според NTSB, не е ясно имало ли ги е четирите болта, които е трябвало да я държат на място, или не (или пък само част и пр.). Най-малко на две други такива самолета в САЩ (една на "Аляска" и една на "Юнайтед") болтовете на въпросните заглушки на Макс-9 са били разхлабени. Е, поне производителите на лепилото си отдъхнаха - сега обаче тия на болтовете да му мислят. Фън.
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 357
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Accidents

Мнениеот Kx » 12 Яну 2024 12:32

При 737-Max 9 в зависимост от конфигурацията има или няма на това място авариен изход.
В случая с Аляска Ерлайнс не е имало авариен изход а панел който изпада.
Юнатед също имат от тази модификация и са открили при проверка на тези панели разхлабени болтове.
Kx
най-спотър
 
Мнения: 410
Регистриран на: 13 Апр 2004 15:45
Местоположение: Sofia

Re: Accidents

Мнениеот bratanov » 10 Фев 2024 13:32

Самолет се разби при опит за аварийно кацане на магистрала във Флорида
Двама души загинаха при опит на малък самолет да извърши аварийно кацане на магистрала в югозападната част на американския щат Флорида, предава ABC News.

На борда на „Бомбардие 600 Чалънджър“ е имало общо пет души при опита за опасното приземяване. Машината излита от летище в Охайо и по план трябва да кацне в град Нейпълс, Флорида.

Изображение

Пилотът е получил разрешение да се приземи на писта, но отговорил, че самолетът няма да успее да стигне до нея.

„И двата ни двигателя са извън строя.“, се чува да казва той на запис от разговора, цитиран от местното издание „Нейпълс дейли нюз“.

След това връзката с пилота се губи. Летищни работници видели от магистралата, която се намира само на няколко километра, да се издига пушек. От отломките от самолета са извадени живи трима от общо петте души на борда му.

От местното шерифство потвърждават, че са загинали двама души. Засега не е ясно дали жертвите са хора от самолета или са се намирали на земята при разбиването му.

Федералната въздухоплавателна администрация и Националният съвет за транспортна безопасност на САЩ ще разследват случая, като разследването ще бъде оглавено от съвета.

Южното платно на магистралата остана затворено за през нощта.
Изображение
Аватар
bratanov
спотър
 
Мнения: 52
Регистриран на: 21 Авг 2013 01:37
Местоположение: Toronto. ON

Re: Accidents

Мнениеот lhost » 23 Фев 2024 16:51

Пилот на AirSerbia тази седмица се опитва да излети от Белград, излизайки от грешна пътека на пистата, съкращавайки си дължината на пистата за излитане ; не пресмята правилно колко писта му трябва, въпреки че от кулата го предупреждават. При излитане закача антени кабели и други елементи след края на пистата

https://www.youtube.com/watch?v=sR9M_vjbh0U
https://www.youtube.com/watch?v=GMqzYs9UBzg
https://avherald.com/h?article=5151ede4&opt=0
lhost
спотър
 
Мнения: 20
Регистриран на: 29 Авг 2011 22:17

Re: Accidents

Мнениеот mistoffelees » 08 Мар 2024 19:07

Интересна и поучителна случка отпреди месец. Минути след като Airbus A320-214 излита, светва аларма за отключен реверс на единия двигател. Екипажът професионално и спокойно гаси двигателя, отива на изчакване, отработва процедура за go-around с един двигател (!) при нужда и накрая каца успешно на летището, от което е тръгнал. Няма пострадали или щети.

Може би ще е интересно, че това с отключването на реверса е всъщност добре познат проблем на самолетните двигатели (особено на единият от двата модела, използзвани на А-319 и А-320); "Еърбъс" имат публикувани подробни инструкции какво да се прави и защо се случва това изобщо. Отключването на реверса не означава задействането му (което би имало ужасни последици - известни са поне няколко катастрофи с гибел на всички пътници и екипаж, най-прочута от които, вероятно, е тази на Боинг-767 на "Лауда еър"); въпреки това, при отключен реверс (и това се признава от "Еърбъс") аеродинамичните сили могат да приплъзнат назад крилата му и евентуално да го отворят. Впрочем, опитът си е казал думата и тук има защита: за плъзгането има датчик и ако то надвиши нормалното, автоматиката (FADEC) ще постави двигателя на idle, което ще даде достатъчно време на екипажа да реагира.

https://www.youtube.com/watch?v=9cDvk7_qC-w
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 357
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Accidents

Мнениеот mistoffelees » 09 Мар 2024 20:11

Едно Max-че си навехнало крачето... така де. Няма пострадали.

https://www.youtube.com/watch?v=sotydgzUvQk
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 357
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Предишна

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта