Летище София - дейност

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mistoffelees » 20 Авг 2023 02:17

Бърза проверка как напредва концесионерът по пътя към светлото бъдеще на летището (впечатления само от Т2):

- Тоалетните са по-чисти и почти не мирише! Тази в залата за регистрация дори има ремонтиран вид. Има хартия за ръцете. Направо не е за вярване, чувствам се като на "Швехат".
- Групата на "Луфтханза" (може и други, не знам), вече си отваря отделни гишета за drop-off на регистрирани пътници. Машини няма, но пак е нещо. Тези гишета видимо са по-празни от онези за регистрация - ползвайте ги, докато останалите не са разбрали за какво служат :)
- На проверката за безопасност - познатият бардак, дори в 12 ч. на обяд опашката заема цялото пространство и се налага хората да бъдат спирани преди ескалаторите. Служителите се стараят видимо, но с четири рамки - толкова. Бордните карти все така ръчно ги сканират два индивида, за да ви пуснат в секюрити; нито намек за машини там.
- На изходящия граничен контрол вече има нови апарати за биометрични паспорти, работят два от три (защо?). Интерес към тях почти нулев, хората чинно се редят 10-15 минути на опашка за гишенцата. Носете си паспортите и ги ползвайте, пести много време. Разкарали са тетката, която след машината непременно искаше да погледне бордната карта - все е нещо.
- Новите кафенета (които вече не са толкова нови), биват - особено на фона на предишните.
- Шопингът е все така несъществуващ, а соцът владее терена: локумчета, мускалчета и така. Деветнайсти век.
- На входящия граничен контрол има нова чутовна глупост: сложили са подвишни бариери, за да оформят опашката, и те покриват и машините. Значи ако двеста души искат да си чакат за гишенце при свободни и включени поне десет машини, аз трябва или да се бутам през тия двеста души, или да ги чакам да си минат първо на гишенцето. Не разбирам кой идиот го е позволил това.
- По багажа промени няма, но той поне винаги се е доставял бързо в София.
- Новите таксита са зле. Някой гушна едни пари, за да смени ОК с "Йелоу" (концесионерът осребрява концесията); в резултат, коли няма, чака се на опашка по 10-15 минути - предполагам, в натоварени нощни часове и повече; съответно, виси координатор, който спира хората да не се изтрепят на опашката; коли обаче просто няма.

Заключение: светлото бъдеще, за щастие, все още е далеч.
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 357
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Делян » 25 Авг 2023 16:22

Благодаря за ъпдейта все пак :D
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Rosen85 » 29 Авг 2023 21:13

Нека спомена и друга простотия, поне за мен.
Излитате с Уйз от Т1, но ако кацнете обратно след 20:00 часа, обработката на пътниците (паспортна проверка),
взимането на багажа, и напускането на летището, става на Т2.
Ясна е цялата схема - намаляване на разходите за персонал и нищо повече.
Честните частници и дивият капитализъм в действие, понеже държавата е "лош стопанин".
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 366
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 30 Авг 2023 00:37

Rosen85 написа:Нека спомена и друга простотия, поне за мен.
Излитате с Уйз от Т1, но ако кацнете обратно след 20:00 часа, обработката на пътниците (паспортна проверка),
взимането на багажа, и напускането на летището, става на Т2.
Ясна е цялата схема - намаляване на разходите за персонал и нищо повече.
Честните частници и дивият капитализъм в действие, понеже държавата е "лош стопанин".

И когато колата ти е останала на паркинга на Т1 таксито ти иска между 10 и 20 от Терминал 2 до паркинга на терминал 1 или чакаш безплатния шатъл 40 мин. Топ изживяване!
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Kx » 31 Авг 2023 10:25

Зависи от гледната точка, за мен е удобство, да не се разправямм с бакшиши а да се кача на метрото и за нула време да съм вкъщи.

За мен си е обсолютно резонно да кацат на терминал 2 ако има капацитета да поеме полетите.
Няма никакъв смисъл да се гранична полиция, митничалри и т.н. да седят и на 2та терминала след като има минимален човеко-поток.
Kx
най-спотър
 
Мнения: 410
Регистриран на: 13 Апр 2004 15:45
Местоположение: Sofia

Re: Летище София - дейност

Мнениеот alex_2 » 31 Авг 2023 11:56

А този година ще доживеем ли вече окончателно да бъде затворен Т1?
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1379
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Rosen85 » 02 Сеп 2023 23:57

mashine1984 написа:И когато колата ти е останала на паркинга на Т1 таксито ти иска между 10 и 20
от Терминал 2 до паркинга на терминал 1 или чакаш безплатния шатъл 40 мин.
Топ изживяване!

