Летище София - дейност

Re: Летище София - дейност

Мнениеот tedier » 05 Юни 2021 10:51

Не нападам никого и не искам да изглежда политически поста ми, но за неразбралите( или по скоро невярващите) летището бе подарено на ШИШИ под скрита форма и каквото се промени в Бугартабак И Лафка такова се променя и тук. Ще се източва колкото може докато един ден не се преразгледа сделката и на “бърза пресконференция” обвинят разследващите, че спъват честния бизнес и че искат да върнат комунизма.
Последна промяна tedier на 05 Юни 2021 23:34, променена общо 1 път
tedier
по-спотър
 
Мнения: 131
Регистриран на: 14 Ное 2005 17:13

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 05 Юни 2021 14:30

tedier написа:Не нападам никого и не искам да изглежда политически поста ми, но за неразбралите( или по скоро невярващите) летището бе подарено на ШИШИ под скрита форма и каквото се промени в Бугартабак И Лафка такова се променя и тук. Ще се източва колкото може докато един ден не се преразгледа сделката и на “бърза пресконфенренция” обвинят разследващите, че спъват честния бизнес и че искат да върнат комунизма.

За съжаление съм съгласен. Имаше изключително силни оферти за летището, но беше избрана правилната :?
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Делян » 04 Юли 2021 02:11

Кога ще бройме пътниците отново?

Кога беше последният рекорд?

Надявам се трафика да се възстанови до началото на другата година (да речем).
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Летище София - дейност

Мнениеот amcho » 05 Юли 2021 09:41

Делян написа:Кога ще бройме пътниците отново?

Кога беше последният рекорд?

Надявам се трафика да се възстанови до началото на другата година (да речем).


Числата така или инак са тръгнали нагоре особено през Q2 2021:

https://www.sofia-airport.bg/content/%D1%81%D1%82%D0%B0%D1%82%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%B8%D0%BA%D0%B0
There's always a reason to fly...

Изображение
Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Летище София - дейност

Мнениеот steven » 05 Юли 2021 10:53

Сравнение спрямо 2020 е безсмислено.
steven
най-спотър
 
Мнения: 295
Регистриран на: 25 Фев 2013 23:54

Re: Летище София - дейност

Мнениеот madan » 18 Юли 2021 01:32

Преди няколко дена чух, че "каргото е ударило" някой от самолетите, но за съжаление пропуснах позивната на самолета, а после се замотах и забравих да преслушам записа... та някой да има повече инфо коя машина е пострадала?
madan
спотър
 
Мнения: 15
Регистриран на: 20 Авг 2020 02:27

Re: Летище София - дейност

Мнениеот yordanov » 21 Юли 2021 10:52

Мислих, че това с осветяването с лазер вече не е модерно, но тази събота вечер на полета на Раян за Ханя, бяхме яко осветени. Излетяхме по 09 и след десния завой някой "шегаджия" реши да си изпробва лазера върху нас. Ако се ориентирам правилно, май идваше някъде от района на Казичене.
Щом го прави на излитащи самолети, само си представям, ако реши да свети и на кацащи по 27. :(
Аватар
yordanov
по-спотър
 
Мнения: 118
Регистриран на: 11 Яну 2011 20:11
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 21 Юли 2021 13:50

yordanov написа:Мислих, че това с осветяването с лазер вече не е модерно, но тази събота вечер на полета на Раян за Ханя, бяхме яко осветени. Излетяхме по 09 и след десния завой някой "шегаджия" реши да си изпробва лазера върху нас. Ако се ориентирам правилно, май идваше някъде от района на Казичене.
Щом го прави на излитащи самолети, само си представям, ако реши да свети и на кацащи по 27. :(


Тия пишлямета ако има как да ги хванат да им изпукат по една яка глоба...
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Kx » 06 Авг 2021 11:59

Пристигащите полети между 20:00 и 8:00 ще се обработват на терминал 2

https://dnes.dir.bg/sofia/letishte-sofi ... terminal-2
Kx
най-спотър
 
Мнения: 410
Регистриран на: 13 Апр 2004 15:45
Местоположение: Sofia

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 18 Авг 2021 20:46

Летище София намалява таксите на авиопревозвачите

Концесионерът „СОФ Кънект“ стартира програма за насърчаване на трафика

„COФ Kънeĸт“, ĸoнцecиoнepът нa Лeтищe Coфия, нaмaлявa тaĸcитe зa ĸaцaнe нa aвиoпpeвoзвaчитe зa пocлeднитe тpи мeceцa нa тaзи гoдинa. Cpoĸът oбaчe мoжe дa бъдe yдължeн и зa cлeдвaщaтa гoдинaтa. Taĸa ĸoмпaниятa иcĸa дa cтимyлиpa въздyшния тpaфиĸ, дa пpeдocтaви пoвeчe възмoжнocти зa пътyвaщитe, нo и инфpacтpyĸтypaтa нa лeтищeтo дa бъдe изпoлзвaнa пo-eфeĸтивнo.

