Унгария може да се раздели с още 3.6 млрд. долара заради Malev
http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2012/02/09/1762317_ungariia_moje_da_se_razdeli_s_oshte_36_mlrd_dolara/?ref=embed&source=www.dnevnik.bg
Topfly написа:Боингите на Малев в момента летят от Шанън (Ирландия) към Финикс (Аризона) за разглабяне и продажба на части Машините са само 10 годишни и въпреки това явно продажбата на части е по изгодна за собственика International Lease Finance Corporation (ILFC).
На flightradar24.com търсете HA-LOJ, HA-LOD и HA-LOF.
harrier написа:Тъжна история. Доколкото разбрах заминават само 736, за които в момента е почти невъзможно да се намерят купувачи. Иначе машините даже нямат 10г, първите 737NG на Малев по мой спомен пристигнаха пролетта на 2003г.
harrier написа:Проблемът е, че разходите на един 737-700 са с много малко по-високи от тези на 737-600 за сметка на много по-голям капацитет. Сходни са и разликите между 737-700 и 737-800, затова последният е най-популярния модел от 737NG - просто дава най-ниски разходи на кресло.
Освен това 736 като капацитет слиза до нивото на регионален самолет и освен ако не се ползва по по-дълги отсечки (или по такива с много карго) е по-добре компанията да използва предимствата на регионалните машини. Абсолютно същата е и ситуацията с А318/319/320.
340 000 лв. завлякла “Малев” от българи
Унгарската "Малев" остана на земята, а с това изгоряха хиляди пътници. СНИМКА: РОЙТЕРС
340 000 лв. е завлякла унгарската авиокомпания "Малев" от български туристически агенции и граждани. Парите са преведени на международната организация IATA, въпреки че е било ясно, че полетите няма да бъдат изпълнени.
"Ако не преведем сумите, ще бъдем наказани от IATA", обясни председателят на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенции Ирена Георгиева. Голяма част от билетите още не били платени от купувачите им и са поети от туристическите агенции. Имало и случаи обаче, в които хората са дали средствата и не могат да си ги получат обратно.
Проблемът възникна, след като от 3 февруари унгарската компания обяви, че няма да изпълнява голяма част от полетите си, включително и тези от и до България. Билети обаче са били продавани и IATA е изискала сумите от агентите. Нещо повече, преди да спре полетите, "Малев" е пуснала промоции с много големи отстъпки за агентите, за да стимулира продажбите си, разказаха пред "24 часа" туристически агенции.
IATA обеща да бъдат върнати част от парите или дори всички, но решение няма да има поне до края на март, допълни вчера Ирена Георгиева.
Туроператори обясниха, че ще бъдат върнати сумите, задържани от системата за разплащане, когато бъде обявен фалита на авиокомпанията.
От Европейския потребителски център припомниха, че искът за обезщетение трябва да се предяви пред синдика на "Малев" до 40 дни. Претенции можело да има и за парите за нови билети, купени заради проваленото пътуване с унгарския превозвач.
Едва 11 млн. лв. преки данъци е платил целият туристически бранш за 2010 г., съобщиха още от АБТТА. Това бе рекордна за българския туризъм година и приходите приближаваха 4 млрд. лв.
"Причината е, че голяма част от бранша е нелегален. Много от хотелите не желаят да дават фактури", обясни зам.-председателят на АБТТА Байко Байков.
Анулиран полет? Плащат и за таксито
Авиокомпаниите да плащат обезщетение за всички разходи, направени от пътника заради анулиран или дълго закъснял полет. Това е едно от предложенията за подобряване защитата на потребителите. Те бяха представени вчера от евродепутата Антония Първанова.
Идеята е да се компенсират всички щети, включително и разходите за пътуването с таксй например от и до летището за друг полет. Обмисля се авиокомпаниите да осигуряват трансфер.
Ще се настоява още за прозрачност при цената на билета, защото сега имало заблуждаващи практики. Не било редно да се иска голяма такса за плащане по интернет с кредитна карта или да се блокира двойно по-голяма сума.
Планира се още да отпадне таксата за чекиране, за пренасяне на 1 брой багаж или торбичка от фришопа, както и глобата за прехвърляне на билета на друго лице или презаверяването му за друга дата.
Игнат Арсенов от Европейския потребителски център предлага да има точна сума на обезщетението за изгубен багаж, когато не може да се докаже какво е съдържал. Богомил Николов от "Активни потребители" съветва да не се носят ценности в багажа, защото се увеличавали жалбите за изчезнали вещи. Според него трябва да отпаднат подвеждащите реклами с ниски цени, които след добавянето на таксите са 2-3 пъти по-високи.
Публикувана: Петък, 17-ми Февруари 2012, автор(и): Виктор Иванов, София Терзийска; прочитания: 1057;
Назад към Авиация + Авиационни новини
Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта