LRBS-LIPE JOR117
08 Nov 2009 ETD 07:50 ETA 10:05
Bucharest (Baneasa) – Bologna (Marconi)
Boeing 737-300 YR-BAF
Здравейте приятели !
Дойде момента и аз да напиша първия си блог. Всъщност това беше и моят първи полет От малък ( не че сега съм много голям ) ми се вдига адреналина, когато видя самолет и летенето е моята мечта – преследвам мечтата да бъда пилот откакто се помня и правя всичко възможно един ден да я реализирам Но до този момент не ми се беше отварял път на някъде и не ми се беше налагало да летя …. И реално мечтаех за нещо, което не знаех какво точно представлява. Преди една седмица дойде и този момент – първият полет, който очаквах с огромен интерес. Както и очаквате вечерта преди полета от вълнение не можах да заспя и така бавно в очакване премина времето до 05:30 сутринта, когато пристигнахме на летището. Както знаете в Букурещ по летищата е строго забранено снимането но аз все пак успях да щракна терминала отвън
Мръсните стъкла на автобуса са виновни за качеството
WOW! За пръв път виждам любимия си самолет от толкова близо ….. красавец
Следващите снимки ги направих в стил “скрита камера ”
Местото ми беше 14А … щеше ми се да си взема нещо от рода на 3А или 4А малко пред двигателя но не можах
Самолета си беше старичък (1989) и стъклата бяха надраскани но въпреки всичко аз адски много му се радвах
Бърза справка с чартовете за очакваните ветрове и облаци, както и стандартната инструментална схема, която трябваше да изпълним след излитане - NILOV 3B. Но всъщност въобще не я спазихме, след като излетяхме и прелетяхме BSE самолета си почна десния завой, както е схемата и няколко секунди по късно ни пуснаха директно към NILOV.
Xmmm неуспешен опит да снимам мечтания офис
Втория пилот
Стюардесата в гръб а пред нея капитана
Последва пет минутно закъснение за което екипажа се извини.07:55 Start up. В 08:00 започнахме рулиране към полоса 07.
Видео http://www.youtube.com/watch?v=rAMkzEV-Ye4
В момента, в който усетих за пръв път мощта на тази машина, когато пилотиращия пилот “наби ръчките ” просто излетях от кеф преди самолета :d … и няколко секунди по късно v1 rotate …. Странно и неповторимо усещане е първото излитане голям кеф
Имаше леки турбуленции по време на набора на височина.
Малко по късно капитана се обади и съобщи, че се очакват по сериозни турбуленции .Пораздруса ни наистина по сериозно в следващите 5-10 минути.
Погледнах ТAF-a, който си бях извадил за Болоня и забелязах, че се очакваше по времето, когато е нашето кацане вятъра да достигне 20kts (възела)
SHOP ON BOARD
Anti ice on
И така след около 1h30мин започнахме снижение
Очакваното време, което гледах в ТАF-а се потвърди. Долу беше мрачно, друсаше здраво и валеше дъжд
http://www.youtube.com/watch?v=rl3N-kWys_Q
Видео от кацането
http://www.youtube.com/watch?v=BHKLoRvhp08
Капитана прави дежурната обиколка и проверка на самолета след полета
След нас кацна и 737-800 на Ryanair
Снимка от автобуса
Тук се отправихме към passport control-а
И на излизане последна снимка
Следват няколко снимки от градовете, в които бях Прато и Флоренция
Чакаме влака до Прато
Първо няколко снимки от Прато
A320
Летището на Флоренция
А319 на Mеridiana
Флоренция
LIPE-LRBS JOR118
13 Nov 2009 ETD 09:55 ETA 12:15
Bologna (Marconi) – Bucharest (Baneasa)
Boeing 737-300 отново Fox-a YR-BAF
Петък 13-ти . 05:00 Сутринта на гарата в ПРАТО в очакване на влака за Болоня
07:20 Автобуса от гарата в Болоня до Летището
излитащите полети
Няколко снимки от терминала
Ето го и нашия Boeing отново YR-BAF 737-300
До нас А318 на Аir France
За този полет не можах да се сдобия с место до прозореца и реших, че сега е момента да говоря със стюардесата за възможността да посетя кокпита и да се запозная с пилотите в удобен за тях момент. Изчаках да се качат всички и влязох последен.
Престраших се да попитам …. в крайна сметка нищо не губя и набързо и обясних кой съм и за какво се боря а тя за мое учудване се усмихна и каза, че ще направи всичко възможно ако имат време по време на полета да ме пуснат……. Обаче аз с моя велик късмет, уцелих точно полета, при който имаха проверяваща на борда. Малко, след като си седнах на местото, няколко реда пред мен един човек се опитваше да си качи горе чантата но нещо не можеше, а стюардесата не го видя и проверяващата нещо и направи забележка на румънски …. Предполагам, защото не му помогна да си качи чантата. В тоя момент просто разбрах, че шанса ми да видя пилотите е = 0%
Тук един опит
Дадох апарата на приятел, който беше до прозореца да направи клип от излитането
Видео http://www.youtube.com/watch?v=GuO0WhItYXY
Отворих списанието да видя, какво продават на борда и видях, че продават моделчета на 737-800 в цветовете на BLUE AIR . Когато мина стюардесата я попитах дали имат в наличност на борда – имаха и аз директно казах, че ще взема два но тя държеше първо да ми покаже. Определено ми харесаха и ги взех без да се замисля.
Няколко снимки след кацането
Просто изгарям от кеф, когато съм лице в лице с 737
Eдин А320 на WIZZ, който се готвеше за полет до ……. Забравих, до къде беше
Скромния терминал Пристигащи на Банеаса
Следващите снимки са от летището до Силистра
Тоя пък ….. тръгнал кантар да продава на пътя :D
Опа, друг фен
Магистралата
Кълъраш
И ето я TV кулата на Силистра в далечината
Силистра
Welcome back to Bulgaria!
Нека за финал да споделя впечатленията си от BLUE AIR
И при двата полета екипажите бяха усмихнати, приятелски настроени, както и мнооого любезни.
Затовареноста при първия полет със сигурност беше над 90%. Втория може би около 80%
Не знам късмет ли е, че попаднах на такива но имам усещането, че всичките им екипажи са такива. Още два екипажа видях на летището при първия полет и също ми се видяха хора, които са там, защото тази професия е работата, която са мечтали и да я вършат за тях е удоволствие ! (В единия екипаж co-pilot-a беше младо момиче )
Определено при следващо пътуване бих предпочел BLUE AIR при първа възможност