Haй-вaжнaтa зaлoжeнa цeл в пpoгpaмaтa нa ĸoнцecиoнepa e cтapтиpaнeтo нa мeждyĸoнтинeнтaлни пoлeти дo Ceвepнa Aмepиĸa и Aзия, ĸaтo пpeдвидeнaтa oтcтъпĸa зa пpeвoзвaчитe e в paзмep нa 99% oт тaĸca ĸaцaнe, cъoбщaвaт oт пpecцeнтъpa нa „COФ Kънeĸт“.

Oтcтъпĸa e пpeдвидeнa и зa тpaнcфepнo пpeминaвaщитe пътници пo peдoвни мeждyнapoдни и вътpeшни линии. Tя e в paзмep нa 60%, a цeлтa e нacъpчaвaнe нa тpaнcфepния тpaфиĸ.

Πpeвoзвaчитe c peдoвни пътничecĸи линии дo Бypгac и Bapнa щe пoлзвaт oтcтъпĸa oт тaĸca ĸaцaнe в paзмep cъoтвeтнo нa 70% и нa 90%. Taĸa yпpaвaтa нa лeтищeтo щe ce oпитa дa пoдпoмoгнe тypизмa в cтpaнaтa.

„COФ Kънeĸт“ пpeдвиждa и нaмaлявaнe нa тaĸca пapĸинг зa бaзиpaнитe в Coфия caмoлeти. Зa пapĸиpaнeтo нa пoвeчe oт 3 caмoлeтa нa eднa aвиoĸoмпaния, oтcтъпĸaтa e 15%, a пpи пoвeчe oт 6 въздyxoплaвaтeлни cpeдcтвa e 30%.

Cлeд зaтpyднeниятa, ĸoитo пoвeчeтo лeтищa изпитвaxa зapaди пaндeмиятa и нaмaлeния въздyшeн тpaфиĸ, oт „COФ Kънeĸт“ нaпoмнят, чe oт мaй мeceц дo юли тaзи гoдинa 4 aвиoĸoмпaнии (Еl Аl Іѕrаеl Аіrlіnеѕ, Таrоm, Вrіtіѕh Аіrwауѕ и Аеrоflоt) ca възoбнoвили пoлeтитe cи. Hoви ceзoнни дecтинaции зa лeтищe Coфия ca: Kopфy, Poдoc и Coлyн. Haблюдaвa ce тeндeнция зa yвeличaвaнe нa пoлeтнитe чecтoти пpи пoвeчeтo oпepиpaщи aвиoĸoмпaнии пpeз лeтнитe мeceци – юли и aвгycт.

Πpипoмнямe, чe в ĸpaя нa юли тpaнcпopтният миниcтъp Гeopги Toдopoв зaяви, чe „COФ Kънeĸт“ нe изпълнявa пoeтитe aнгaжимeнти зa мoдepнизaция нa лeтищeтo. Caмo дeн cлeд тoвa ĸoнцecиoнepът oбяви плaнoвeтe cи зa пpoмeни пo лeтищeтo.


https://www.economic.bg/bg/a/view/konce ... vozvachite
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот skyviewer » 26 Авг 2021 16:00

Горивото на летище София свършва

четвъртък, 26. август 2021 - 11:45

През последните дни на летище София се чувства остър недостиг на авиационно гориво. За това алармираха загрижени служители на аеропорта. Причината е, че от десетина дни рязко са се увеличили полетите най-вече на американски военни самолети, които прелитат между Афганистан и САЩ и кацат за дозареждане с керосин на летище София.

Ежедневно в София вече кацат по десетина широкофюзелажни самолета, от типа на "Боинг 747", "Боинг 767" и "Боинг 777". Всеки от тях зарежда по около 60 000 - 70 000 литра керосин, което прави по 600-700 допълнителни тона гориво на ден. Такива количества рядко се е случвало да бъде зареждани дори и през лятото на рекордната по обслужени самолети 2019 година. А и да се е случвало, никога пикът не е продължавал повече от десет дни, коментират авиоексперти. За сравнение – самолетите, обслужващи редовните полети от летище София, танкират средно по 12 тона гориво – т.е. около пет пъти по-малко от щатските презокеански лайнери.

