Sofia-Dresden via Vienna (OS)

Sofia-Dresden via Vienna (OS)

Мнениеот pepsii » 05 Яну 2008 12:13

Sofia-Dresden via Vienna (OS)
(част 1)

Маршрута го има описан няколко пъти вече :

http://forum.bgspotters.net/viewtopic.php?t=1674

http://forum.bgspotters.net/viewtopic.php?t=1787

http://forum.bgspotters.net/viewtopic.php?t=2004

, но както знаете всяко пътуване е уникално ;-)

Като се събудих на 4 Януари не знаех че ще летя същия ден. Не ми се случва за пръв път ( и сигурно не за последен) , но за първи път в петък .

Отидоха ските през уикенда .

Маршрута беше доста утъпкания :

2 OS 798 Q 04Jan SOFVIE HK1 2 1805 1910
3 OS 217 Q 04Jan VIEDRS HK1 2 2010 2135
4 OS 216 Q 08Jan DRS-LEJ-VIE HK1 2 0915 1145
5 OS 797 Q 08Jan VIESOF HK1 2 1335 1615

Резревацията беше готова около 11:30 . В 13:30 вече имах издаден билет. В 14:30 се бях чекирал онлайн. Този път жена ми ме остави на летището (по пътя свършихме и някои текущи задачи) . В 17:00 нямаше никой на двете гишета за чек-ин. Пуснах си багажа , взех си бордните карти и реших да се възползвам ( за пръв път!) от директния коридор към бизнес салона. Бреййй! Блага работа . Защо не съм го ползвал досега незнам. Време имаше само за едно кафе и две снимки.

Снега навън:

Изображение

И елхата:

Изображение

На перона беше тъпкано с интересни самолети : S7 , Rossiya . Някаква много интересна и непозната ливерия по-назад. Но вече беше тъмно , и доста мъгливо.

Ето все пак част:

Ty154 на Rossiya

Изображение

Изображение

S7 на заден план

Изображение

Обявения гейт беше В9 (ръкав) – май е определен за ползване от Суиспорт?

Там вече чакаше Фокера на Austrian :

Изображение

Бординга започна с десетина минути закъснение.

4 Jan 2008
OS798
SOF-VIE
Fokker 100
OE-LVF
3A

До нас подготвяха 737-ца на FB (за къде ли?).

Изображение

Затоварване около 60% . Доста слабо , като се има впредвид че са отменили предишния(те?) полети.

В бизнес клас седяха 2 стюардеси от OS ( предполагам екипажа от предният ден заради отменения полет)

Докато рулираме да излетим по 27 , вече беше тъмно. Много красиво се издигнахме над светлините на София , завой над централна гара и стандартния курс Белград-Будапеща-Виена.

Поднесоха ни топла храна , бордното списание беше ново новеничко . Полетно време час и петнайсет минути. Снижихме се над рафинерията във Виена – много силен вятър и турбуленция.

Отгоре се видя че имаше сняг , но никъде по летището не го видях.

Ето Фокера :

Изображение

Изображение

30 минути за трансфер на Виена са предостатъчни. Имах време даже да пообиколя дюти фрий-то. Гейта беше В35 – автобусните на долното ниво:

Изображение

Изображение

Отново около 10-ина минути по късно бординг.

4 Jan
OS217
VIE-DRS
Dash 8 - 300
OE-LTM
3A

Малкото дашче беше добре затоплено. Около 50% затоварване , бизнес клас беше празен. Забележете разположението на седалките отпред на десния борт.

Изображение

Мястото ми беше малко пред двигателя:

Изображение

Изображение

Рулирахме , и след доста чакане (бяхме номер 7 в опашката) излетяхме по rwy16 . Стръмно издигане и доста рязък завой веднага след излитане. лашкане насам натам заради вятъра. Полетно време един час. Поднесоха ни много приятна салатка със студено пиле и къри.В Дрезден също имаше вятър , но по слаб от Виенския. Интересно кацане със подскоци и почти успоредно на пистата ;-)

Ето и Даша в Дрезден – част от пътниците продължават за Лайпциг.

Изображение

Изображение

Това е , засега , другата седмица (живот и здраве) и връщането.

Ето и малък бонус , за да компенсирам лошите снимки и скучния маршрут.

Мy Top Ten Aircraft 2007 (courtesy of Flightmemory.Com)



Top Ten Aircraft
# Aircraft Amount %
1 Boeing 737 19 24.1 %
2 Airbus 320 9 11.4 %
3 Canadair 8 10.1 %
4 Dash 8 7 8.9 %
5 BAe Avro 7 8.9 %
6 McDonnell 5 6.3 %
7 EMBRAER 5 6.3 %
8 Fokker 100 4 5.1 %
9 Airbus 319 3 3.8 %
10 ATR 72 3 3.8 %
Последна промяна pepsii на 05 Яну 2008 12:20, променена общо 2 пъти
Изображение
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

част 2

Мнениеот pepsii » 05 Яну 2008 12:13

Dresden-Sofia via Lejpzig & Vienna (OS)
(част 2)

Връщането по план изглеждаше така :

4 OS 216 Q 08Jan DRS-LEJ-VIE HK1 2 0915 1145
5 OS 797 Q 08Jan VIESOF HK1 2 1335 1615

Два дни преди това обаче беше неделя. Навън валя дъжд , после малко сняг , после пак дъжд.

Тръгнах да се разходя до Дрезден и да подишам въздух.

За по кратко през Мейсен:

Изображение

Германците май са луднали по оттенъка червено от новата ливерия на Еър Берлин.
Ей го на Корсата :

Изображение

Която между другото почти си пълни километража:

Изображение

Така или иначе от тук натам стигнах до летището и реших да убия час –два. За съжалени трафика беше много малък по това време.

Топлия тунел между паркинга и терминала:

Изображение

И самия терминал:

Изображение

Сниман откъм спотер терасата:

Изображение

На перона беше пусто !

Изображение

Изображение
Изображение

Погледах как чистят снега , хапнах в ресторанта , но така и не се появи нишо ново.

Два дни по късно рано сутринта картинката беше малко по различна.

Но отначало.

Бях си рекуестнал места 4А и 14А . Добре обаче на онлайн чекина първия полет въобще не излезе. За втория беше се освободило 6А и взех него. Като пристигнах на летището обаче пак ми ги промениха :8А и 7 А. Е , все са до прозореца така че – нямам оплаквания.

Не си спомням дали и друг път съм снимал двуметровата жена , но всеки път се стряскам като я видя :D :

Изображение

На перона товареха Еър Берлин:

Изображение

Както и предишния полет за Виена (без междинно кацане в Лайпциг) :

Изображение

Малко по късно дойде Луфтханза (мисля че за Дюселдорф)

Изображение

И нашето дашче:

Изображение

Бординга беше навреме с автобус от гейт 11.

Самолета се оказа пак OE-LTM:

Изображение

8 Jan
OS215
DRS-LEJ
Dash 8 - 300
OE-LTM
8A
Мястото ми беше по средата на двигателя/крилото.

Стъклата бяха супер мръсни , предполагам от калта навън и/или обезледяване по рано .

Затова няма снимки и видео.

Ето обаче интериора:

Изображение

Затоварването за 20-минутния полет до Лайпциг беше 5 човека. Качилите се в Дрезден бяха 8. Малкия даш събира май 50.Смятайте процентите .

В Лайпциг се качиха още 5-6 човека и след 35 минути търнароунд , излетяхме пак.

8 Jan
OS216
LEJ-VIE
Dash 8 - 300
OE-LTM
8A

Капитана обяви полетно време 1 час (заради силния tailwind) така че стюардесата бързо поднесе хапването (нещо като ранен обяд?):

Изображение

Хапнахме , позяпах белотата навън и скоро след това се снижавахме .

Меко кацане и паркирахме до АТР на Таром.

Ето го даша , огрян от слънчевите лъчи;

Изображение

Изображение

Имах повече от час престой , и понеже не бях сигурен дали в бизнес салона на Луфтханза интернета е безплатен , посетих този на Дайнерс. Гейта беше изненадващо C60 – ръкав в шенгенската част.

Ето го отвън:

Изображение

И отвътре , след паспортен контрол и секюрити чек на самия гейт:

Изображение

OS797
VIE-SOF
Airbus 319
OE-LDD
7A/8A

Този път прозорците бяха чисти.

Затоварването съшо много слабо , може би около 25%.

Изображение

Рулирахме покрай EK :

Изображение

Ройал Йорданиан и новия терминал (напредват)

Изображение

Ето и излитането (уви контражур)

http://www.youtube.com/watch?v=C-3PFUHLwSQ

Веднага след това завой:

Изображение

Полетно време час и десет минути . Отдолу пак беше бяло.

Чак на снижение се видя малко цвят:

Изображение

Заходихме над Враждебна и северната дъга на околовръстното , после завой и кацане над околовръстното:

Видеото – пак контражур:


http://www.youtube.com/watch?v=w8YC3N7uJBw

Много меко кацане , на перона царуваха карго самолети ( за пръв път хващам авро на TNT)

Изображение

София беше вече мръсна и кална , поне трафик нямаше и след няма и 20 минути бях пак на работа в „офиса” ;-)

Това е , засега , очаквам вашите въпроси и коментари.
Последна промяна pepsii на 08 Яну 2008 23:17, променена общо 1 път
Изображение
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот BGH362 » 05 Яну 2008 14:22

@pepsii

Не очаквах толква скоро да откриеш сезона, иначе блога ми хареса, има някой хубави снимки :D
BGH362
BGH362
най-спотър
 
Мнения: 212
Регистриран на: 29 Мар 2005 18:29

Мнениеот pepsii » 05 Яну 2008 16:03

BGH362 написа:@pepsii

Не очаквах толква скоро да откриеш сезона


И аз :P
Изображение
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот Svetli Georgiev » 05 Яну 2008 16:24

Поздрави за блога, както винаги :wink:
тази непозната ливерия от по-назад не е ли 757 DHL?
Аватар
Svetli Georgiev
супер спотър
 
Мнения: 1284
Регистриран на: 28 Юли 2006 13:10

Мнениеот pepsii » 05 Яну 2008 16:30

AZ-S написа:Поздрави за блога, както винаги :wink:
тази непозната ливерия от по-назад не е ли 757 DHL?

едното е DHL , другото беше май КЛД
Изображение
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот pepsii » 08 Яну 2008 23:21

със сигурност е било КЛД !

http://www.bgspotters.net/pictures/pic. ... PicId=9983

BTW - втората част е готова (по-нагоре!)
Изображение
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот A330-200 » 09 Яну 2008 00:13

pepsii,
поздрави за поредния страхотен блог ;) В момента работя над моя от преместването ми в Гибралтар но за съжаление единствените ми снимки са от LGW и няколко от въздуха по време на полета към GIB. Надявам се някой ден да достигна поне на 50% процента твоето ниво.

keep it up ;)
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Мнениеот bobo » 09 Яну 2008 01:06

pepsii, happy new year, i sus sigurnost ste e happy stom ja otkriva6 s porednija strahoten blog. Vinagi mnogo detailen i pridrujen sus semplite, no mnogo zabavni komentari. Az mislja 4e Austrian Airlines predlagat nai-dobrija produkt na inter-European routes. Ti kak misli6?
bobo
спотър
 
Мнения: 68
Регистриран на: 12 Авг 2007 11:08

Re: част 2

Мнениеот Делян » 09 Яну 2008 02:30

хубав блог....
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4711
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KBDR, Igor I Sikorsky Memorial Airport, Bridgeport, Connecticut, USA

Мнениеот pepsii » 09 Яну 2008 11:05

bobo написа:pepsii, happy new year, i sus sigurnost ste e happy stom ja otkriva6 s porednija strahoten blog. Vinagi mnogo detailen i pridrujen sus semplite, no mnogo zabavni komentari. Az mislja 4e Austrian Airlines predlagat nai-dobrija produkt na inter-European routes. Ti kak misli6?


Мерси на всички за добрите думи. Аз пък се бях притеснил че откривам годината със скучен маршрут и кофти снимКи ;-)

Нямам кой знае какъв поглед върху останалите играчи , но Austrian безспорно са номер 1 в моя списък ;)
Изображение
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот mitkobiker » 09 Яну 2008 22:52

От затоварванияата на полетите този път си личи ясно, че Австрийците се ползват предимно от хора, пътуващи по бизнес... а тази ниша е много по-благодатна от вакума, в който витае националния ни превозвач :wink:

Веднага мога да ви кажа и няколко от причините заради, които OS се радват на настоящите си позиции в България, а и изобщо:
# честоти, честоти, честоти!
# много добре развита мрежа от полети,
# възможност за комбинация на полети с Луфтханза,
# отлична програма за редовни пътници,
# постоянство и качеството на продукта,
.... предполагам, че можете да се добавите още...

Важното е, че така очевидно се прави добра авиокомпания и именно така може да се вземат повече от 200-300 Евро за двупосочен билет от България до Германия (например) без това да боли :wink:
Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2546
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Мнениеот atzah » 10 Яну 2008 00:46

pepsii написа:Нямам кой знае какъв поглед върху останалите играчи , но Austrian безспорно са номер 1 в моя списък ;)


Абсолютно заставам зад това мнение (пак от тези, които съм ползвал).
atzah
супер спотър
 
Мнения: 750
Регистриран на: 08 Дек 2004 00:57
Местоположение: София


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 14 госта