PAV1 написа:"
Наредба за условията и реда за сключване на задължителна застраховка, покриваща отговорност на туроператораЦелта на наредбата е да гарантира защитата на потребителите на организирани групови и индивидуални туристически пътувания с обща цена (организирани пътувания) срещу рискове, свързани с неразплащане на туроператора с негови контрагенти и доставчици"
http://www.mi.government.bg/bg/library/ ... 260-5.html
Първоначално си мислех, че тази застраховка ще върши работа, но като я прочетох не е за нашият случай.
Ровя се дали няма нещо приложимо за нас.....
Продажбата на самолетни билети не е туроператорска дейност, освен ако самолетният билет не е част от някакво пакетно пътуване. Когато става дума за продажба само на самолетен билет, това си е посредническа дейност, където отговорността на посредника е единствено да плати получените пари на авиокомпанията. Събраните пари между 15-ти и 30-ти януари е трябвало да бъдат платени на Малев до 15-ти февруари, но поради фалита на авиокомпанията, IATA, която посредничи между агенциите и авиокомпаниите задържа парите.
Туроператорите са тези фирми които организират пакетни пътувания, но болшенството от туристическите агенции са само посредници, а не са туроператори.
В чужбина има застраховки срещу фалит на авиокомпании и единствено такава застраховка би помогнала в случая или при плащане с кредитна или дебитна карта банката гарантира, че ще върне парите ако стоката или услугата не е получена.
Смисъл за натиск върху туристическата агенция има смисъл единствено ако „забравят“ да върнат парите.
Споко, още един два месеца търпение и казусът ще се реши