Малко свежо инфо за бъдещите пътници на "Луфтханза":
- Това с "атомните" сандвичи най-после е загинало (така и не разбрах как е възможно близо 10 години да храниш пътниците си с точно три вида сандвичи) - ура! Загинало е и недуразумението "suess oder salzig" (онова с крекерчетата и бисквитките, дето замени садвичите в един момент). Няма сокчета, кафе и пр. глезотии - само минерална вода се раздава в бутилки (бизнес-класата всу още я хранят с нещо, но то и преди не беше кой-знае какво, та сега сигурно е хептен символично).
- Хубавото на горното е, че безкрайното влачене на колички из салона вече го няма. Дългучите като мен, дето предпочитат да седят откъм коридора, вече могат по-спокойно да си протягат краката там
- Появило се е платено бордно меню - няколко вида сандвичи, ядки и десертчета плюс вино, бира и безалкохолни. Като цяло е постничко. Сандвичите са на dean&david, които имат и заведение на Т2 в Мюнхен. Не че са лоши, но далеч от класата на Do&Co, примерно (привет, "Търкиш еърлайнс"!). На "Луфтханза" обаче никога няма да им стигне акълът за тях. За сравнение, подобно платено меню има при Swiss (които са под същата шапка), но то е поне два пъти по-разнообразно.
- Бордното списание мина под ножа още в началото на пандемията - "временно", естествено (за да не се предавала заразата през него - чунким не карат всички пътници да отварят safety картата, за да видят къде са аварийните изходи и пр.), за да не се завърне никога. Жалко за него, не беше чак толкова ужасно.
- "Луфтханза" съвестно следват правилото "икономията е майка на мизерията". На собствения им хъб в Мюнхен, където основната сграда на T2 на 1/3 празна, а целият ѝ сателит е на практика затворен, техните полети масово се облужват на автобуси. Това едно време се правеше единствено и само за CRJ по понятни причини. Сега се прави и за Ембраерите на Доломити, и често за собствените А320 на "Луфтханза". Имайте го предвид, ако сте свикнали да разчитате на късите времена за трансфер в Мюнхен - изяждат се поне още 15 минути спрямо слизането на ръкав от предната част на салона. Отделно спорен е въпросът при масовото "позеленяване" на западняците, колко точно екологично е два автобуса да вътрят двигатели по половин час и повече за всеки полет.