За последиците от птицата и тръбичката нали обсъдихме, че е налична технологията да ги засичаме - няма опасност да останат незасечени и не взети под внимание. Когато един пилот се разходи и види през илюминатора горящ двигател и нарушена обшивка, той засича последиците - именно горящ двигател и нарушена обшивка. Добрата новина е, че птицата ще бъде засечена още преди да се е ударила в самолета. А наличието на 1+m компютъра означава, че "електрониката" ще отказва по-рядко, отколкото отказват пилотите ни днес... По-рядко ще имаме самолет, паднал защото му е отказал компютъра, отколкото самолет, паднал защото му е отказал пилота...

Случаите, в които има отказ на компютъра, ще завършват по същия начин, по който завършват случаите, в които има отказ на пилота. Ако един самолет прави 100 000 полета за целия период на експлоатация, вероятност от отказ на компютрите 0.001^5 означава, че отказ ще настъпи един път на 10^10 периода на експлоатация - цикълът на живот на компютрите, дори в авиоиндустрията, е по-кратък... Изводът е, че на практика отказ няма да настъпи.
Мълнията би била проблем, ако дизайнерите съвсем не си разбират от работата и не са взели мерки да позиционират компютрите така, че да не са податливи на влиянието на мълнии... По същата логика, какво би станало с пилотите, ако се разпадне на парчета предното стъкло по време на полет?