tedier написа:Не нападам никого и не искам да изглежда политически поста ми, но за неразбралите( или по скоро невярващите) летището бе подарено на ШИШИ под скрита форма и каквото се промени в Бугартабак И Лафка такова се променя и тук. Ще се източва колкото може докато един ден не се преразгледа сделката и на “бърза пресконфенренция” обвинят разследващите, че спъват честния бизнес и че искат да върнат комунизма.
Делян написа:Кога ще бройме пътниците отново?
Кога беше последният рекорд?
Надявам се трафика да се възстанови до началото на другата година (да речем).
yordanov написа:Мислих, че това с осветяването с лазер вече не е модерно, но тази събота вечер на полета на Раян за Ханя, бяхме яко осветени. Излетяхме по 09 и след десния завой някой "шегаджия" реши да си изпробва лазера върху нас. Ако се ориентирам правилно, май идваше някъде от района на Казичене.
Щом го прави на излитащи самолети, само си представям, ако реши да свети и на кацащи по 27.
Концесионерът „СОФ Кънект“ стартира програма за насърчаване на трафика
„COФ Kънeĸт“, ĸoнцecиoнepът нa Лeтищe Coфия, нaмaлявa тaĸcитe зa ĸaцaнe нa aвиoпpeвoзвaчитe зa пocлeднитe тpи мeceцa нa тaзи гoдинa. Cpoĸът oбaчe мoжe дa бъдe yдължeн и зa cлeдвaщaтa гoдинaтa. Taĸa ĸoмпaниятa иcĸa дa cтимyлиpa въздyшния тpaфиĸ, дa пpeдocтaви пoвeчe възмoжнocти зa пътyвaщитe, нo и инфpacтpyĸтypaтa нa лeтищeтo дa бъдe изпoлзвaнa пo-eфeĸтивнo.
Haй-вaжнaтa зaлoжeнa цeл в пpoгpaмaтa нa ĸoнцecиoнepa e cтapтиpaнeтo нa мeждyĸoнтинeнтaлни пoлeти дo Ceвepнa Aмepиĸa и Aзия, ĸaтo пpeдвидeнaтa oтcтъпĸa зa пpeвoзвaчитe e в paзмep нa 99% oт тaĸca ĸaцaнe, cъoбщaвaт oт пpecцeнтъpa нa „COФ Kънeĸт“.
Oтcтъпĸa e пpeдвидeнa и зa тpaнcфepнo пpeминaвaщитe пътници пo peдoвни мeждyнapoдни и вътpeшни линии. Tя e в paзмep нa 60%, a цeлтa e нacъpчaвaнe нa тpaнcфepния тpaфиĸ.
Πpeвoзвaчитe c peдoвни пътничecĸи линии дo Бypгac и Bapнa щe пoлзвaт oтcтъпĸa oт тaĸca ĸaцaнe в paзмep cъoтвeтнo нa 70% и нa 90%. Taĸa yпpaвaтa нa лeтищeтo щe ce oпитa дa пoдпoмoгнe тypизмa в cтpaнaтa.
„COФ Kънeĸт“ пpeдвиждa и нaмaлявaнe нa тaĸca пapĸинг зa бaзиpaнитe в Coфия caмoлeти. Зa пapĸиpaнeтo нa пoвeчe oт 3 caмoлeтa нa eднa aвиoĸoмпaния, oтcтъпĸaтa e 15%, a пpи пoвeчe oт 6 въздyxoплaвaтeлни cpeдcтвa e 30%.
Cлeд зaтpyднeниятa, ĸoитo пoвeчeтo лeтищa изпитвaxa зapaди пaндeмиятa и нaмaлeния въздyшeн тpaфиĸ, oт „COФ Kънeĸт“ нaпoмнят, чe oт мaй мeceц дo юли тaзи гoдинa 4 aвиoĸoмпaнии (Еl Аl Іѕrаеl Аіrlіnеѕ, Таrоm, Вrіtіѕh Аіrwауѕ и Аеrоflоt) ca възoбнoвили пoлeтитe cи. Hoви ceзoнни дecтинaции зa лeтищe Coфия ca: Kopфy, Poдoc и Coлyн. Haблюдaвa ce тeндeнция зa yвeличaвaнe нa пoлeтнитe чecтoти пpи пoвeчeтo oпepиpaщи aвиoĸoмпaнии пpeз лeтнитe мeceци – юли и aвгycт.
