от mfiliov » 11 Дек 2012 16:51
Цитат от годишния анализ на авиационните събития за 2011г. на СЗРАС:
''По отношение на облъчванията с лазери, най-рискова е обстановката на летище
Бургас (със зоната за обслужване на въздушното движение на работно място „Бургас
Подход”) и летище София (с работно място „София подход”). За 2011 г. от 39
регистрирани облъчвания с лазери 27 броя са на летище Бургас и подходите към него, а
11 броя са регистрираните облъчвания на летище София и неговите подходи.
По отношение на летище Бургас най-висок риск от облъчване с лазери
съществува в часовия интервал от 21:00 - 24:00 h и при използване на стандартни
схеми за отлитане от ПИК04, предвиждащи завой наляво и прелитане над КК „Слънчев
бряг”, „Свети Влас” и в района на Несебър. Това важи и за кацащия трафик, прелитащ
над тези курорти и използващ ПИК 04/22. В този часови интервал се наблюдават 85%
от докладваните облъчвания с лазер.
Необходимо е да се посочи, че ГД „ГВА” назначи главен координатор по
въпросите, свързани с инциденти с облъчвания с лазери – г-н Владислав Петров, на
който авиационните оператори следва да докладват за такива събития. Предстои
приемането на Закон за изменение и допълнение на Закона за гражданското
въздухоплаване, предвиждащ глоба в размер на до 10 000 лв. за всеки, който насочи
лазер по посока на въздухоплавателно средство. Тази промяна се очаква да стане факт
до края на настоящата година''