Разни

Re: Разни

Мнениеот karadzhoff » 22 Дек 2018 18:06

Това, което на мен ми става ясно от доклада е, че и Gripen-ите също са нови. Относно допълнителното запитване за повече бройки - единствено САЩ не са дали никакво предложение, но се твърди, че пък техните били с "цялото" си оборудване включено в цената. Какво точно ще рече това и с какво точно се различава от другите - не се знае. Заплащането към Шведите изглежда най-рационално (на вноски, а не накуп както е към САЩ).

Като цяло е съставен доста вяло, едва ли не да замаскира едно вече взето решение. Няма точно и конкретно поставени оценки по отделни критерии, а общо взето се крият зад факта, че нямало достатъчно информация от производителите и не можели да направят оценяване. А в същото време избират един от трите варианта...

И аз като цяло бях за Gripen (чисто любителски, тъй като не съм толкова наясно с военната техника), но мисля изборът не изненадва никой.
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Re: Разни

Мнениеот Делян » 22 Дек 2018 18:16

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Разни

Мнениеот Делян » 22 Дек 2018 18:45

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 22 Дек 2018 20:38

Не знам за "съветските" сайтове ,защото съветски самолети не са споменавани,но проамериканските лобисти вече изпадат в истерия ,по системата по - по - най.
Поне теб те разбирам - хляба си вадиш при тях.Има хора,които могат да запазят малко политическо достойнство,а те директно предопределят резултата.Чакат европейски облаги и признания ,а погазват европейски партньори.Е каква е тази ЗАВИСИМОСТ от американските интереси ?!? Рано или късно всичко излиза наяве :D
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот Пароль » 22 Дек 2018 21:14

Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 23 Дек 2018 10:14



21 дек 2018
Швеция и Италия са отстранени от надпреварата, защото нямали лицензи за ракети от "трети страни"

Министърът на отбраната Красимир Каракачанов ще внесе доклад в Министерски съвет, с който предлага страната ни да започне преговори за закупуване на изтребители F-16V от САЩ. Това стана ясно тази вечер по време на официалното представяне на резултатите от работата на политико-военната група по избор на нови бойни самолети. В надпреварата участваха три държави – Италия, Швеция и САЩ, съответно с изтребителите Eurofighter Tranche 1, JAS-39 C/D Gripen и F-16V Block 70/72.

Машините, предлагани от Швеция и Италия обаче са отстранени от надпреварата с доста странни аргументи – според работната група в офертите на двете държави имало непълноти, особено по въпроса с евентуално плащане на допълнителни лицензи на трети страни за оръжие. За подобно нещо намекна пред "Капитал" преди няколко дни Джеймс Робинсън, представител на Lockheed Martin (компанията-производител на F-16) в преговорите. Според него, ако българската страна пожелае да оборудва друг тип самолет с американски ракети, производителя му ще трябва да заплати допълнителни лицензи на САЩ и сделката да мине за одобрение през американския Конгрес. Вероятно именно нещо подобно е поискало българското военно министерство, въпреки че Швеция предлага да оборудва самолетите Gripen с късобойните европейски ракети IRIS-T и далекобойните Meteor.

Получавате пълен достъп до всички статии и целия архив
"В случай, че бъде избран JAS-39 C/D Gripen, за изпълнение на изискванията на RFP относно количеството на въоръжението "въздух-въздух", българската страна трябва да закупи цялото количество ракети "въздух-въздух" за малки дистанции и ракети "въздух-въздух" за средни дистанции. Не са налице данни дали оставащата сума до 1,5 млрд. лв. ще бъде достатъчна за закупуване на необходимото оборудване за самолета, включително боеприпаси за оръдието, ракети "въздух-въздух" за малки дистанции и средни дистанции, доставяно от трети страни.", пише в доклада на междуведомствената група, който е некласифициран и е публикуван на страницата на военното министерство.

На базата на това междуведомствената група решава, че не може да се прецени дали офертите на Италия и Швеция действително се вписват в бюджета от 1.8 млрд. лв. с ДДС, ако трябва да осигурят други ракети и предлага да започнат преговори само със САЩ. Според проекта за решение на парламента Народното събрание трябва "да възложи на Министерския съвет на Република България да подготви проект на международен договор и проведе преговори с Правителството на Съединените американски щати за придобиване на нов тип боен самолет от Република България."

