harrier написа:Георги, според мен както и да го въртим не става въпрос за толкова много самолети (имам предвид препродадените, които не са лизинговани обратно). Хванах се да сметна колко самолета са препродали Изиджет и според моите изчисления няма как да са над 40 А319 от до момента доставените (с поръчките за 737 не съм се занимавал). Допълвам само, че компанията ще маха 26 737-ци до 2011г, които явно ще бъдат заменени от А319, така че следващите доставки ще са си за тях.
Спадът след 2000г каквито и причини да има се допълва особено силно от 9/11, когато имаше заземени самолети, намаляване на пътникопотока и тн. Не вярвам една спекула с няколко десетки машини така сериозно да промени показаната графика.
Ето какво показва моята статистика. В момента easyJet има 198 броя твърди поръчки за А119 и оперира със 128 самолета. Общо, ако сметнем, това са 326 самолета до изчистване на договорите. По договорите от 2002 година за 120 поръчки, за 2005 година от 140 поръчки и за 2006 година 192 това прави общо 452. Без да смятаме поръчките от 2007 и 2008 година, в които имат клауза за конвертиране на самолети от А119 в А320 и други, липсват точно 126 самолета . Слагам скромна печалба от по 2 милиона долара на самолет, това са 252 милиона - бърза печалба!
От много години си водя статистика много подробна за производството на самолети и ако знаех, че ще възникне такъв въпрос, щях да отбелязвам и от кого са първоначално поръчани, получените самолети. Това са моите виждания по въпроса. Ако имаш някакви възражение, ще трябва много по-сериозни сметки да се правят и да се проследява всеки самолет.