GPS заход

Официален форум на atc.bgspotters.net и форума за РВД

GPS заход

Мнениеот SPEED_BIRD » 05 Май 2004 10:21

Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот harrier » 05 Май 2004 13:07

Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот SPEED_BIRD » 05 Май 2004 14:47

Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот ATC » 06 Май 2004 08:53

Ами за сега няма такива схеми у нас ,и доколкото аз знам GPS не се използва самостоятелно за навигация :).
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот SPEED_BIRD » 06 Май 2004 09:55

Угх.... само пусни на Google "gps approach" и чети колко щеш.... :D
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

GPS zahod

Мнениеот Seminole » 06 Май 2004 21:32

GPS ne e precizen zahod, ponezhe njama "Glide slope"
Vypreki tova, ako imate IFR sertificiran GPS, mozhe da letite ILS zagod po nego, kato informacijata za "glide slope" si ja gledate na HSI-a. GPS-a mozhe da vi predlozhi "Rate of descent" i ako go sledvate stava dosta dobre - ne na "stypki", kakto pri VOR i NDB zahodite...
Mnogo e udobno i e naistina "fun", ponezhe GPS-a te vodi sys syobshtenija i nagledna kartinka - povecheto inat Jepessen database - i izglezhda syshto kato "approach plate".
Kato cjalo, ako ne sledish glisadata, se poluchava kato "Localizer" zahod i minimumite sa drugi.

Have Fun!!
Seminole
 

sertificat ...?

Мнениеот Seminole » 06 Май 2004 21:56

Zabravih neshto - kolkoto do pilota, njama razlika v sertificiraneto za otdelnite vidove zahodi - sled kato imash "Instrument rating", mozhesh da letish vsichkite.
Za po-visokite kategorii ILS, kydeto kacaneto stava chastichno ili izcjalo s avtopilot ste pravi - pilotite, samoleta i aviokompanijata kato cjalo trjabva da e sertificirana.
Kolkoto do samoleta - CDI sys "Glide slope" indikator e dostatychen za ILS (pak stava duma za "rychno" letene), dokato GPS-a trjabva da e montiran na panela i sertificiran za IFR (letene po pribori) - ne stava s "rychen" GPS, syshto i bazata danni se obnovjava vseki dve sedmici, za da e "goden" za navigacija, osobeno za zahodi.
I posledno - GPS se izpolzva samostojatelno za navigacija i e mnogo udoben, spestjava vreme i na pilotite i na kontrolerite za dylgi "clearance-i", izrezhdane na "intersection-i" i t.n., osven che letish pochti vinagi direktno ;-)
Seminole
 

Мнениеот SPEED_BIRD » 07 Май 2004 08:53

Seminole, благодаря за информацията! Много е полезна...
Аватар
SPEED_BIRD
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 04 Май 2004 10:36
Местоположение: Бургас

Мнениеот COM-DATA » 07 Май 2004 18:15

COM-DATA
 

GPS

Мнениеот Seminole » 07 Май 2004 23:36

Seminole
 

Мнениеот Seminole » 08 Май 2004 04:48

Seminole
 

Мнениеот ATC » 08 Май 2004 21:03

По принцип за триангулацията са нужни 3 спътника(точки) за да определиш местоположението на земната повърхност , няма знаение понеже се вийдат повече от 3 във всеки един момент, другото което знам е че се използва (от военните най-вече) и наземна станция за повишаване на точноста
Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

4 са 4

Мнениеот Гост » 09 Май 2004 10:52

В съсщност за да бъдем точни ти трябват 4 спътника, за да си определиш позициата :shock: .С 3 ще знаеш в кой квадрат от 1-2 км си. Също така зависи как са разположени сателитите един спряму друг, защото ако си хванал 4 които са подредени в линия......гуркоти. За наземната станция, и Eurocontrol имат такава в момента, те в същност предсавляват 6 жече станции из Европа които събират данни от сателитите и 3 вече Геостационарни сателита(1 над Индийския океан и 2 над Атлантика) и ги изпращат на една обща станция, която обработва 4 вида грешки, изчислява корекциите и ги прашта на 6 станции, които от своя страна ги препращат на сателитите. Има и друга система която може да се използва за точно кацане, ама ще трябва да ви разказвам на дълго и на широко. Проблема за сега с кацане по GPS не е точноста, тя може да се сведе до 3,3м. Проблема е Protection Level, с други думи това е нивото на надежност на GPS, както си правите подхода примерно и изведнаш за 1-2 сек. GPS сигнала се разпада или показва грешно, за причините за това няма да ви досаждам, но за 1-2 сек, да ти показва грешна позиция, я по хоризонталата, я по вертикалата и се движеш с 170 възела не е хубава картинка :lol:
Знам всичко това защтото една от 6 станции една е в ТУ-София( и сме единствената станция която лови Гео.ст. над Индииския океан) и сега ще се опитваме да направим Диферинцялна станция, която ще може да се ползва за GPS кацане :shock: .
Гост
 

Пак сам аз

Мнениеот xumepoc » 09 Май 2004 11:13

П.С. Горният гост сам аз, все забравям да се log-na :lol: :cry: :wink:
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing.
Аватар
xumepoc
кандидат спотър
 
Мнения: 1
Регистриран на: 02 Май 2004 12:29
Местоположение: Plovdiv/Sofia

Мнениеот maxxim » 09 Май 2004 21:03

Работеща Диференциална станция има и на морето между Балчик и Каварна, н се ползва за морска навигация.Радиуса и на действие е 200 км.
maxxim
най-спотър
 
Мнения: 246
Регистриран на: 18 Дек 2003 23:48
Местоположение: София

Следваща

Назад към Ръководство Въздушно Движение

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 2 госта

cron