Точно така

Kx написа:Зависи от гледната точка, за мен е удобство, да не се разправямм
с бакшиши а да се кача на метрото и за нула време да съм вкъщи.

За мен си е обсолютно резонно да кацат на терминал 2 ако има капацитета да поеме полетите.
Няма никакъв смисъл да се гранична полиция, митничалри и т.н. да седят
и на 2та терминала след като има минимален човеко-поток.


Да де, ама на гранична полиция, митничари и т.н., дежурствата са 12 или 24 часови, и така или иначе им се плаща.
Rosen85
най-спотър
 
Мнения: 366
Регистриран на: 09 Ное 2015 02:55

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mistoffelees » 07 Окт 2023 01:33

Още малко "зарисовки" (за необичащите русизмите: скици) от кварталното (демек, софийското) летище след няколко минавания там по различно време тия седмици:

- Осребряването на концесията по линията на такситата продължава с пълна сила. От пода на залата за изпращане и посрещане на Т2 са махнати цветните ленти-указатели към спирките на метрото и тази на автобусите; за сметка на това, багажните ленти са облепени от всички страни с препоръки да ползвате Yellow такситата. Ако пристигате за пръв път и не знаете, че има метро и автобус на това летище, отивате си направо на такси като стой та гледай (с рекламирани "примерни цени" от 10 евро до Бизнес парка, 11 евро до центъра на града и 12 евро до гарата; реалните са малко по-високи). Там, впрочем, положението продължава да е трагично: над 20 минути чакане миналата седмица за такси и опашка, започваща вътре в самия терминал; коли няма, няма и да има. Ако пристигате след 23 ч., викайте си някой познат да ви вземе, инак може и да осъмнете; вътре в такситата, напразни вопли на таблета "спешно коли за летището" - ама като няма, откъде да дойдат?

- Подигравките с пътниците продължават - на сайта на летището се е появило жаловито съобщение, призоваващо пътиците да се явят поне три часа (!) преди полет "поради голямото натоварване". Сиреч, не е концесионерът некадърен, че не е сложил машини за drop-off на багаж и че не е осигурил достатъчно рамки и скенери, както и нормално работещ граничен контрол, а пътниците са виновни, че искат да пътуват - така де, развалят им рахатлъка. Пичове, аз на "Бен Гурион" отивам два часа преди полет от уважение към роднините, а тук какво - сериозно ли?

- На граничния контрол вакханалията е без промяна от лятото: допие му се кафенце на граничния полицай, затваря машините и отива за кафенце. Пътниците през това време остава да се редят на гишенцата. Една кофа там на прав текст ми обясни, че "възникнал проблем с машините" точно щом се изсипаха пътниците от един самолет; как пък цял ден преди това не е имал проблем, а сега виж ти. В същото време три питекантропа лочеха нещо на стойка с надпис "гранична полиция" в залата за посрещане на пътници (какво изобщо търси гранична полиция там?!)

Та така, твърдо държим второто място в класацията за най-отвратително летище в Европа (добре поне, че няма земна сила, способна за измести Франкфурт от първото място).
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 357
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Делян » 24 Ное 2023 17:10

Ха-ха, това ми хареса. :D

Какво стана с Uber в България? Още ли се страхуват от него?
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 26 Ное 2023 22:18

Делян написа:Ха-ха, това ми хареса. :D

Какво стана с Uber в България? Още ли се страхуват от него?

Стана така че почти в цяла Европа ги няма Uber.
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1514
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mistoffelees » 28 Ное 2023 00:19

Делян написа:Ха-ха, това ми хареса. :D

Какво стана с Uber в България? Още ли се страхуват от него?


Таксиджийското лоби тук е достатъчно силно, за да не ги допусне (нищо, че едни руснаци си джиткаха насам-натам по същия начин почти десет години). Така че ни остават или мотото от "Граф Монте Кристо" (втори том, последна глава, последно изречение), или "На крак, о, парии презрени" :)
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 357
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище София - дейност

Мнениеот alex_2 » 31 Дек 2023 12:25

Имате ли представа как ще бъдат реорганизирани Т1 и Т2 от 31 март с оглед Шенген?
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1379
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mistoffelees » 01 Яну 2024 02:39

Т1 е относително по-труден, могат да го разделят на лява и дясна част, съответно интра- и екстра-Шенген (като преградят airside на две) - или да го обявят изцяло и само за интра-Шенген и да преместя полетите на Уиз извън Шенген на Т2.

