slice написа:В БГ положението е доста по-просто - по-малко летища
Щом казваш Бургас:
Бургас Кула - Ясно къде е, не знам обаче имат ли радарна картина за информация (подчертавам, че в БГ радар от кула може да се ползва само като сламка), със сигурност имат наземен радар
Бургас Подход - намира се също в Бургас, използва летищния SSR
София Контрол - намира се в голямата синя сграда до летище София. Самия ФИР се разделя на подсектори в зависимост от натоварването (вж. АИП). Използва радара на черни връх за западна БГ и радара на бившия варненски ACC, който не го знам къде е.
София ЦПИ - пак там, пак същото
В района на бургаския ТМА няма други летища.
Изобщо в България единственото ТМА с малко летище в него е София с Лесново. Не само, ами лесново е в зоната на отговорност на Кула и всичко минава през тях. Имат пряка телефонна линия с лесновската 'Кула" ако може така да я наречем!
Това за първи път го чувам - в България положението да е доста по-просто
Аз доколкото знам, Българското бъздушно пространство е най-сложното в Европа (сигурно и в Света!) и съдейки по различията които България все още има от ICAO, нещата нaма скоро да се оправят...
Добре опит е, но има някои неточности:
1. Аз не вярвам в България да има кула с радар. Аз съм чувал само за една кула с радар в света (наистина са много голяма рядкост...!). LBBG кулата трябва да е процедурна и определено не би трябвала да има радар - ако има, ще съм много, много изненадан... Не бъркай кулата (Tower) със другите ATC контролиращи позиции които физически се намират в кулата, но не обслужват летищен трафик.
2. Подхода (и Заминаване) на LBBG ако е процедурен ще се прави от летището, ако е радарен, голяма вероятност е да бъде правен от София (или/през Варна). И аз не съм сигурен, но е много малко вероятно в Бургас да има радар за каквито и да е цели. Т.е ако Arrival и Departure са радарни, то те ще се дадат от там кадето има радар.
3. Като стане дума за Лесново, бъркаш TMA и CTR. Лесново се намира в София CTR, а Приморско в Бургас TMA.
Лесново не е регистрирано летище със собствен CTR, така че не може да има кула. В наи добрия случаи, пространството около Лесново би могло да бъде декларирано за ATZ (съмнявам се че е), тогава оператора на земята ще се нарича Radio и ще може да дава инфомация, а не контрол.
Приморско е малко по различно, таи като не лежи в чужд CTR, то те могат да се декларират собствен CTR - oт земното ниво до Бургас ТМА и в радиус да речем 10км. Ако постигнат това, то те ще могат да имат собствена кула коaто да контролира Приморсkо CTR-а.
Интересно е да се отбележи, че от двете основни причини поради които ATC съществува - сигурност и експедитивност на полетите - втората причина предизвиква сложността на контролираното пространство.
Иронично, колкото повече се усложнява пространството, толкова по-намалява сигурността на полетите. Така, че управителите обикновенно арументират добавяне на нова позиция с нуждата да оптимизират движението, и контра-аргументират липсата на движение като използват фактора за повищаване на сигурността.
В по-вечето случаи настъпва интересен за слушане и гледане цирк...!
- Знаеш ли за какво служат плешките? - попита той.
- Това е доказан факт, общо знание - отговори тя - това са местата където са били твоите криле, и точно там те ще порастнат отново...