Доставчик на авиационно гориво за летище София е „ЛУКОЙЛ Ейвиейшън България“ ЕООД, но никой не е очаквал толкова много полети, и то с междуконтинентални лайнери, поради което компанията не може да насмогне с доставките чисто организационно, обясняват от летището. Като най-бърз и удобен вариант за спешното решаване на проблема, в момента се умувало дали да бъде поискано разрешение за временно ползване на авиационно гориво от държавния резерв - до справяне със ситуацията, след което количествата ще бъдат възстановени.

Освен с горивото, ръководството на летище София го закърши и в още една посока - с резервните части за важни за безопасността на полетите съоръжения, каквито са светотехническите системи на пътеките за рулиране и полосата за излитане и кацане.

На 24 август (вторник) е била поставена последната резервна лампа, с която е разполагал аеропортът. Оказало се, че летището няма сключен договор с фирма за доставка на такива специални лампи. Сега, според специалисти, ще са необходими поне месец и половина - два, за да се сключи договор с такава фирма и да бъдат доставени необходимите количества подобни специални лампи. Време, през което ръководството на концесионера „Соф Кънект“ трябва да се моли лампите от светосистемата да оцелеят в името на безопасните нощни полети.

https://www.banker.bg/upravlenie-i-bizn ... a-svurshva

и една по-ранна тема ,за най-неразрешимият фактор ,който ще се задълбочава с разрастването на града


Няма решение за шума от самолетите над София

четвъртък, 22. юли 2021 - 11:27

Прелитащите над центъра на София и редица квартали самолети често създават голям шум и нарушават качеството на живота на гражданите. Но защо това е така и дали може да се промени - отговорят експерти в авиационния сектор пред неправителствената организация "Спаси София".

Много софиянци се оплакват от шума от прелитащите самолети. Преди пандемията имаше подадени сигнали от "постоянен и ежедневен шум, като през летния сезон положението се влошава, поради множеството чартърни полети по всяко време през нощта".

Защо самолетите прелитат над самия град?

Опасно е самолет да излита или каца по посока на вятъра, а още по-опасен е страничният вятър. Високите Витоша и Стара планина правят северните и южните ветрове рядкост, но по-ниските Ихтиманска и Люлин планина пропускат повече източни и западни пориви. Затова Летище София е проектирано с писти в направление изток-запад, и заради това, при наличие на силен източен вятър (което се случва в приблизително 25% от времето), се налага самолетите да прелитат над града, а не откъм Елин Пелин.

Кой е отговорен за движението на самолетите?

Държавата, чрез BULATSA (държавното предприятие, отговорно за аеронавигационното обслужване на страната). BULATSA инструктира самолетите спрямо строги метеорологически фактори и международни норми. Общината няма влияние върху това от коя посока излитат или кацат самолетите.

Има ли решение за проблема с шума?

Единственото цялостно решение е да бъде построено ново летище на ново място. Това включва изграждане на нови писти, терминали, пътни и жп връзки... което се измерва в милиарди левове.

https://www.banker.bg/upravlenie-i-bizn ... nad-sofiia
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 26 Авг 2021 17:53

skyviewer написа:Горивото на летище София свършва

четвъртък, 26. август 2021 - 11:45

През последните дни на летище София се чувства остър недостиг на авиационно гориво. За това алармираха загрижени служители на аеропорта. Причината е, че от десетина дни рязко са се увеличили полетите най-вече на американски военни самолети, които прелитат между Афганистан и САЩ и кацат за дозареждане с керосин на летище София.

Ежедневно в София вече кацат по десетина широкофюзелажни самолета, от типа на "Боинг 747", "Боинг 767" и "Боинг 777". Всеки от тях зарежда по около 60 000 - 70 000 литра керосин, което прави по 600-700 допълнителни тона гориво на ден. Такива количества рядко се е случвало да бъде зареждани дори и през лятото на рекордната по обслужени самолети 2019 година. А и да се е случвало, никога пикът не е продължавал повече от десет дни, коментират авиоексперти. За сравнение – самолетите, обслужващи редовните полети от летище София, танкират средно по 12 тона гориво – т.е. около пет пъти по-малко от щатските презокеански лайнери.

