Sofia-Dresden via Vienna (OS)
(част 1)
Маршрута го има описан няколко пъти вече :
http://forum.bgspotters.net/viewtopic.php?t=1674
http://forum.bgspotters.net/viewtopic.php?t=1787
http://forum.bgspotters.net/viewtopic.php?t=2004
, но както знаете всяко пътуване е уникално
Като се събудих на 4 Януари не знаех че ще летя същия ден. Не ми се случва за пръв път ( и сигурно не за последен) , но за първи път в петък .
Отидоха ските през уикенда .
Маршрута беше доста утъпкания :
2 OS 798 Q 04Jan SOFVIE HK1 2 1805 1910
3 OS 217 Q 04Jan VIEDRS HK1 2 2010 2135
4 OS 216 Q 08Jan DRS-LEJ-VIE HK1 2 0915 1145
5 OS 797 Q 08Jan VIESOF HK1 2 1335 1615
Резревацията беше готова около 11:30 . В 13:30 вече имах издаден билет. В 14:30 се бях чекирал онлайн. Този път жена ми ме остави на летището (по пътя свършихме и някои текущи задачи) . В 17:00 нямаше никой на двете гишета за чек-ин. Пуснах си багажа , взех си бордните карти и реших да се възползвам ( за пръв път!) от директния коридор към бизнес салона. Бреййй! Блага работа . Защо не съм го ползвал досега незнам. Време имаше само за едно кафе и две снимки.
Снега навън:
И елхата:
На перона беше тъпкано с интересни самолети : S7 , Rossiya . Някаква много интересна и непозната ливерия по-назад. Но вече беше тъмно , и доста мъгливо.
Ето все пак част:
Ty154 на Rossiya
S7 на заден план
Обявения гейт беше В9 (ръкав) – май е определен за ползване от Суиспорт?
Там вече чакаше Фокера на Austrian :
Бординга започна с десетина минути закъснение.
4 Jan 2008
OS798
SOF-VIE
Fokker 100
OE-LVF
3A
До нас подготвяха 737-ца на FB (за къде ли?).
Затоварване около 60% . Доста слабо , като се има впредвид че са отменили предишния(те?) полети.
В бизнес клас седяха 2 стюардеси от OS ( предполагам екипажа от предният ден заради отменения полет)
Докато рулираме да излетим по 27 , вече беше тъмно. Много красиво се издигнахме над светлините на София , завой над централна гара и стандартния курс Белград-Будапеща-Виена.
Поднесоха ни топла храна , бордното списание беше ново новеничко . Полетно време час и петнайсет минути. Снижихме се над рафинерията във Виена – много силен вятър и турбуленция.
Отгоре се видя че имаше сняг , но никъде по летището не го видях.
Ето Фокера :
30 минути за трансфер на Виена са предостатъчни. Имах време даже да пообиколя дюти фрий-то. Гейта беше В35 – автобусните на долното ниво:
Отново около 10-ина минути по късно бординг.
4 Jan
OS217
VIE-DRS
Dash 8 - 300
OE-LTM
3A
Малкото дашче беше добре затоплено. Около 50% затоварване , бизнес клас беше празен. Забележете разположението на седалките отпред на десния борт.
Мястото ми беше малко пред двигателя:
Рулирахме , и след доста чакане (бяхме номер 7 в опашката) излетяхме по rwy16 . Стръмно издигане и доста рязък завой веднага след излитане. лашкане насам натам заради вятъра. Полетно време един час. Поднесоха ни много приятна салатка със студено пиле и къри.В Дрезден също имаше вятър , но по слаб от Виенския. Интересно кацане със подскоци и почти успоредно на пистата
Ето и Даша в Дрезден – част от пътниците продължават за Лайпциг.
Това е , засега , другата седмица (живот и здраве) и връщането.
Ето и малък бонус , за да компенсирам лошите снимки и скучния маршрут.
Мy Top Ten Aircraft 2007 (courtesy of Flightmemory.Com)
Top Ten Aircraft
# Aircraft Amount %
1 Boeing 737 19 24.1 %
2 Airbus 320 9 11.4 %
3 Canadair 8 10.1 %
4 Dash 8 7 8.9 %
5 BAe Avro 7 8.9 %
6 McDonnell 5 6.3 %
7 EMBRAER 5 6.3 %
8 Fokker 100 4 5.1 %
9 Airbus 319 3 3.8 %
10 ATR 72 3 3.8 %