Комисията предлага също парламентът "да разреши проектът на международния договор по т.2 да се отклони от задължителните изисквания, посочени в Актуализиран проект за инвестиционен разход "Придобиване на нов тип боен самолет", одобрен с Решение на Народното събрание, ДВ, бр.51 от 2018 г.".

Въпреки всичко, в доклада на междуведомствената комисия се отбелязва, че при прилагането на експертната методика за оценка, заложена в проектната документация "предложението на Швеция за самолет JAS-39 C/D Gripen получава най-висока оценка по критерия с най-голяма тежест в схемата на обобщената оценка – "Оперативна ефективност", а предложението на САЩ за самолет F-16V Block 70 получава най-висока оценка по критерий "Срок на експлоатация". Предложението на Италия за употребяван самолет EF-2000 Eurofighter Tranche 1 получава най-ниски оценки по тези критерии." След това обаче се заключва, че "коректното прилагане на методиката беше възпрепятствано от липсата/непредоставянето на необходимата информация на част от въпросите в RFP и получените оценки не дават възможност за обективно сравнение на оперативната и ценовата ефективност на сравняваните предложения." Отбелязва се също така, че САЩ искат сумата да бъде платена изцяло в началото на проекта, а Швеция - разсрочено на трашнове за срок от 5 или 10 години.

Така че оттук нататък, ако (очаквано) докладът мине през Министерски съвет и парламента, преговори ще се водят единствено със САЩ за изтребители F-16V.

П.П. В очакване на санкции от ЕU за замърсяване от ТЕЦ -овете, за определяне таксите на летище София ,реализирана санкция за монополизирана газопреносна мрежа .пълен провал в привличането на ивестиции и концесиниране,започва погасяването на милиардните нови дългове .Остава ВДИГАНЕ НА ДАНЪЦИ ,ГОРИВА И ЕНЕРГИЯ .Ч.Н.Г !!!
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот Дедо » 23 Дек 2018 10:46

Хм , интересно! Ама работата е ясна , наближава краят на едно предизвестено решение !
То се чудя и тез 8 какво ще ги правим , ама да има !!!
Да са ни честити!!! :tonqe:
Аватар
Дедо
най-спотър
 
Мнения: 461
Регистриран на: 17 Фев 2009 10:57
Местоположение: Sofia

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 23 Дек 2018 11:59

,,,забравих линка. Sorry :oops:

https://www.capital.bg/politika_i_ikono ... teli_f-16/



22 Декември
Президентът и върховен главнокомандващ Румен Радев заяви, че новите F-16 са прекрасни самолети, които обаче са много скъпи, а в нашия случай са избрани непрозрачно. Това заяви той днес, 22 декември 2018 г. в предаването „Годината” по „Дарик”.

„Нов F-16 е прекрасен самолет, но ще го придобием ли на разумни цени и ще имаме ли пари да го поддържаме, защото колкото и да се иска на Борисов и Цветанов да увековечат своето властване, няма гаранции, че когато този самолет дойде и започне да се експлоатира, те ще са на власт и ще носят отговорност”, каза президента Радев за избора за покупка на нов боен самолет за ВВС.

Президентът заяви, че процесът се води напълно на тъмно и че финалната цена, която ще бъде платена за F-16 ще бъде много над 1,5 млрд. лева.

„Изборът на F-16 е триумф на лобизма. В никакъв случай не искам да защитавам един или друг тип самолет. За мен и трите типа са прекрасни – и Eurofighter, и F-16, и Gripen. Летял съм на тях, летял съм срещу тях. Но за разлика от други хора, аз защитавам процесите да са прозрачни, обективни и открит”, отбеляза още Радев.

Президентът Радев обобщи, че изтребители се купуват по два начина – чист политически избор и без състезателна процедура или след конкурсна процедура, при ясни финансови и технически критерии. Радев отбеляза, че у нас се е тръгнало да се прави второто, но в крайна сметка е излязло първото.

„Какво стана у нас? Преди да е приключила работата на комисията, един наш политик и от от Вашингтон предопредели избора. Министър-председателят също даде тежката си дума. Той каза, че някакви летци, някъде, някога, може би са му казали, че F-16 е най-добър. Защо тогава беше целият този фарс с тази конкурсна процедура? Да си представим, че някъде някой строителен бос е шушнал на премиера, че неговата фирма ще построи най-добре магистралата. И кандидатстват 10 фирми, но накрая остава само една.”, обясни Радев.

