Предпазна клауза в област транспорт

Предпазна клауза в област транспорт

Мнениеот Toni » 25 Сеп 2006 22:15

Последна промяна Toni на 26 Сеп 2006 09:05, променена общо 1 път
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот harrier » 25 Сеп 2006 23:39

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот IDOL » 27 Сеп 2006 10:21

Welcome to Plovdiv International! New Terminal - New Beginning.
Аватар
IDOL
най-спотър
 
Мнения: 360
Регистриран на: 16 Фев 2006 23:05
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Toni » 27 Сеп 2006 23:47

Финалният удар за България идва от предупреждението за авиационна безопасност – област, която не фигурираше в “червените зони” от предишните доклади, посочва EUobserver.

Европейската агенция за авиационна сигурност отказа да признае годността, поддръжката, оперирането и лицензирането на леталните екипи на българската авиация. Ако не бъдат предприети необходимите корекции, ЕК може да ограничи дейността на българските превозвачи на европейския авиационен пазар, се казва в доклада.

http://mediapool.bg/show/?storyid=121640

А това е оригиналният текст:

A final blow to Bulgaria in Tuesday's report is the fact that backlogs in the particularly sensitive area of aviation safety were also highlighted – something that had not figured as "red flag" area in earlier reports.

The European Aviation Safety Agency has refused to clear Bulgaria's record on airworthiness, maintenance, operations and flight crew licensing.

"Unless Bulgaria takes the necessary corrective actions, it risks that the commission...may restrict access to the [EU] internal aviation market," the report says.

http://euobserver.com/?aid=22507
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Toni » 28 Сеп 2006 00:43

Казно в прав текст, това означава, че някой в ГД ГВА не си е свършил работата.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Toni » 28 Сеп 2006 01:04

Браншът: Българската авиация не е опасна

* Дневник | 27 септември, 19:01 | E-MAIL



Българската авиация не е опасна, беше първата реакция на бранша след огласяването на последния доклад на Европейската комисия за България. В документа се посочва, че до присъединяването си към общността България трябва да представи и изпълни план, който да поправи недостатъчната годност на превозвачите за полети, поддръжката, оперативността и лицензирането на екипажите, като Европейската агенция по въздушна безопасност (EASА) ще извърши инспекция дали е изпълнен планът. Ако това не стане, Общите авиационни власти (JAA) ще откажат признаване на българските превозвачи, което означава ограничение на достъпа до вътрешния европейски въздушен пазар. Компаниите, които не отговарят на стандартите, могат да бъдат прибавени към списъка на превозвачите, на които им е забранено да летят във въздушното пространство на ЕС. Според ангажиментите, които страната има, до края на март следващата година от регистрите трябва да бъдат отписани самолети, които нямат типов сертификат. Сред тях са Ан-12, Ан-24, Ан-26, които се използват предимно за превоз на товари, както и някои вертолети. В момента е задействана процедура Ан-12 да получи типов сертификат от EASА. Категорично мога да заявя, че българските авиокомпании не са опасни и авиацията не е проблемна област, обясни Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании. Всички екипажи на "България ер" са отлично подготвени и отговарят на всички изисквания да летят в Европа, коментира Тодор Пенев, председател на Съюза на летците от гражданската авиация. Дневник
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Toni » 28 Сеп 2006 10:42

Обсъждат мерки за въздушния ни транспорт заради изисквания на ЕС


Планът за изпълнение на изискванията на Европейската комисия в областта на гражданската авиация ще бъде обсъден на среща между транспортното министерство и Асоциацията на българските авиокомпании.

При проверките на европейските авиационни власти по Глава девета „Транспорт" в областта на въздушния транспорт бяха констатирани значителни пропуски в административните възможности на българските органи да гарантират необходимия контрол върху сигурността, отбелязва Дарик радио.

Пропуски бяха открити и по отношение на изискванията на ЕС за сертифициране, за пълна изправност на самолетите преди полет и за тяхната поддръжка.

Има слабости и в даването на гаранции, че произведените в ОНД самолети могат да отговорят на изискванията на ЕС.

Според доклада България трябва да представи в най-кратък срок план за действие в областта на въздушния транспорт, след което да го изпълни в срок, в тясно сътрудничество и под контрола на Европейската агенция за безопасност на полетите.

http://news.ibox.bg/news/id_1931983337
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Toni » 28 Сеп 2006 10:58

Белчо пак се изказва неподготвен...

