Общо икономически новини за авиацията като цяло

Авиокомпаниите очакват тежка година

Мнениеот silversurfer » 05 Фев 2009 10:39

Авиокомпаниите очакват тежка година

http://dnevnik.bg/pazari/companii/2009/ ... ka_godina/

Традиционните авиокомпании очакват тази година да бъде тежка от финансова гледна точка, показва проверка на "Дневник" сред превозвачите. "От началото на годината броят на пътниците ни е спаднал с 19% спрямо същия период на 2008 г.", каза Камен Китчев, регионален мениджър на Австрийските авиолинии за България. "Определено няма да постигнем резултатите от миналата година, но все пак очаквам да имаме скромен ръст", коментира ситуацията Габор Хорват, генерален директор на "Луфтханза" за България и Албания.

През следващия летен сезон от април до октомври "Бритиш еъруейз" ще намали полетите си с около 1%, съобщават мениджърите на компанията, цитирани от Ройтерс. За третото тримесечие на миналата година британският превозвач отчете нетна загуба от 49 млн. паунда. Ръководството на компанията си обяснява резкия спад с финансовата криза и високите цени на горивата през периода. От дружеството прогнозират, че ще успеят да наваксат загубата си след понижаването на цените на горивата.

"Очакваме към средата на годината негативният тренд да се обърне и пазарът да се стабилизира", прогнозира Китчев. Към момента от авиокомпанията използват по-малки самолети, за да не съкращават броя на полетите и дестинациите си. По думите на мениджъра изминалата 2008 г. е била успешна за дружеството. Австрийските авиолинии са превозили с около 10 на сто повече пътници в сравнение с 2007 г. Компанията заема 10 процента от пазара в страната, като я изпреварват само "България ер" с около 33% и "Луфтханза" с 19 на сто.

"Справяме се с кризата благодарение на предварителната ни подготовка", обясни Габор Хорват. "Луфтханза" е превозила 400 хил. пътници от и за страната през миналата година, с което е увеличила броя на клиентите си с около 20%. По думите на мениджъра дружеството ще разчита на гъвкавостта и големината си, за да преодолее кризата. Компанията притежава около 80% от авиационния си парк, което й дава възможност за бърза реакция на пазарните промени, уверява мениджърът.

В края на миналата година дъщерната компания на "Луфтханза" - "Луфтханза техник", създаде общо предприятие с "Българиан авиейшън груп" за ремонт и обслужване на самолети. Досега в дружеството са отремонтирани два самолета, а до средата на годината от компанията очакват да бъде завършена и втората линия за поддръжка, обясни Хорват.
VIVA LA VITA !

Изображение
Аватар
silversurfer
супер спотър
 
Мнения: 1031
Регистриран на: 16 Май 2007 12:25
Местоположение: Sofia (SOF/LBSF)

Re: Общо икономически новини за авиацията като цяло

Мнениеот Георги Николов » 06 Фев 2009 00:19

Още две компании в Русия без лиценз ?
Още две авиокомпании "Интеравиа" и "Сатурн" загубиха днес своя лиценз в Русия. Заедно с отнетите сертификати на ОАО "Авиакомпания "Омскавиа", ОАО "Сибирская авиатранспортная компания", ОАО "Дальавиа", ОАО "Авиакомпания "Красноярские авиалинии" (AVKA), ОАО "Авиакомпания "Домодедовские авиалинии" и ЗАО "Авиапредприятие "ТЕСИС" общия брой от началото на годината достигна 8. По данни на Транспортната палата процента на натоварване на самолетите е 74 за 2008 година в Русия.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Общо икономически новини за авиацията като цяло

Мнениеот Георги Николов » 06 Фев 2009 12:35

"Japan Airlines"прогнозира загуби от над 400 млн. долара!
06 Февруари 2009
Най-голямата японска авиокомпания "Japan Airlines /JAL/" прогнозира, че за първи път от три години ще отчете голяма оперативна загуба, предадоха световните агенции.
Компанията обяви днес, че за финансовата година, която завършва на 31 март, оперативната й загуба може да достигне 37 млрд. йени (над 400 млн. долара) спрямо печалбата от 16,9 млрд. йени, отчетена през финансовата 2007/2008 година.
Големите загуби се дължат на резкия спад в броя на пътниците, предизвикан през последните месеци от световната финансова криза.
Продажбите за тримесечието от октомври до декември са се понижили с 13 на сто спрямо същия период на 2007 г. до 485,7 млрд. йени, посочва AP.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Общо икономически новини за авиацията като цяло

