Слотове за излитане и кацане

Официален форум на atc.bgspotters.net и форума за РВД

Мнениеот asd » 13 Юни 2006 02:01

asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Мнениеот SPEED_BIRD » 13 Юни 2006 07:36

Зависи от моментната ситуация. Но каца при първа възможно разбира се. Само че в повечето случаи няма да си ползва ръкава който му е запазен а някой друг. Или пък перона...
ATC на живо от Бургас, България:
http://www.liveatc.net/feedindex.php?ty ... al-eu#lbbg
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот Toni » 13 Юни 2006 09:30

Дългите полети са с предимство. Поне три пъти ми се се случвало по трасето Берлин-Франкфурт, въпреки, че сме били точни, да изчакваме някое Heavy, летяло 13 часа.

Тук предполагам, че има малко разминаваме - слотове за ертрафик и терминални слотове. Говоря за следното. Кацаш, обаче няма свободен ръкав и чакаш 20 мин да се освободи или те пращат на последна стоянка до оградата. Във Франкфурт това означава 15 мин с автобус до терминала :) Става дума за стоянките до писта 18, те са на около 2,5+ км от терминалите.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот harrier » 13 Юни 2006 10:40

По големите летища слотовете са много важни да се "хващат". Едно лято една 154ка на Балкан беше летяла от Берлин до Франкфурт два часа, защото първо трябваше да дойде от София и второ трябваше да го направи три часа по-рано, тоест РП-тата не са могли да им намерят място да ги подредят за кацане и ги бяха пратили на холдинг някъде. Това беше и малко преди започването на отпуските, та можете да си предствите колко трафик е имало.

Друг интересен случай от преди две години - полет на Austrian от Прага до Виена, самолетът е готов за излитане и си е в слота, само че не му дават разрешение за start up и тн в следващите 30 минути примерно. Обясняват закъснението с претовареното небе над Европа, а на пасажерите, изпуснали своите по-нататъшни полети отказват да им платят хотела, тъй като закъснението било по вина на Евроконтрол.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Iliyan » 13 Юни 2006 11:31

Аватар
Iliyan
спотър
 
Мнения: 48
Регистриран на: 09 Юни 2006 01:23
Местоположение: Johannesburg, South Africa

Мнениеот Iliyan » 13 Юни 2006 12:11

Аватар
Iliyan
спотър
 
Мнения: 48
Регистриран на: 09 Юни 2006 01:23
Местоположение: Johannesburg, South Africa

Мнениеот asd » 13 Юни 2006 13:03

asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Мнениеот Iliyan » 13 Юни 2006 17:36

Аватар
Iliyan
спотър
 
Мнения: 48
Регистриран на: 09 Юни 2006 01:23
Местоположение: Johannesburg, South Africa

Мнениеот asd » 14 Юни 2006 15:48

До колкото разбрах, на Austrian са им отказали разрешение да запуснат и да излетят, а не да заемат желаното крейсерско ниво. Освен това при полет Прага-Виена едва ли ще се лети дълго време на полетно ниво 340 - все пак растоянието е сравнително малко, не е като Бургас-Пловдив, но все пак загубите от полетно ниво 320 или 300 няма да сборят авиокомпанията. И принципно никоя авиокомпания няма чак толкова стриктна политика спрямо полетното ниво, че чак да анулира полети. А и за първи път чувам да е известно крейсерското ниво още преди да излети самолета. Дори и чехите да са достигнали такова ниво на ръководство на въздушното движение, няма как да знят какво ще решат унгарците или австрийците после.

Също така до колкото знам, нискотарифните авиокомпании се борят за клиенти точно с ниски цени на билетите, поради по-ниски разходи. Това може би важи и за повечето от българските авиокомпании.

P.S.
Не се заяждам :wink:
asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Мнениеот Iliyan » 14 Юни 2006 19:32

- Знаеш ли за какво служат плешките? - попита той.
- Това е доказан факт, общо знание - отговори тя - това са местата където са били твоите криле, и точно там те ще порастнат отново...
Аватар
Iliyan
спотър
 
Мнения: 48
Регистриран на: 09 Юни 2006 01:23
Местоположение: Johannesburg, South Africa

Мнениеот Stoyan » 14 Юни 2006 20:36

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот BGH362 » 14 Юни 2006 21:30

BGH362
BGH362
най-спотър
 
Мнения: 212
Регистриран на: 29 Мар 2005 18:29

Мнениеот VS11 » 27 Юли 2006 08:55

Тук ми се струва, че смесвате различните понятия "слот". Относно свободни ръкави/врати - поне при големите летища в САЩ, където големите компании притежават част от или цели терминали, на кой ръкав паркира самолета си е част от фирмените процедури - главно зависи, къде ще е следващия полет и т.н. Летищните власти нямат отношение кой самолет къде паркира, освен ако самите ръкави не ги притежава летището.

От скромния си опит мога да ви кажа, че в мига в който се подаде полетен план, се знае колко време ще продължи полета. В случая например BOS-LHR, обикновено екипажа казва: "Полета до Лондон ще продължи 5:20 мин", като това е времето когато ще стигне holding point, като е много характерно да се кръжи още 30-40 мин над Лондон , но това зависи от трафика за деня.

Също така, поне в САЩ, на всички полети към дадено летище може да им бъде отказано да излетят, в зависимост от трафика за/около това летище.

Също така мисля, че различните администрации използват различни времена при определяне на слотове. Например, обикновено има 4 "времеви метрики":

Out - време, в което самолета напуска ръкав/врата/стоянка
Off - време, в което самолета е излитял
On - времето на приземяване
In - времето на пристигане до ръкав/врата/стоянка.

В момента, в който самолета излети, се знае кога ще пристигне до въпросния holding point или до която и е да е точка в плана. А момента на излитане се съобщава от самолета директно (без намесата на пилота, мисля системата се казваше ACARS).

Има страхнотни програми, които моделират полети (а и трафико потоци). Например, във Virgin Atlantic на борда на всеки самолет се събират данни постоянно за полета и после се анализират да се види, колко се е отклонил полета от характеристиките на най-подходящия за условията полет. Ако намеря вътрешно-фирмените списания ще ви сканирам някои статии (ако има интерес де) .
Аватар
VS11
супер спотър
 
Мнения: 726
Регистриран на: 02 Юли 2004 06:27
Местоположение: Varna, BG/Boston, MA, USA

Мнениеот BGH362 » 27 Юли 2006 09:02

Е има интерес, как да няма :D
BGH362
BGH362
най-спотър
 
Мнения: 212
Регистриран на: 29 Мар 2005 18:29

Предишна

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта

cron