гледна точка
Брюксел да не ни учи на авиация

Белчо Цанев
След 60 години отлъчване Европа отново прие България в лоното си, но хлопна вратите пред нашите самолети и вертолети. С мотива, че са открити "сериозни недостатъци" в машините и екипажите ни, които застрашавали безопасността. Брюксел обаче "забрави" да спомене в доклада си две подробности. Първо, че не приема само произведените в Русия машини, но не защото са опасни, а по икономически причини. Ако бяха лоши, щяха ли ООН, Род Стюарт и стотици западни компании да наемат наши Ми-8, Ка-32 и Ан-12 за участие в мисии, гасене на пожари и превоз на товари? И второ - България въведе още преди три години евростандарта JAR-FSL, поради което всички екипажи отговарят вече и документално (професионално те отдавна са в Европа) до последната точка и запетая на евроизискванията.
Затова преди да започне да се заяжда, нека Брюксел прочете историята на авиацията, за да се увери, че тя гъмжи от български имена и победи. Да види, че първият държавен глава в света, осмелил се да полети със самолет, е Фердинанд. Че първа България използва самолета за бойни цели, че основоположник на т.нар. сляпо (инструментално) летене е Асен Йорданов (който като конструктор на "Боинг" е сред създателите на В-17, В-29 и много други машини), че България произвеждаше половин век самолети, докато Москва не й забрани. Редно е Брюксел да знае и че наши пилоти летят в големи компании от Сеул и Манила до Ла Валета.
И още нещо. Европа отказа да приеме и четири реактора на АЕЦ "Козлодуй", два от които са по-безопасни от тези, които още работят в Англия. Но си плати (частично) за това. Редно е и сега, щом Брюксел не харесва нашите Ан-12, Ка-32 и Ми-8, да даде достатъчно пари на авиофирмите ни да ги заменят с Боинг-737, А-310 и "Пума".

http://standartnews.com/bg/article.php? ... cle=162099
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот harrier » 28 Сеп 2006 11:04

Belcho e mnogo zle, prosto nqma takyv 4ovek. Kakvo kato sme imali slavna aviaciq - dnes sme mnogo zle. I kakvi sa tezi pumi? A A310 4e e ve4e star i zamenqt naslednika mu? A za pilotite, letqshti v 4ujbina, sigurno e trqbvalo da se popita zashto sa v 4ujbina? Tova ne e slu4aino.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот Toni » 29 Сеп 2006 00:21

Летец от фурума на Криле е открил още нещо по темата:

Monitoring report on the state of preparedness for EU membership of Bulgaria and Romania

3.3.4. Aviation safety

In view of the serious deficiencies identified by the European Aviation Safety Agency (EASA) and the Joint Aviation Authorities (JAA) in the area of aviation safety, the JAA refused Bulgaria's mutual recognition within the JAA system in the relevant safety areas, namely airworthiness, maintenance, operations and flight crew licensing.

In order to comply with EU law, Bulgaria needs to submit a corrective action plan to rectify all deficiencies and implement it within a strict timetable, in close cooperation with, and under guidance from EASA. An inspection by EASA will then be carried out as soon as possible before accession to verify the implementation of this plan.

Unless Bulgaria takes the necessary corrective actions, it risks that the Commission, at its own initiative or at the request of a Member State, may restrict access to the internal aviation market. Also, Bulgarian registered aircraft which do not comply with EU civil aviation safety rules may be subject to appropriate safeguard measures, based on the acquis. Furthermore, non-complying Bulgarian air carriers may be added to the EU list of banned air carriers which may not fly into, over or out of air space of the EU. These measures are all based on the acquis.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Toni » 29 Сеп 2006 00:24

Съдбата на руските самолети обсъдиха на среща Петър Мутафчиев и представители на авиацията
Focus - 28 Септември 19:11

София. Работна група ще изготви конкретни промени законодателството, свързано с авиотранспорта, за да се осигури цялостно синхронизиране на българското и европейското законодателство. Това стана ясно на днешната среща на министърът на транспорта Петър Мутафчиев с представители на Асоциацията на българските авиокомпании и Съюза на летците, предаде репортер на Агенция“Фокус“.На срещата Мутафчиев се ангажира със създаването на информационен бюлетин с всички нормативни документи, които регламентират въздухоплаването и авиационния бизнес. Обсъден е и проблемът с карго авиацията, както и селскостопанската авиация. Според транспортния министър има сериозни надежди за сертифицирането на руските самолети Ан-12.Типовият сертификат за този самолет е задължителен, за да могат авиокомпаниите да превозват товари в страните от ЕС.Георги Попов, представител на консорциума на петте български карго авиокомпании, обяви, че консорциумът се заема с цялото финансиране на техническата подготовка за изготвяне на документацията за сертификация на Ан-12. Документацията ще бъде създадена под ръководството ЕАСА (Европейската агенция по безопасност на въздушния транспорт).Цялата процедура ще струва около 2 млн. евро.30% от българския авиационен парк са самолети Ан-12 са и ако тези самолети се спрат, това ще има големи икономически последствия.“Проблемът изникна в последния момент, тъй като в миналия доклад на ЕК не е поставян въпросът на типовите сертификати”, каза Георги Попов.Министър Мутафчиев изрази надежда, че ще има успешен завършек на процедурите, тъй като авиокомпаниите на други европейски страни също ползват руски самолети.Галина ГИРГИНОВА

http://novini.dir.bg/2006/09/28/news726050.html
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Toni » 29 Сеп 2006 00:30