Мнениеот Георги Николов » 06 Фев 2009 17:47

"Bank of America" продава самолети заради кризата?
06 Февруари/ AFP
Финансовата групировка "Bank of America" съобщи, че като част от усилията за пестеливост ще обяви за продажба три от самолетите си и един хеликоптер на новия й филиал "Merrill Lynch" , предаде AFP.
“В рамките на сегашните ни усилия за съкращаване на разходите ще намалим ползването на самолети на фирмата, като продадем три наши самолета и един вертолет на "Merrill Lynch“, заяви говорителят на банката Скот Силвестри, но не уточни цената, която ще се иска за машините. Според веригата за финансова информация CNBC, "Bank of America" има най-големия въздушен флот на Уолстрийт - 8 самолета на цена 45-50 милиона долара всеки.
Това може би е следствие на натиска от Президента, за който стана вече въпрос?
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Общо икономически новини за авиацията като цяло

Мнениеот Георги Николов » 07 Фев 2009 08:52

На фона на лошите новини, които идват, добри резултати отчитат от Norwegian Air Shuttle . През 2008 година компанията е превозила с 18,2% пътници повече от 2007 година.
Информация от plane-spotter.com
http://www.plane-spotter.com/Airlines/N ... n/Main.htm
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Общо икономически новини за авиацията като цяло

Мнениеот Георги Николов » 07 Фев 2009 15:41

Нови съкращения в Hawker Beechcraft ?
След като обявиха веднъж намаляване на зетите от ръководството на компанията обявиха още по-големи промени. Преди започване на оптимизиране на производството броя на заетите в компанията беше 10 000 души.
http://www.flightglobal.com/articles/20 ... oyees.html
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Re: Общо икономически новини за авиацията като цяло

Мнениеот zuki » 09 Фев 2009 13:06

randi написа:Тези нали бяха фалирали,защо имат полети?

http://planepictures.net/netshow.php?id=815241



http://en.wikipedia.org/wiki/FlyLAL_Charters
Аватар
zuki
спотър
 
Мнения: 89
Регистриран на: 30 Окт 2006 12:38

Re: Общо икономически новини за авиацията като цяло

Мнениеот harrier » 06 Мар 2009 21:20

Lufthansa Cargo оставя 4 MD-11F на земята - два в Лайпциг по-дълготрайно, други два остават във Франкфурт като резервни. От 19 самолета това си е сериозно орязване на капацитетите. На екипажите са предложени на т.нар. Teilzeit (part-time) договори.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Общо икономически новини за авиацията като цяло

Мнениеот randi » 13 Мар 2009 17:27

KD Avia има финансови проблеми.
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN

Изображение
JetPhotos
Planepictures
Airliners
Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

Авиокомпаниите спешно търсят начини за ограничаване на разхо

Мнениеот silversurfer » 16 Мар 2009 14:01

Авиокомпаниите спешно търсят начини за ограничаване на разходите

http://dnevnik.bg/pazari/2009/03/15/690 ... achini_za/

Повишаването на ефективността на и намаляването на разходите на авиокомпаниите се превърнаха в приоритет пред мениджърите им в контекста на задълбочаващата се световна финансова и икономическа криза. Лидерите в бранша спешно търсят начини за оптимизация на дейността си след като свитото потребление на услугите и намалялото търсене от страна на потребителите заплашва много от дружествата в сектора.

Шокът, който рекордните цени на петрола от $147 за барел през юли 2008г. оказаха върху световната промишленост, логично повлия и върху авиопревозвачите. В опитите си да ограничат това основно перо от разходната част на своите бюджети, много от компаниите се обръщат към т.нар. "зелени горива". Според анализатори, цитирани от Ройтерс, в близко бъдеще е напълно вероятно авиолиниите да преминат на по-евтиния и по-чист еквивалент на използвания сега керосин. Били Глоувър, директор по екологичните въпроси на "Боинг" (Boeing) предполага, че търговската употреба на биогоривата в сектора ще се осъществи е период от три до пет години.

Въпреки че началните обеми на зелените горива за авиокомпаниите ще бъдат малки, което значително ще оскъпи тяхното използване, ексерти предричат, че в най-скоро време тази алтернатива ще е напълно приемлива. Според Ройтерс, разноските за керосин на Луфтханза(Lufthansa) за 2008г. се равняват на 5.4 млрд. евро или близо 22% от приходите на дружеството за годината. Подобни разходи могат да се повторят в най-скоро бъдеще, смята Щефан Гемков, главен изпълнителен директор на консорциума. Според него, цените на петрола няма да се стабилизират и ще нараснат значително в краткосрочен план.

Докато технологичните спънки за разработването на примамливо от търговска гледна точка екологично гориво забавят навлизането му на пазара, компаниите се съсредоточават върху други методи за оптимизация на дейността. Германският авиопревозвач, вижда такава възможност в обновяването на самолетите си. Всяко ново поколение е значително по-икономично и ефективно, което сериозно ограничава разходите за всеки полет. По данни, цитирани от Ройтерс, Луфтханза планира да намали средната възраст на въздушната си флотилия със 7% до края на 2011г., което означава средна възраст от 10.5 години за самолет. Подобно постижение обаче остава далеч от младите машини на "Райънеър" (Ryanair) със средна възраст от 2.5 години.

Третият основен метод за повишаване на ефективността на един авиопревозвач е подобряването на управлението на въздушните маршрути, смятат експерти. Избирането на по-преки пътища и преодоляването на политическите разногласия по темата може да доведе до огромни количества спестено гориво. Значителен пробив в тази насока постига превозвачът "Емирейтс" (Emirates) - първата компания в света, пуснала официална линия преминаваща над Северния полюс. Осъществяването на пътуването от Дубай до Сан Франциско по този маршрут може да спести до 7600 л. гориво на курс.
VIVA LA VITA !

Изображение
Аватар
silversurfer
супер спотър
 
Мнения: 1031
Регистриран на: 16 Май 2007 12:25
Местоположение: Sofia (SOF/LBSF)

Re: Общо икономически новини за авиацията като цяло

Мнениеот richi_air » 19 Мар 2009 15:50

Сривът на авиокомпаниите се задълбочава

Загубите на авиокомпаниите в глобален мащаб през 2009 година вероятно ще надхвърлят прогнозираните 2.5 милиарда долара, тъй като глобалната икономическа криза ерозира трафика на пътници и товари, според доклад на Международната асоциация за въздушен транспорт от четвъртък.

„Последните прогнози за нашата индустрия, направени през декември бяха за 2.5 млрд. долара загуби през 2009 г. на базата на 3% спад в на пътниците и 5% на товарите", заяви Джовани Бициняни, главен изпълнителен директор на Международната асоциация за въздушен транспорт (IATA ).

"Това сега изглежда като много оптимистично очакване и следващата седмица ние ще се съобщим ревизирани прогнози", каза той пред репортери.

IATA, която представлява 230 авиокомпании, заяви-рано този месец, че в глобален мащаб авиокомпаниите са загубили до 8 млрд. долара през миналата година, далеч повече от предварително прогнозираните 5 млрд. долара.

През януари, международния пътнически поток падна с 5.6% на годишна база, след 4.6% спад през декември, според IATA. Данните за февруари трябва да бъдат публикувани през следващата седмица.

Обемът на товарите през януари падна с 23.2% повече от предходната година, след като през декември намаля с 22.6%, понижавайки се за осми пореден месец.

Бициняни заяви, че пътуванията с бизнес класа са намалели в резултат на глобалната финансова криза. "Бизнес класата е празна" а ако тя изчезне „това ще е голям проблем," каза той.

money.bg
richi_air
спотър
 
Мнения: 83
Регистриран на: 05 Ное 2008 18:10

Въздушните превози търпят тежки загуби в началото на годинат

Мнениеот silversurfer » 20 Мар 2009 10:42

Въздушните превози търпят тежки загуби в началото на годината

http://dnevnik.bg/pazari/companii/2009/ ... nachaloto/

Цялата авиационна индустрия и всички сектори, свързани с нея, се очаква да претърпят много тежка година, ако резултатите от началото на годината се затвърдят. Само по оценка на Международната асоциация за въздушен транспорт сборът на загубите на въздушните превозвачи в света ще достигне 2.5 млрд. долара за 2009 г. Свиването на търсенето както за пътници, така и за превози на стоки, притеснява и компаниите, управляващи аеропорти. По данни от Ройтерс само за февруари над Франция са преминали 12% по-малко граждански полета, сравнявано на годишна база, като само за летищата, обслужващи Париж - "Орли" и "Шарл дьо Гол", свиването е от 8.1%. Вторият по натовареност аеропорт в Русия - "Шереметиево", регистрира спад от 17% за същия период.

Глобалният лидер BAA (British Airport Authority) е ударен тежко, но не само от кризата в сектора. Дружеството е принудено от Комисията по защита на конкуренцията във Великобритания да продаде бизнеса си на най-натовареното летище в Европа - лондонското "Хийтроу", заедно с други две поради некоректно отношение към потребителите. Крайният срок на сделките е определен за след две години, се казва в изявления на BAA. В трудните условия в сектора загубата от продажбите на фона на спад от 2.8% в обслужваните от групата пътници се очаква да е тежък удар за консорциума.

Тежка загуба преживяват и въздушните превози на стоки, като за целия бранш загубата е от 23% за януари. Лидери като "Луфтханза" и "Ер Франс-KLM" отбелязват спад от съответно 25 и 18.5% за февруари спрямо същия период през 2008 г.

Колко пътници губят някои компании за февруари (на годишна база в %):

"Сингапур еърлайнс" - 20.2

"Аустриан еърлайнс" - 16.4

"Аерофлот" - 15.8

"Ер Франс-KLM" - 2.9
VIVA LA VITA !

Изображение
Аватар
silversurfer
супер спотър
 
Мнения: 1031
Регистриран на: 16 Май 2007 12:25
Местоположение: Sofia (SOF/LBSF)

IATA очаква $4.7 млрд. загуба за 2009 г.

Мнениеот silversurfer » 24 Мар 2009 15:02

IATA очаква $4.7 млрд. загуба за 2009 г.

http://dnevnik.bg/pazari/2009/03/24/694 ... za_2009_g/

Международната Асоциация за въздушен транспорт (International Air Transport Association, (IATA) най-вероятно ще отчете загуба в размер на 4.7 млрд. долара през тази година, съобщи Ройтерс. Причина за това е световната рецесия, която доведе до силен спад на пътниците и товарните превози.

През декември 2008 г. IATA прогнозира загуба от 2.5 млрд. долара през настоящата година.

Облекчението от евтиния петрол е засенчено от понижаващото се търсене и спадащи приходи, посочи директора на асоциацията Джовани Бициани.

IATA, обединяваща 230 авиокомпании, отчете 5.6 на сто спад на пътническите превози през януари на годишна база, като в транспортните превози сривът е от 23.1%.
VIVA LA VITA !

Изображение
Аватар
silversurfer
супер спотър
 
Мнения: 1031
Регистриран на: 16 Май 2007 12:25
Местоположение: Sofia (SOF/LBSF)

Авиолиниите се приземиха на дъното

Мнениеот silversurfer » 27 Мар 2009 10:58

Авиолиниите се приземиха на дъното

http://dnevnik.bg/pazari/2009/03/26/695 ... na_dunoto/

Преносът на товари посредством услугите на авиокомпании се срива с 22.1% за февруари на годишна база. Това може да са най-ниските стойности, които ще бъдат регистрирани по време на кризата, смята специалисти, цитирани от Ройтерс. Друго дъно, което бе достигнато от сектора е това на индексът на водещи авиолинии Amex Airline, който успя да достигне най-ниската стойност от създаването си през 1992г.

Измерителят за представянето на десет авиокомпании, предимно американски, регистрира спад от 52% в рамките на два месеца, съобщава Блумбърг. Този показател ясно очертава ситуацията, в която се намира индустрията в момента. Свиването на търсенето през последните месеци и мрачните прогнози за трудно бъдеще принудиха сектора да търси нови и нови начини за преодоляването на кризата.

След като през януари авиокомпаниите отразиха спад на годишна база от 5.6% в пътникопотока, данните за февруари показаха почти двоен ръст в свиването на показателя. Сривът за изминалия месец е от 10.1%, съобщи Ройтерс.

Въпреки тези данни за сектора, компанията US Airways Group очаква да завърши годината с печалба, ако приходите от пътници спаднат с до 15%.

За ограничаването на загубите в сектора се грижат всички засегнати страни. ЕС реши вчера, че ще преразгледа въздушните маршрути на континента в опит да намали разходите за гориво и емисиите на СО2 (въглероден диоксид), съобщи Ройтерс. Обединяването на 27-те въздушни пространства на страните членки в 9 групи до 2012г. е основна точка от плана за "Единно европейско небе II" (Single European Sky II), уточнява агенцията. Според данни на ЕК, маршрутите Лион-Франкфурт и Амстердам-Милано са съответно с 40.7% и 23% по-дълги от необходимото. Очаква се съкращаването на линиите да намали драстично времето за път, разходите за гориво и вредните емисии от газове изхвърляни от индустрията, от което обществото може само да спечели, коментират специалисти.