Доставчик на авиационно гориво за летище София е „ЛУКОЙЛ Ейвиейшън България“ ЕООД, но никой не е очаквал толкова много полети, и то с междуконтинентални лайнери, поради което компанията не може да насмогне с доставките чисто организационно, обясняват от летището. Като най-бърз и удобен вариант за спешното решаване на проблема, в момента се умувало дали да бъде поискано разрешение за временно ползване на авиационно гориво от държавния резерв - до справяне със ситуацията, след което количествата ще бъдат възстановени.

Освен с горивото, ръководството на летище София го закърши и в още една посока - с резервните части за важни за безопасността на полетите съоръжения, каквито са светотехническите системи на пътеките за рулиране и полосата за излитане и кацане.

На 24 август (вторник) е била поставена последната резервна лампа, с която е разполагал аеропортът. Оказало се, че летището няма сключен договор с фирма за доставка на такива специални лампи. Сега, според специалисти, ще са необходими поне месец и половина - два, за да се сключи договор с такава фирма и да бъдат доставени необходимите количества подобни специални лампи. Време, през което ръководството на концесионера „Соф Кънект“ трябва да се моли лампите от светосистемата да оцелеят в името на безопасните нощни полети.

https://www.banker.bg/upravlenie-i-bizn ... a-svurshva

и една по-ранна тема ,за най-неразрешимият фактор ,който ще се задълбочава с разрастването на града


Няма решение за шума от самолетите над София

четвъртък, 22. юли 2021 - 11:27

Прелитащите над центъра на София и редица квартали самолети често създават голям шум и нарушават качеството на живота на гражданите. Но защо това е така и дали може да се промени - отговорят експерти в авиационния сектор пред неправителствената организация "Спаси София".

Много софиянци се оплакват от шума от прелитащите самолети. Преди пандемията имаше подадени сигнали от "постоянен и ежедневен шум, като през летния сезон положението се влошава, поради множеството чартърни полети по всяко време през нощта".

Защо самолетите прелитат над самия град?

Опасно е самолет да излита или каца по посока на вятъра, а още по-опасен е страничният вятър. Високите Витоша и Стара планина правят северните и южните ветрове рядкост, но по-ниските Ихтиманска и Люлин планина пропускат повече източни и западни пориви. Затова Летище София е проектирано с писти в направление изток-запад, и заради това, при наличие на силен източен вятър (което се случва в приблизително 25% от времето), се налага самолетите да прелитат над града, а не откъм Елин Пелин.

Кой е отговорен за движението на самолетите?

Държавата, чрез BULATSA (държавното предприятие, отговорно за аеронавигационното обслужване на страната). BULATSA инструктира самолетите спрямо строги метеорологически фактори и международни норми. Общината няма влияние върху това от коя посока излитат или кацат самолетите.

Има ли решение за проблема с шума?

Единственото цялостно решение е да бъде построено ново летище на ново място. Това включва изграждане на нови писти, терминали, пътни и жп връзки... което се измерва в милиарди левове.

https://www.banker.bg/upravlenie-i-bizn ... nad-sofiia


Банкер е по-жълт вестник и от някогашния "Жълт труд"
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София


Re: Летище София - дейност

Мнениеот mistoffelees » 28 Авг 2021 01:37

OMG... журналята... не е истина... #искаплаче
skyviewer написа:Време, през което ръководството на концесионера „Соф Кънект“ трябва да се моли лампите от светосистемата да оцелеят в името на безопасните нощни полети.

Те, пилотите, да се молят, да не горят лапмите на PAPI . Останалото все някак ще го преживеят. А какво значи "танкиране" на гориво изобщо не ми се подхваща :)
skyviewer написа:Опасно е самолет да излита или каца по посока на вятъра, а още по-опасен е страничният вятър.

Много поздрави на пишещия от летище Фунчал в Мадейра. Може да се каца само в едната посока (в другата има чукар) и - познайте откъде духа вятърът - точно така, винаги в гърба ти (щото, от другата страна има чукар). Пък ако случайно вятъра го мързи и е паднал под 10 възела, получаваш за компенсация cross-wind. И нищо, кацат си хората там, никой не е умрял (слава Богу!).
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 356
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище София - дейност

Мнениеот skyviewer » 28 Авг 2021 11:17

И да изгорят лампите на PAPI и APAPI или T-VASIS и AT-VASIS от светлинната система ,осигуряващи точен подход за кацане по категории I , II и III ,има два ILS-а със същите категории /и под категории/ :D Забравихме и Sofia Approach radar :D

What Is Fuel Tankering And Why Should You Care?

https://simpleflying.com/fuel-tankering/
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 24 госта