Нямам думи колко за зле нашите кратуни. Как можаха да се сетят в последния момент. Тепърва ще започват процедури, ще се променят закони, ще издават бюлетини и какво ли още не. Надявали се, че ще им дадат гратисен период.....а до сега какво чакаха.....то е ясно, мислили са си, че ще минат между капките. Да, да, ама НЕ!!!

Представете си какъв срам ще е, авиокомпании на старна член на ЕС да бъдат в Черния списък.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Toni » 29 Сеп 2006 00:33

Над ?2 млн. са ни нужни за покриване авио-стандартите на ЕС

Ива Иванова



Българските авиопревозвачи и транспортното министерство обединяват усилия за покриване на европейските изисквания така, че да не се стигне до блокиране на българския авиосектор след присъединяването към ЕС.

Поредица от конкретни мерки бяха набелязани по време на среща на авиопревозвачите и транспортния министър Мутафчиев по забележките на ЕК в последния й доклад.

Припомняме, в доклада си комисията отделя специално място на авиционната безопасност и отправя остри забележки спрямо България.

Основният проблем идва от това, че още през 2003 година ЕС приема регламент, съгласно който въздухоплавателните средства в страните членки трябва да имат т.нар. типови сертификати, издавани от европейската агенция за авиационна безопасност.

Това засяга основно нашите карго-превози и селскостопанската авиация, тъй като пътническата авиация в последно време обнови парка си със сертифицирани самолети.

Ако не успеем да покрием евроизисквания, е възможно да пострадат 30% от авиационния парк на България на карго и пътнически превози.

Българските карго-превозвачи ползват най-вече самолети Ан-12, имаме също и Ан-26 и ЕL-410.

Сертифицирането изисква милиони евро. За справянето на ситуацията 5 български авиопревозвачи се обединяват в консорциум и вече са поели финансирането.
По оценка на говорителя на консорциума Георги Попов за момента за сертифицирането са необходими 2 млн. евро, но сумата може да нарасне.

Процедурата се провежда от Европейската агенция за авиационна безопасност на основата на изработен план за действие.

Сертифицирането, тъй като е ангажимент на производителя, ангажира и конструкторското бюро „Антонов", което поддържа изправността на най-големите карго-самолети в света, подчерта Попов.

От бюрото е задействана процедурата по сертификацията, но тя изисква време.

Допълнително проблемът се усложнява от наближаващия краен срок по европейския регламент, въвеждащ изискванията за това сертифициране - 28 март 2007 година.

По неофициална информация от бранша има вероятност този срок да бъде отложен.

Говори се за отсрочка с около 2 години, тъй като самолетите Ан са изключително добри, без аналог, известни и ползвани в ЕС.

На срещата между авиопревозвачите и министър Мутафчиев министърът се ангажирал да се направи преглед на нормативната база и да се издаде информационен бюлетин с всички нормативни изисквания, които ще регламентират въздухоплаването и авиационния бизнес на България като членка на ЕС.

Създадена е работна група, която се заема с преглед на законодателството, с оглед неговото пълна синхронизация с европейското.

Петър Мутафчиев заяви, че от страна на държавата ще бъдат положени максимални усилия за благополучно разрешаване на проблема.

http://news.ibox.bg/news/id_409526082
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

За кои ли Ан-ове става въпрос

Мнениеот IvanFL » 29 Сеп 2006 15:54

*****Говори се за отсрочка с около 2 години, тъй като самолетите Ан са изключително добри, без аналог, известни и ползвани в ЕС. *****

Това за кои точно Ан-ове се отнася...едва ли за ползваните в България. А Ако чакат бюрото Антонов да свърши процедури за да може 5 компанийки в България да си вършат бизнес...Бюрото Антонов може би го е грижа са моделите които се произвеждат и продават в момента но продаденото преди години, то си е грижа на купувача.

Един въпрос който май в криле не получи отговор. Ще могат ли да летят до България Ил-86?
IvanFL
супер спотър
 
Мнения: 537
Регистриран на: 07 Май 2006 02:14
Местоположение: Miami, FL

Re: За кои ли Ан-ове става въпрос

Мнениеот Toni » 30 Сеп 2006 22:34

Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Следваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 6 госта

cron