Според президента Радев, основен подтик в решението е търсене на някаква легитимация на управляващите в момента, като покупката на изтребител не била цел, а средство за постигане на други цели.

„Това решение е предизвикателство към интелекта на всеки – какво значи, сега ще изберем, а те после ще ни кажат условията, при които придобиваме и плащаме? Поставяме се в абсурдно положение. Ама такива били законите в САЩ... Нали има едни хора, които непрекъснато висят там, къде спаха, че не проучиха законите и не решиха, че се минава на директен избор”, смята Радев.

Президентът отбеляза, че са пренебрегнати всички финансови и времеви рамки, които Народното събрание е било приело.

„F-16 не само, че е най-скъпият вариант, не само, че няма да се достави за две години, а всички ще дойдат след шест, а в това време ще се строи тежка инфраструктура, защото за него се иска много сериозни вложения, като сгради и оборудване. И докато чакаме всичко това да се случи, ще се влага много в МиГ-29. Нека говорим и за цената на експлоатацията, която е много по-голяма от цената за придобиване. Трябва да мислим за още осем самолета и то в близките години, защото с осем самолета, никоя държава не може да носи бойното си дежурство. Всичко това ще се насложи, като много сериозни разходи в близките години, а за тях ние нямаме разчети. Правителството се хвърли да прави нещо, без ясни финансови параметри”, смята още Радев.

Може би най-абсурдната част от интервюто с президента Радев бе момента, в който се наложи той да разяснява (а не представители на МО) за какво точно оборудване и лицензи става въпрос в доклада на министрите на отбраната и икономиката. Според доклада, това оборудване е изключително скъпо и проблемно, което бе използвано за отхвърляне на офертата на Италия и Швеция.

„Има GFE (Government Furnished Equipment), което е оборудване, което се доставя само от САЩ, както и въоръжение, което идва само от САЩ. Това оборудване се купува и получава по отделен договор само с американската страна и то изобщо не е скъпо на фона на целия пакет.”

http://aeropress-bg.com/news/bulgaria/5890-президентът-радев-f-16-е-прекрасен,-но-скъп-самолет-избран-непрозрачно

P.S. Така избират и прекратяват ,нали бяха "Юмрука на Партията"

http://burgas-podlupa.com/%D0%BD%D0%B8% ... 1%82%D0%B0
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот Пароль » 23 Дек 2018 21:07

Предлаганият в България изтребил Ф-16 съществува само на хартия, обявиха от "Грипен"


Cамолетът Ф-16, който се предлага на България съществува само на хартия. Това каза пред Би Ти Ви вицепрезидентът на СААБ, производител на "Грипен", за Централна и Източна Европа Красимира Стоянова.

"Самолетът Ф-16, който се предлага на България в момента, не съществува. Даже заводът, който ще го произвежда в Южна Каролина - не съществува. Може само да предполагаме какви технологии ще има включени в този самолет", каза Стоянова. Тя заяви, че "Грипен" е една забележителна оръжейна система, която е доказана в международни участия и мисии на НАТО.

"Самолетът, който ние предлагаме е на въоръжение в момента, самолетът, който предлагат конкурентите не е на въоръжение в нито една страна. Той е само на хартия", допълни вицепрезидентът на "СААБ". Красимира Стоянова заяви, че от преди 15 години производителите на "Грипен" преговарят с България за въоръжение с изтребители, а предложението на българските министри ги е изненадало. В последния работен ден преди Коледните празници междуведомствената комисия обяви избора на изтребител Ф-16 за българската армия.

"България обяви конкурента процедура преди две години. 2017 г. процедурата беше прекратена, за да могат да бъдат поканени повече участници и да се разшири листата, за да има повече конкурентоспособност. Сега изведнъж се оказва, че не трябва да има процедура, защото една страните участнички - САЩ не биха могли да проведат прегори в конкурентна среда, а трябва да бъдат избрани. Това е съвсем различна процедура. Аз не искам да съм на мястото на г-н Каракачанов, за да обясни как от една конкурентна процедура, с широк кръг от представители - от САЩ и Европа, как сега ще продължим", коментира Стоянова.

Вицепрезидентът на компанията, производител на "Грипен" отхвърли твърденията, че са лобирали пред президента Румен Радев да бъде избран техният самолет. Това заяви председателят на парламентарната група на ГЕРБ Цветан Цветанов.

"Аз работя по този проект от 15 години, никой досега не ме е обвинил в лобизъм и категорично отказвам становище, че има лобизъм или, че предварителната процедура е била непрозрачна. Както първата, така и втората до сега, бяха професионално изработени и прозрачни. Има методология, на която ние сме отговорили. Неслучайно печелим два пъти. В доклада на Министерство на отбраната може да видите, че най-добрата оферта по основния параметър "оперативна ефективност" е нашата оферта, по отношение на цената - пак е нашата оферта. Това, което служебното правителство избра и това, което излиза от оценката на втората процедура е едно и също", заяви Стоянова.

Красимира Стоянова посочи, че тяхната оферта е била значително по-евтина и призова Министерството на отбраната да отвори процедурата и да покаже истинските цени. "И ако тогава, ако работната група е оценила нашето предложение като по-лошо, ние ще си тръгнем без никакъв друг коментар. Нашата цена е значително под 1.5 млрд лв., защото ние не искаме да обвързваме България с конкретно въоръжение, както прави другата страна. На нашия самолет е интегрирано американско, европейско и израелско въоръжение", добави Стоянова.

Вицепрезидентът на "СААБ" заяви, че американската оферта отговаря на четири от седемте изисквания на страната ни. Според нея, те не могат да изпълнят заложените срокове, предлаганият модел не е на въоръжение в момента никъде по света и изискват 100-процентово заплащане след сключване на сделката, въпреки че страната ни държи на разсрочено плащане.

Участието на Стоянова в предаването "120 минути" идва след като в предишен епизод бе излъчен разговор със зам.-главния секретар на САЩ Джон Съливан. След посещението му в България, министрите на отбраната и на икономиката препоръчаха да се преговаря с "Локхийд Мартин" за покупката на самолети Ф-16. Съливан бе казал, че сравнението между "Грипен" и F-16 е като да сравняваш ябълки и портокали. "Кое е по-добро, ябълките или портокалите са по-здравословни? Всеки човек има вкус", заяви Стоянова.
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Разни

Мнениеот skyviewer » 24 Дек 2018 07:39

Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Разни

Мнениеот Пароль » 25 Яну 2019 23:57

UPDATE 14/01/2019 – related to the acceptance of early applications from Air Operator Certificate (AOC) holders certified in the UK for authorisation by EASA as Third Country Operators (TCO)

Ей ук можеше да "намажем филията"...
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Разни

Мнениеот Пароль » 26 Яну 2019 00:00

UK and EU must 'wake up' to risk of grounded flights after Brexit, airline body warns


п.п. Има видео с Майкъл О'Лиъри.
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Разни

Мнениеот Пароль » 26 Яну 2019 11:40

Управление наземного контроля полетов Новой Зеландии ищет авиадиспетчеров для работы в аэропортах страны, но не может найти достаточное число подходящих кандидатов на эту работу. Казалось бы, условия отличные: диплом не требуется, зарплата начинается от $95 000 в год при четырехдневной рабочей неделе, и при должном усердии может быстро дорасти до $200 000. Но при приеме на работу кандидатам необходимо пройти небольшой тест - и он портит все дело.

Источник: © Fishki.net
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Разни

Мнениеот Пароль » 27 Яну 2019 18:15

Нивото на вредни емисии и шумово замърсяване от авиацията продължава да расте

https://www.investor.bg/drugi/338/a/niv ... te-275927/

“Представител на Европейския съюз (ЕС) признава, че „абсолютното въздействие на авиацията в това отношение се увеличава“, като добавя, че новите стандарти, особено онези, които се отнасят до нивата на шум и работата на двигателя, също имат своето участие.”

Ето и малко за новите стандарти за шума по летищата в ЕС:

РЕГЛАМЕНТ (ЕС) № 598/2014 НА ЕВРОПЕЙСКИЯ ПАРЛАМЕНТ И НА СЪВЕТА
от 16 април 2014 годинa
Настоящият регламент влиза в сила на 13 юни 2016 г.
Настоящият регламент е задължителен в своята цялост и се прилага пряко във всички държави членки.
https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 98&from=EN

И някоя и друга извадка за тези които не им се чете целия регламент в случая касаещи меракът на „някой“ за инвестиции в разширение на летище София въпреки, че то се мъдри тук:
"РЕГИСТЪР НА ОСНОВНИТЕ ЛЕТИЩА В РЕПУБЛИКА БЪЛГАРИЯ, ПОПАДАЩИ В ОБХВАТА НА ДИРЕКТИВА 2002/49/ЕО ЗА ОЦЕНКА И УПРАВЛЕНИЕ НА ШУМА В ОКОЛНАТА СРЕДА"

“С настоящия регламент се определят правилата относно процеса, който трябва да се следва за въвеждането на свързани с шума експлоатационни ограничения по последователен начин, когато е установен проблем с шума, при съобразяване с условията на всяко летище, с което да се способства за подобряване на шумовата обстановка и за ограничаване или намаляване на броя на хората, сериозно засегнати от потенциално вредните въздействия на шума от въздухоплавателни средства, в съответствие с балансирания подход.”
“Прогноза при липса на нови мерки
2.1. Описание на проектите за развитие на летището, ако има такива, които са одобрени и предвидени за реализиране, например проекти, свързани с увеличаване на капацитета, удължаване на пистите и/или разширяване на терминалите, прогнози за кацанията и излитанията, прогнозирания състав и увеличаване на трафика, както и подробно проучване на въздействието върху околните райони от шума, свързан с увеличаването на капацитета, удължаването на пистите, разширяването на терминалите и промяната на траекториите на полетите и на маршрутите за кацане и излитане.

2.2. В случай на увеличаване на капацитета на летището — представяне на предимствата, които този допълнителен капацитет предлага в рамките на авиационната мрежа и региона в по-широк смисъл.

2.3. Описание на въздействието върху шумовата обстановка, в случай че не се вземат допълнителни мерки, и описание на вече предвидените мерки за подобряване на това въздействие за същия период.

2.4. Прогнозни шумови изолинии — включително оценка на броя на хората, които е възможно да бъдат засегнати от шума от въздухоплавателни средства — разграничаване между трайно установените жилищни зони, новопостроените или планирани такива и планираните бъдещи жилищни зони, за които вече е дадено разрешение от компетентните органи.

2.5. Оценка на последиците и на възможните разходи, в случай че не се предприеме никакво действие за намаляване на въздействието на повишения шум, ако това се очаква да се случи.”
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Разни

Мнениеот Пароль » 29 Яну 2019 23:49

Ето как нормалните хора изпълняват правилата за шума. Това е на летище Лиеж, което се намира на 10 км от град Лиеж. (Нашата гордост е на 5 км от центъра и не взема никакви мерки за шума).
Това е публикувано в AIP Belgium

Noise restrictions

– Chapter 2 acft are banned from the airport
– Recertified acft and Hush-kited acft are banned in the period from 2200 till 0600 UTC

NOISE MONITORING SYSTEM

Noise monitoring system – 16 sonometers in use.

NOISE LEVEL LIMITS

The principle of the repression against noise pollution generated by the airline traffic is into force by the
Walloon Region decree dated 2001, 08 June.

Noise level limits by area, based on Noise Exposition Map, are :

NIGHT/DAY 23h00 – 07h00 LT 07h00 – 23h00 LT
AREA LAeq (1s) MAX LAeq (1s) MAX

B 87 dBa 93 dBa
C 82 dBa 88 dBa
D 77 dBa 83 dBa

Penalties are 200 to 7500 EUR / offense.
Rules, limits and penalties table are published in the Walloon Region decree dated 2004, 29 January.

За летище София, сме написали в AIP Bulgaria, че полетите от 22-06 са забранени, ама никой не го спазва. А какво ще стане ако и тук се прилагат санкции за авиокомпаниите, както е в Лиеж?
Ами първо „някой“ трябва да купи съответните съоръжения. След това тези съоръжения ще започнат да отчитат превишени норми на шум (щото всичкото самолет минава ниско над града). Това ще води до санкции за авиокомпаниите . И те на всяко кацане ще трябва да плащат глоби, които хич не са малки (както се вижда малко по-нагоре). Да обаче за сметка на това и сега летищният оператор събира от всички такса шум, ама къде отиват паричките не е ясно??? Та хем не спазваме правилата, хем събираме пари от клиентите…..Да му мисли концесионерът. Като му се наложи да спазва регламентите, на летището ще кацат само безмоторни и летящи килимчета…
Последна промяна Пароль на 30 Яну 2019 11:54, променена общо 1 път
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 8 госта

cron