Т2 е предвиден за Шенген от самото начало, високите номера B-гейтове са екстра-Шенген - будките за граничен контрол ръждясват вече 15 години посредата на peer B. Досегашният граничен контрол ще изчезне. Интра-Шенген ще останат малките номера В-гейтове, както и автобусните от долния етаж В1-В4. Екстра-Шенген ще станат от В9 нататък, включително по-новите автобусни в дъното на пиъра, където сега основно се товарят Раянеър. Гейтовете А и С ще останат интра-Шенген (най-после край на цирка с разпъването на подвижните огради при всеки полет до Истанбул или Тел Авив).
mistoffelees
най-спотър
 
Мнения: 357
Регистриран на: 18 Яну 2015 19:10

Re: Летище София - дейност

Мнениеот europeandj » 07 Яну 2024 17:43

alex_2 написа:Имате ли представа как ще бъдат реорганизирани Т1 и Т2 от 31 март с оглед Шенген?


Да се включа и аз, че не съм активен от години тук...

Т1 го бях решили още преди време. Изходи 1А,1,2,3 ще са за Шенген, апък изходи 4,5,6,7 ще са за НеШенген ИЛИ ОБРАТНОТО... Съответно единият секюрити чек ще е за шенгенски полети, а другия - за нешенгенски. Където вмомента е "безмитния" магазин ще има преграда, а също така евентуално и гишета за паспортен контрол за преминаване от едната в другата зона - за това не съм сигурен.

Т2 - Гишетата, които са отдавна монтирани около изходи В7, В8 ще заработят. По този начин за Шенгенски пътници ще се ползват ръкави А1 (вмомента разглобен обаче), С1, В5, В6, В7 (мисля ще е хибриден, както за шенген, така и за извън шенген) и В8 (не знам дали и той няма да е хибриден). Автобусните пък ще са В1-В4. За извън шенген остават ръкави В9 и евентуално В7, В8. Автобусни изходи В10-В14.

Големият въпрос при Т2 е какво ще се случва с пристигащите пътници. Тези, които идват от Шенген и са в близката част на терминала е ясно - още с кацането си попадат директно в departure airside и могат да осъществят трансфер към друг полет без никакви проверки за шенген или само с паспортен контрол за нешенген.
Нешенгенските пристигащи пътници обаче не следва да имат достъп до тази зона. Бяха говорили, че ще направят коридор едно ниво нагоре, който да извежда пристигащите на ръкав нешенгенски пътници директно към зона, в която ще се насочват или към паспортен контрол за влизане в България или към зона за сикюрити чек и връщане обратно в зона заминаващи НеШенген за пътници, които правят трансфер Нешенген-Нешенген. Такава хипотетична ситуация е например ако някой лети Лондон-София-Бейрут...

Та най-интересно е как ще организират пристигащите от НеШенген. Пристигащите от Шенген най-вероятно ще имат директен коридор долу след ескалаторите (някъде до бизнес салона), с който ще се насочват директно към багажите заобикаляйки паспортна проверка.
Изображение
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: Летище София - дейност

Мнениеот alex_2 » 07 Яну 2024 18:04

europeandj написа:
alex_2 написа:Имате ли представа как ще бъдат реорганизирани Т1 и Т2 от 31 март с оглед Шенген?


Да се включа и аз, че не съм активен от години тук...

Т1 го бях решили още преди време. Изходи 1А,1,2,3 ще са за Шенген, апък изходи 4,5,6,7 ще са за НеШенген ИЛИ ОБРАТНОТО... Съответно единият секюрити чек ще е за шенгенски полети, а другия - за нешенгенски. Където вмомента е "безмитния" магазин ще има преграда, а също така евентуално и гишета за паспортен контрол за преминаване от едната в другата зона - за това не съм сигурен.
.


От друга страна за Т1 от доста време говорят от СОФ кънект, че “скоро” ще го затворят и ще прехвърлят всички полети на Т2, но при тях нали нищо не е обвързано с конкретни срокове ..

Също ми е интересно дали и полетите до Варна и Бургас ще останат на D1 , защото реално не би следвало вече да има пречка да са на гейтовете с ръкави
Изображение
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1379
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

cron