Несигурността в сектора на въздушните превози беше демонстрирана от вчерашната информация за казуса между "ФедЕкс" (FedEx), "Боинг" (Boeing) и американското правителство. По данни на Ройтерс, ако Конгреса на САЩ одобри закон според който работниците в сектора на доставките ще могат да се присъединяват по-лесно към профсъюзни организации, компанията за куриерски услуги ще бъде принудена да откаже поръчка за 30 самолета от американския производител. Общата договорка между двете дружества е за 45 самолета, от които 15 бройки от модела 777, няма да могат да бъдат отказани, допълват от Ройтерс.
VIVA LA VITA !

Изображение
Аватар
silversurfer
супер спотър
 
Мнения: 1031
Регистриран на: 16 Май 2007 12:25
Местоположение: Sofia (SOF/LBSF)

Българските авиокомпании чакат държавата да поеме летищните

Мнениеот silversurfer » 30 Мар 2009 12:06

Българските авиокомпании чакат държавата да поеме летищните такси

http://dnevnik.bg/pazari/companii/2009/ ... _da_poeme/

Държавата да се намеси на авиационния пазар, като поеме летищните такси, за да намали загубите на българските авиокомпании и туроператори от спада на туристи заради кризата. Това предлага Асоциацията на българските авиокомпании (АБА), съобщи председателят й Светослав Станулов. През тази година организацията очаква спад от 6 до 9% на полетите, но вече се усеща намалението на туристите и отказани полети при чартърите.

"Държавата трябва да поеме летищните такси, заплащани от туристите, за да привлечем повече клиенти", смята той. Таксите се определят от правителството. Приходите от тях отиват във "Фрапорт", концесионер на летищата Варна и Бургас, а на софийското за обслужване на заемите за модернизацията му. Вицепремиерът Ивайло Калфин вече е внесъл искането на авиокомпаниите като част от плана за спасяване на туризма в кризата.

Транспортният министър Петър Мутафчиев потвърди пред БНР, че действително правителството може да подпомогне бизнеса, но като поеме част от таксите. Затова трябва да се изчисли за каква сума става въпрос, обясни той. Министерството ще поиска от летищата да не увеличават таксите за обслужване на превозвачите.

"Целият пазар търпи загуби въпреки спада в цената на горивото, но не може да се говори за голямо намаление на билетите заради другите разходи", обясни изпълнителният директор на "България ер" Димитър Павлов. Превозвачите вече обявиха по-ниски тарифи и различни промоционални цени за пътниците.През първите два месеца на годината авиокомпанията е изпълнила планираните полети, но Павлов уточни дали броят им е бил намален в сравнение със същия период на 2008 г. Според него за април резервациите са повече от предвидените.

"Решение за излизане от криза може да е оптимизацията на всички възможни разходи, които не застрашават сигурността на пътниците", коментира Светослав Станулов. Авиокомпаниите отново поставиха въпроса за такса за зареждане на гориво на летище София, която според тях е около 4 пъти по-висока от някои от европейските летища. Те могат да превозват с автобуси пътниците до самолетите, вместо да използват ръкавите на летището, както правят в момента евтините превозвачи. По този начин ще се намалят разходите.

Друга възможност е подобно на тях да премахнат безплатното хранене на борда и да въведат заплащане. Димитър Павлов обаче се обяви срещу предложението на експерта. Не може да се спестява от предлагането на услуги, ние печелим от качеството им, обясни той. Според различни източници от авиационния бранш националният превозвач вече планира намаляване на персонала. Павлов обаче категорично отрече тези твърдения.Това може да се случи само при намаляване на полетите, каквото в момента не са планира, каза той.

Чартърите се увеличават
Българските авиокомпании са извършвали повече чартърни полети през миналата година и са увеличили дела на този вид превози до 52% от авиационния пазар, показват данни на Асоциацията на българските авиокомпании (АБА). Придобитите пазарни позиции на родните превозвачи са за сметка на намаляване на дела на чуждите. Според асоциацията българските вече заемат 37.5% от целия международен трафик за и от България. Ръстът им се обяснява със сравнително добрата 2008 г. за туризма, когато страната ни бе посетена от 8.5 млн. туристи.
Чартърите се най-силно засегнати от глобалната финансова криза и през тази година се очаква спад заради намаление на туристите, коментира Станулов. Този спад ще се отрази и на приходите на летищата. Чуждите авиокомпании са компенсирали спада от чартърни полети през миналата година с повече превозени пътници по редовни линии. С тях са пътували 2.5 млн. души.
VIVA LA VITA !

Изображение
Аватар
silversurfer
супер спотър
 
Мнения: 1031
Регистриран на: 16 Май 2007 12:25
Местоположение: Sofia (SOF/LBSF)

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 7 госта