Malev

Re: Malev

Мнениеот Topfly » 09 Фев 2012 09:47

Унгария може да се раздели с още 3.6 млрд. долара заради Malev
http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2012/02/09/1762317_ungariia_moje_da_se_razdeli_s_oshte_36_mlrd_dolara/?ref=embed&source=www.dnevnik.bg
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Malev

Мнениеот Topfly » 12 Фев 2012 14:28

Malev може да заживее втори живот с кредит от Внешэкономбанк
http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2012/02/12/1764751_malev_moje_da_zajivee_vtori_jivot_s_kredit_ot/?ref=embed&source=www.dnevnik.bg

След като лоу кост авиокомпаниите им взеха най-печелившите дестинации и се загуби доверието в марката Малев едва ли има икономически смисъл от съживяване на авиокомпанията...
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Malev

Мнениеот Topfly » 12 Фев 2012 14:49

Авиобитката за Унгария
Фалитът на Malev изправя един срещу друг Wizz Air и Ryanair
http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2012/02/10/1763690_aviobitkata_za_ungariia/
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Malev

Мнениеот Topfly » 13 Фев 2012 12:34

Туроператорът с най-голям дял в туризма от Унгария към България Робинзон турс е заменил чартерите на Малев с чартери на Bulgaria air и Air Via по линиите Будапеща Бургас и Будапеща Варна. Добре е , че и български авиокомпании печелят пазарен дял от фалита на Малев :)
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Malev

Мнениеот Topfly » 13 Фев 2012 14:05

Hainan спира полети си до Пекин от Будапеща от месец март. Това беше последният трансконтинентален полет от Будапеща.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Malev

Мнениеот Topfly » 14 Фев 2012 20:04

Боингите на Малев в момента летят от Шанън (Ирландия) към Финикс (Аризона) за разглабяне и продажба на части :-( Машините са само 10 годишни и въпреки това явно продажбата на части е по изгодна за собственика International Lease Finance Corporation (ILFC).

На flightradar24.com търсете HA-LOJ, HA-LOD и HA-LOF.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Malev

Мнениеот harrier » 14 Фев 2012 22:59

Topfly написа:Боингите на Малев в момента летят от Шанън (Ирландия) към Финикс (Аризона) за разглабяне и продажба на части :-( Машините са само 10 годишни и въпреки това явно продажбата на части е по изгодна за собственика International Lease Finance Corporation (ILFC).

На flightradar24.com търсете HA-LOJ, HA-LOD и HA-LOF.

Тъжна история. Доколкото разбрах заминават само 736, за които в момента е почти невъзможно да се намерят купувачи. Иначе машините даже нямат 10г, първите 737NG на Малев по мой спомен пристигнаха пролетта на 2003г.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Malev

Мнениеот delta_force » 15 Фев 2012 00:06

736 наистина са си труднички за продажба, те са горе-долу като А318, т.е. откъм разходи не са толкова рентабилни за експлоатация. :( За другите машини 100% ще се намери купувач, стига да са добре поддържани.
delta_force
спотър
 
Мнения: 29
Регистриран на: 25 Яну 2012 21:14

Re: Malev

Мнениеот Topfly » 15 Фев 2012 00:08

harrier написа:Тъжна история. Доколкото разбрах заминават само 736, за които в момента е почти невъзможно да се намерят купувачи. Иначе машините даже нямат 10г, първите 737NG на Малев по мой спомен пристигнаха пролетта на 2003г.


Имаш ли идея защо е трудно да намерят купувачи за самолетите? Това все пак са доста модерни машини.
Интересното в историята е, че точно шефът на Уиз ер беше по това време шеф на Малев и той взе на лизинг боингите.
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Malev

Мнениеот harrier » 15 Фев 2012 01:11

Проблемът е, че разходите на един 737-700 са с много малко по-високи от тези на 737-600 за сметка на много по-голям капацитет. Сходни са и разликите между 737-700 и 737-800, затова последният е най-популярния модел от 737NG - просто дава най-ниски разходи на кресло.

Освен това 736 като капацитет слиза до нивото на регионален самолет и освен ако не се ползва по по-дълги отсечки (или по такива с много карго) е по-добре компанията да използва предимствата на регионалните машини. Абсолютно същата е и ситуацията с А318/319/320.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Malev

Мнениеот Topfly » 15 Фев 2012 09:20

harrier написа:Проблемът е, че разходите на един 737-700 са с много малко по-високи от тези на 737-600 за сметка на много по-голям капацитет. Сходни са и разликите между 737-700 и 737-800, затова последният е най-популярния модел от 737NG - просто дава най-ниски разходи на кресло.

Освен това 736 като капацитет слиза до нивото на регионален самолет и освен ако не се ползва по по-дълги отсечки (или по такива с много карго) е по-добре компанията да използва предимствата на регионалните машини. Абсолютно същата е и ситуацията с А318/319/320.


2003 година подобна ли е била ситуацията? Унгарските медии развиват теорията, че като шеф на Малев Йозеф Варади е сключил много неизгодна сделка и с парите получени като комисиона е участвал в основаването на Уиз ер...
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Malev

Мнениеот harrier » 17 Фев 2012 13:32

Предполагам, че през 2003та Boeing, Malev & ILFC са договорили определени условия за целия пакет от 18 самолета. Идеята на авиокомпанията най-вероятно е била 736 да замени 735, въпреки, че и 73G би го заместил чудесно. Напълно е възможно решението да е било продиктувано от комисионни и тн (даже ще се изненадам ако не е).

Иначе тогава ситуацията беше сходна - 736 беше и все още е непопулярен модел (мисля, че няма 100 произведени), само че тогава горивото беше по-евтино, икономиката беше във възход, възстановявайки се след 11 септември и компаниите не бяха толкова притиснати от нужда за ограничаване на разходите си, както сега. Освен това 2003та нямаше Уиз и лоу-кост-компаниите в Източна Европа не бяха все още чак толкова популярни, колкото са сега :)

Друг е въпросът, че Малев в последните десет години май никога не са били на печалба и никога не са се чувствали особено притиснати, защото правителството винаги е плащало накрая :D
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Malev

Мнениеот makler » 18 Фев 2012 15:34

340 000 лв. завлякла “Малев” от българи
Унгарската "Малев" остана на земята, а с това изгоряха хиляди пътници. СНИМКА: РОЙТЕРС

340 000 лв. е завлякла унгарската авиокомпания "Малев" от български туристически агенции и граждани. Парите са преведени на международната организация IATA, въпреки че е било ясно, че полетите няма да бъдат изпълнени.

"Ако не преведем сумите, ще бъдем наказани от IATA", обясни председателят на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции Ирена Георгиева. Голяма част от билетите още не били платени от купувачите им и са поети от туристическите агенции. Имало и случаи обаче, в които хората са дали средствата и не могат да си ги получат обратно.

Проблемът възникна, след като от 3 февруари унгарската компания обяви, че няма да изпълнява голяма част от полетите си, включително и тези от и до България. Билети обаче са били продавани и IATA е изискала сумите от агентите. Нещо повече, преди да спре полетите, "Малев" е пуснала промоции с много големи отстъпки за агентите, за да стимулира продажбите си, разказаха пред "24 часа" туристически агенции.

IATA обеща да бъдат върнати част от парите или дори всички, но решение няма да има поне до края на март, допълни вчера Ирена Георгиева.

Туроператори обясниха, че ще бъдат върнати сумите, задържани от системата за разплащане, когато бъде обявен фалита на авиокомпанията.

От Европейския потребителски център припомниха, че искът за обезщетение трябва да се предяви пред синдика на "Малев" до 40 дни. Претенции можело да има и за парите за нови билети, купени заради проваленото пътуване с унгарския превозвач.

Едва 11 млн. лв. преки данъци е платил целият туристически бранш за 2010 г., съобщиха още от АБТТА. Това бе рекордна за българския туризъм година и приходите приближаваха 4 млрд. лв.

"Причината е, че голяма част от бранша е нелегален. Много от хотелите не желаят да дават фактури", обясни зам.-председателят на АБТТА Байко Байков.
Анулиран полет? Плащат и за таксито

Авиокомпаниите да плащат обезщетение за всички разходи, направени от пътника заради анулиран или дълго закъснял полет. Това е едно от предложенията за подобряване защитата на потребителите. Те бяха представени вчера от евродепутата Антония Първанова.

Идеята е да се компенсират всички щети, включително и разходите за пътуването с таксй например от и до летището за друг полет. Обмисля се авиокомпаниите да осигуряват трансфер.

Ще се настоява още за прозрачност при цената на билета, защото сега имало заблуждаващи практики. Не било редно да се иска голяма такса за плащане по интернет с кредитна карта или да се блокира двойно по-голяма сума.

Планира се още да отпадне таксата за чекиране, за пренасяне на 1 брой багаж или торбичка от фришопа, както и глобата за прехвърляне на билета на друго лице или презаверяването му за друга дата.

Игнат Арсенов от Европейския потребителски център предлага да има точна сума на обезщетението за изгубен багаж, когато не може да се докаже какво е съдържал. Богомил Николов от "Активни потребители" съветва да не се носят ценности в багажа, защото се увеличавали жалбите за изчезнали вещи. Според него трябва да отпаднат подвеждащите реклами с ниски цени, които след добавянето на таксите са 2-3 пъти по-високи.
Публикувана: Петък, 17-ми Февруари 2012, автор(и): Виктор Иванов, София Терзийска; прочитания: 1057;


http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=1236679
Изображение
Аватар
makler
супер спотър
 
Мнения: 1134
Регистриран на: 20 Фев 2006 00:01

Re: Malev

Мнениеот Topfly » 23 Фев 2012 19:01

Екипажът на последния полет на Малев :-(
Изображение
Topfly
супер спотър
 
Мнения: 2216
Регистриран на: 27 Окт 2010 13:02

Re: Malev

Мнениеот stenk » 23 Фев 2012 20:25

Като им гледам стюрадесите не е толкова странно , че фалираха .
Изображение
stenk
супер спотър
 
Мнения: 2391
Регистриран на: 21 Юни 2007 23:06

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта