Летище София - дейност

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Пароль » 05 Яну 2021 23:11

Таксите на летище София няма да се вдигат
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Пароль » 07 Яну 2021 21:16

Шефът на Летище София хвърли оставка - не достигат парите за заплати
Обслужените пътници са над два пъти по-малко
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище София - дейност

Мнениеот skyviewer » 07 Яну 2021 21:58

Няма страшно .Поглеждай за ЛОГОТО .
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище София - дейност

Мнениеот Пароль » 07 Яну 2021 23:54

Няма ли мярка 60/40!? Или пък да отпуснат част от концесионната такса за заплати!?
Пароль
супер спотър
 
Мнения: 1954
Регистриран на: 04 Апр 2010 20:20

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mashine1984 » 08 Яну 2021 00:03

А с концесионера и концесията какво стана? Изчезна като червения пипер през соца :-D
mashine1984
супер спотър
 
Мнения: 1521
Регистриран на: 22 Яну 2015 19:45
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот voodoo » 08 Яну 2021 03:20

А защо продължават да работят и двата терминала със съпътстващите разходи за заплати на персонал, поддръжка, трансферен автобус и пр.? Как големи европейски летища успяха да реорганизират работата и полетите си, а само тук не се получава?
Аватар
voodoo
спотър
 
Мнения: 64
Регистриран на: 16 Юли 2008 14:11
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот alex_2 » 08 Яну 2021 16:26

Да, и аз това се чудя, толкова много летища затвориха терминалите си, спокойно можеше всичко от Т1 да се прехвърли на Т2
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1381
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Летище София - дейност

Мнениеот steven » 09 Яну 2021 12:11

Какво толкова се чудите?! Нали трябва да хрантутят роднини язовци . Така се разтяга бюджет. Терминал 3 да имаше, и той щеше да работи.
steven
най-спотър
 
Мнения: 295
Регистриран на: 25 Фев 2013 23:54

Re: Летище София - дейност

Мнениеот europeandj » 14 Яну 2021 00:05

Това с терминалите е сериозна и очевидна идиотия. Дори летища като Хийтроу си затвориха повечето терминали, а нашия мегаполис не може да задоволи 10-те полета за деня от една сграда. Има дни, в които Уизз имат 1 полет за деня и целия Т1 работи за този полет - отопление, трансферен автобус, гишета, информация и какво ли още не... Не Т2, ами дори Т1 може да поеме целия трафик в момента...
Аватар
europeandj
супер спотър
 
Мнения: 762
Регистриран на: 04 Авг 2012 17:57
Местоположение: Пловдив (PDV/LBPD)

Re: Летище София - дейност

Мнениеот skyviewer » 18 Яну 2021 15:44



Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията усилено подготвя обявяването на конкурс за избор на трима членове на Съвета на директорите на „Летище София“ ЕАД, единият от които ще е бъдещият изпълнителен директор на аеропорта. Това научи „БАНКЕРЪ“, който пръв писа за хвърлената от сегашния директор Владимир Рапонджиев оставка. Тя със сигурност ще бъде приета поради ред обективни причини. Навярно ще бъде прието и подаденото предизвестие от другия член на СД - Мая Андреева. Единствено председателят Ася Иванова не само, че не е заявила желание за напускане, но дори кандидатства за член на новия съвет в конкурса, обявен в края на миналата година от Агенцията за публичните предприятия и контрол.

Първата и основна причина за оттеглянето на Владимир Рапонджиев и Мая Андреева са данните, според които дружеството ще приключи 2020-та на загуба. Тя се дължи не толкова на падналия над два пъти брой на пътниците в сравнение с година по-рано, колкото на ниските летищни такси. Само през последните две години с решения на ръководството размерът на такса „Сигурност“ беше намален драстично: от 5.50 евро на заминаващ пътник през 2017-та и 2018-та – на 3.36 евро през 2019-та и 2020-та. Впрочем, откакто пое управлението през май 2017 г., сегашното ръководство не е инвестирало в почти нищо. Дори и бегъл поглед на обществените поръчки показва, че през последните години не е правен ремонт нито на полосата за излитане и кацане, нито на пътеките за рулиране, нито на перона.

Не е ли странно, че ръководството поръчва обследване на състоянието на полосата на специализирана фирма, за което плаща, но така и не отделя никакви средства да изпълни поне част от направените препоръки за ремонт на най-повредените участъци? Не е ремонтирана и пътеката за рулеране S, която свързва полосата за излитане и кацане със Северния район на аеропорта и по която се движат основно самолети на нашите ВВС и много чуждестранни машини на НАТО. Рульожката не се ремонтира като че ли напук на инцидентите със спукани гуми на самолети и на дадените за това предписания от Главна дирекция "Гражданска въздухоплавателна администрация".

И до днес не е започнало и изпълнението на изключително важния за безопасността на полетите проект за ремонт на наземното осветление на летателното поле и на вертикалната светлинна маркировка на Летище София. При все че „Гражданска въздухоплавателна администрация“ е издала предписания за този ремонт още в средата на 2018 година. Въпросното предписание е издадено както във връзка с възникнали инциденти именно заради светосистемата, така и заради обстоятелството, че е крайно време тя да бъде приведена в съответствие с изискванията на Регламент 139/2014. Ръководството на летището обаче не пристъпва към реализацията на проекта, въпреки че през август 2020 -та е получило и строително разрешение.

Е, след като не се инвестира за поддръжка на летателното поле, как да бъде обосновано не само увеличение, но и запазването на по-високите летищни такси от 2018 година?

Ръководството начело с Владимир Рапонджиев не е инвестирало средства не само за повишаване на безопасността на полетите, но и за сигурността на поверения му аеропорт. Все още не е доставено рентгеново оборудвано за откриване на експлозиви в багажите на заминаващите пътници, отговарящо на изискванията на новия Стандарт 3. Оказва се, че дори и багажната система на Терминал 2 вече е в трагично състояние, тъй като работи от 13 години при повишаващо се натоварване от растящия брой пасажери и се поврежда често, а за поддръжката й липсват оригинални резервни части. Според осведомени още предишни ръководства са подготвили проект за модернизация на багажната система, но сегашните шефове, незнайно защо, не правят нищо, за да го реализират.

Все още не е доставено и задължителното ново оборудване за осигуряване на аварийно-спасителна дейност на летище София, която трябва да обезпечи бързата евакуация на пътниците от самолетите при извънредни ситуации. Закупуването на това оборудване е залагано години наред, но не е закупено и досега.

Силно впечатление прави намаляващият размер на печалбата на „Летище София“ ЕАД през последните 9 години. Съдейки по официалните данни от годишните отчети на дружеството, при обслужени през 2011 г. 3.474 млн. пътници аеропортът отчита 12.3 млн. лв. печалба, което прави по 3.53 лв. на пътник. За сравнение – при преминали през 2018 и 2019-та над два пъти повече пътници - съответно 6.962 млн. и 7.107 милиона, се отчита почти същата печалба, както преди 9 години – съответно 12.6 и 12.9 млн. лева. Тоест двойно по-малка - едва по 1.81 лв. на пътник. А за миналата година компанията ще отчете загуба, тъй като е обслужила едва 2 937 846 пътници, с 58.7% по-малко от 2019-та.

Големият въпрос е защо работата на столичното летище расте главоломно, а печалбата си стои на нивото отпреди 9 години?

В крайна сметка, основавайки се на всички тези, а и на други факти, които показват, че „Летище София“ ЕАД не е предприело никакви действия за подобряване състоянието на тази критично важна за България инфраструктура, е логично подадените оставки да бъдат приети, а на мястото на сегашното ръководство да бъде избрано и назначено ново. Още повече, че избраният преди почти половин година концесионер все още не е платил заложената в договора първоначална вноска от 550 млн. лв. и поради това все още не е поел управлението.

Между другото, същият този концесионер ще трябва да влага и по 97 млн. лв. средногодишно през всичките 35 години на концесията. Такива ще са разходите му за първоначалната вноска, годишните концесионни възнаграждения и обещаните инвестиции, разделени на договорения срок. Но ще иска и да печели, нали?

По всички тези, а и други актуални проблеми, свързани с работата на „Летище София“ ЕАД, са изпратени въпроси на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията, откъдето очакваме в най-скоро време да получим официални отговори.

Белчо Цанев

https://www.banker.bg/upravlenie-i-bizn ... hte-sofiia
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mitkobiker » 18 Яну 2021 20:17


Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2547
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот mitkobiker » 19 Яну 2021 11:43

19 януари, вторник
излитащи:
от Т1- четири полета
от Т2- десет полета

Аватар
mitkobiker
супер спотър
 
Мнения: 2547
Регистриран на: 09 Ное 2004 12:51
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот alex_2 » 19 Яну 2021 19:52

За утре пък ги броя два на Т1 и 11 на Т2 :)
Наистина е безумно за два полета да работи цял терминал...
alex_2
супер спотър
 
Мнения: 1381
Регистриран на: 15 Авг 2009 10:21

Re: Летище София - дейност

Мнениеот voodoo » 20 Яну 2021 03:01

21 януари:
Т1 - 1 (ЕДИН!)
Т2 - 12
Аватар
voodoo
спотър
 
Мнения: 64
Регистриран на: 16 Юли 2008 14:11
Местоположение: София

Re: Летище София - дейност

Мнениеот steven » 20 Яну 2021 12:01

steven
най-спотър
 
Мнения: 295
Регистриран на: 25 Фев 2013 23:54

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 3 госта