Πpипoмнямe, чe в ĸpaя нa юли тpaнcпopтният миниcтъp Гeopги Toдopoв зaяви, чe „COФ Kънeĸт“ нe изпълнявa пoeтитe aнгaжимeнти зa мoдepнизaция нa лeтищeтo. Caмo дeн cлeд тoвa ĸoнцecиoнepът oбяви плaнoвeтe cи зa пpoмeни пo лeтищeтo.
skyviewer написа:Горивото на летище София свършва
четвъртък, 26. август 2021 - 11:45
През последните дни на летище София се чувства остър недостиг на авиационно гориво. За това алармираха загрижени служители на аеропорта. Причината е, че от десетина дни рязко са се увеличили полетите най-вече на американски военни самолети, които прелитат между Афганистан и САЩ и кацат за дозареждане с керосин на летище София.
Ежедневно в София вече кацат по десетина широкофюзелажни самолета, от типа на "Боинг 747", "Боинг 767" и "Боинг 777". Всеки от тях зарежда по около 60 000 - 70 000 литра керосин, което прави по 600-700 допълнителни тона гориво на ден. Такива количества рядко се е случвало да бъде зареждани дори и през лятото на рекордната по обслужени самолети 2019 година. А и да се е случвало, никога пикът не е продължавал повече от десет дни, коментират авиоексперти. За сравнение – самолетите, обслужващи редовните полети от летище София, танкират средно по 12 тона гориво – т.е. около пет пъти по-малко от щатските презокеански лайнери.
Доставчик на авиационно гориво за летище София е „ЛУКОЙЛ Ейвиейшън България“ ЕООД, но никой не е очаквал толкова много полети, и то с междуконтинентални лайнери, поради което компанията не може да насмогне с доставките чисто организационно, обясняват от летището. Като най-бърз и удобен вариант за спешното решаване на проблема, в момента се умувало дали да бъде поискано разрешение за временно ползване на авиационно гориво от държавния резерв - до справяне със ситуацията, след което количествата ще бъдат възстановени.
Освен с горивото, ръководството на летище София го закърши и в още една посока - с резервните части за важни за безопасността на полетите съоръжения, каквито са светотехническите системи на пътеките за рулиране и полосата за излитане и кацане.
На 24 август (вторник) е била поставена последната резервна лампа, с която е разполагал аеропортът. Оказало се, че летището няма сключен договор с фирма за доставка на такива специални лампи. Сега, според специалисти, ще са необходими поне месец и половина - два, за да се сключи договор с такава фирма и да бъдат доставени необходимите количества подобни специални лампи. Време, през което ръководството на концесионера „Соф Кънект“ трябва да се моли лампите от светосистемата да оцелеят в името на безопасните нощни полети.
https://www.banker.bg/upravlenie-i-bizn ... a-svurshva
и една по-ранна тема ,за най-неразрешимият фактор ,който ще се задълбочава с разрастването на града
Няма решение за шума от самолетите над София
четвъртък, 22. юли 2021 - 11:27
Прелитащите над центъра на София и редица квартали самолети често създават голям шум и нарушават качеството на живота на гражданите. Но защо това е така и дали може да се промени - отговорят експерти в авиационния сектор пред неправителствената организация "Спаси София".
Много софиянци се оплакват от шума от прелитащите самолети. Преди пандемията имаше подадени сигнали от "постоянен и ежедневен шум, като през летния сезон положението се влошава, поради множеството чартърни полети по всяко време през нощта".
Защо самолетите прелитат над самия град?
Опасно е самолет да излита или каца по посока на вятъра, а още по-опасен е страничният вятър. Високите Витоша и Стара планина правят северните и южните ветрове рядкост, но по-ниските Ихтиманска и Люлин планина пропускат повече източни и западни пориви. Затова Летище София е проектирано с писти в направление изток-запад, и заради това, при наличие на силен източен вятър (което се случва в приблизително 25% от времето), се налага самолетите да прелитат над града, а не откъм Елин Пелин.
Кой е отговорен за движението на самолетите?
Държавата, чрез BULATSA (държавното предприятие, отговорно за аеронавигационното обслужване на страната). BULATSA инструктира самолетите спрямо строги метеорологически фактори и международни норми. Общината няма влияние върху това от коя посока излитат или кацат самолетите.
Има ли решение за проблема с шума?
Единственото цялостно решение е да бъде построено ново летище на ново място. Това включва изграждане на нови писти, терминали, пътни и жп връзки... което се измерва в милиарди левове.
https://www.banker.bg/upravlenie-i-bizn ... nad-sofiia
skyviewer написа:Време, през което ръководството на концесионера „Соф Кънект“ трябва да се моли лампите от светосистемата да оцелеят в името на безопасните нощни полети.
skyviewer написа:Опасно е самолет да излита или каца по посока на вятъра, а още по-опасен е страничният вятър.
Назад към Авиация + Авиационни новини
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта