FB437 Франкфурт (М)- София

FB437 Франкфурт (М)- София

Мнениеот BOOMER » 15 Яну 2008 17:43

FB437, или как престанах да се страхувам и обикнах родното

Да, мечтаех си как ще напиша този блог още преди полета. Бях готов със сериозен арсенал от ловки и тънки подмятания, оронващи нечий авторитет. Бях се заредил със словесно гориво за няколко страници болезнен текст, който накрая щях да завърша със познати до втръсване, болезнени коментари относно българската народопсихология. Да, ама НЕ! Ако трябва да перефразирам Уудхаус, ще кажа, че Флай Бългерия надмина очакванията ми съвсем малко повече от невероятно много.
Първите дни на декември обикновено се отбелязват от българския студент в Германия с учене и едно скрито вълнение, като пред среща с близки (а то си е точно това). Броиш си лекциите до края, правят се изчисления от типа- колкото от оня тест по мате досега, толкова от сега до България. Някои не издържат и си стягат куфарите още за първите полети на родния, трибагрен авионосач, други избират екзотиката и не се връщат, но мнозинството от измъчени, български научни ентусиасти остава вярно на традицията и препълва и без това неголемите боинги, за поредната глътка мръсен, софийски въздух. Има нещо сакрално и безсмъртно в това време и в тая традиция: номадското в нас се обажда, душата се готви за домашни подвизи, а аз се отколонявам от темата. Мисълта ми е, че и аз не знам как, ама изчаках до 18.12. и първия ми полет с бг кериър, до страна, която не бях виждал от година. Билети резервирахме средата на Ноември- 280 евро за двупосочен на парче, а на отговора ни “ще си помислим и ще се обадим”, своевременно ни информират, че са останали само 3 свободни билета. Хващаме се на евтиния, капиталистически трик на бг служителите във Франкфурт, тъй като сме замислили семейно събиране в София, след това в Германия и Кипър по- рано тази година. И така- аз още на 17.12. стегнах куфарите за едно четири часа и половина продължило (но създаващо впечатление за безвремие, поради монотонността си) пътуване, докато достигна до Меката на студентстването (и американската армия, но тогава Мека става неуместно) Хайдълберг.
Полетът на другия ден е от 18:55 немско време, така че на 18.12. с брат ми ставаме рано да пооправим стаята, да се хигиенизираме и да свършим работата, останала за последния ден (разбирай поне 12-13 часа задължения, които ние, по стар навик, почти изцяло прехвърляме в тефтерите за 2008). Някъде към обед сме на Хайдълберг мейн стейшън, както казва електронният, подозрително инфантилен глас на тази гара. 25 евро отлитат към касите на Ди Бан (няма да дам превод на български, сами се сещате какво е) и се настаняваме в двуетажната електричка.

Изображение

Спорно приятно прекарване, завършило с грубости от моя страна, насочени към щурмбанфюрер от средата на миналия век, който от “патриотизъм” ме настъпва и бута, едновременно с това блокирайки багажа ми... И така, оставаше да решим къде да си принтнем билетите, които все още си почиваха на мейлите ни- работа, която не можахме да отложим за две и осма, ама пак не свършихме. Тактиката беше- аз играя страж пред райзебюрото на диВан, докато хайдълбергския човек (демек брат ми) намери къде да принтне билетите. След 30 мин. сме в метрото за към летището с четирите страници превозен документ (ха, нямало хартиени билети). Метрото си е гадорийка- спокойно можеш да си повърнеш и много го правят, и си личи. Франкфурт е типичен град попаднал под жестоките удари на имигрантите- мръсен, много мръсен.

Изображение
Изображение

На летището стъпваме към 14.30- 15.00 ч. СЕТ (ЦЕВ на български). Паркираме се на една пейка близо до бюра на Юнайтед, откоято имаме поглед върху неотворените гишета за чек- ин.

Изображение

Първи сме, но след ок. 30 минути се появяват 3-4 човека и слагат началото на, което в последствие ще се превърне в огромна, триизмерна опашка. Брат ми пренебрегва думите ми, че е безсмислено да се редим, докато чек- ин не е отворен, но се нареждаме и слава Богу. Зад нас се нареждат към сто, сто и двайсет человека и то преди лелките да почнат да обслужват пътниците- час и половина преди обявеното време на излитане. Никакви проблеми на чекирането, дават ми място до перваза, следва оръжейна. 10 гишета, 15 служителя, 60- 70 пътника и… една отворена “врата”. Прихващат се някои вредни, източно- европейски навици виждам. Сичко свалям, лаптопа не провериха дали работи, ОК. Брат ми не е ок- събува обувки, а то от колана било. Отварят 2-3 допълнителни врати едновременно, ОК! Изходът е нещо си 5, май Бе5. Срещам стара приятелка, почваме да се разпитваме и почти пропускаме информацията, че самолетът ще има час закъснение и трябва да отидем на Бе4. 2 часа и нещо обяснявах, защо американската икономика е стабилна в дългосрочен план, въпреки кредитната криза и високата вероятност от скорошна рецесия, споделях прогнози за долара и перспективите в хедж- инвестиции в кошница от азиатски валути и накрая, някак логично стигнахме до: “ама ти слушаш ли ме или сам си говоря?”.
След дълго чакане, самолетът каца и нас ни информират, че остава половин час до излитане, както и че за по- бърз бординг, първо ще се качат пасажерите с места на последните редове. Всичко това е достатъчно, за да изправи контингента от видимо незнаещите Немски и объркани гастарбайтери, които се консултират с младите си сънародници за ситуацията. По някое време почват да извикват последните редове за бординг, при което всичко живо без 6-7 разбрали, скача и отива на бординг. Немците схващат, че с нас тая врътка няма да се получи и останалите редове ги извикват с 5 секундна разлика. Пускат ни по едно “Приятно пътуване” още на влизане в ръкава от служител на еърбега. Вътре обаче ситуацията е сериозна, тъй като изведнъж абсолютно всички пасажери са се събрали там. За около 10 минути прекосяваме съоръжението и влизаме в LZ- BOT.

Изображение

Посрещат ни 60-тина годишен стюард с леко жална физиономия, който много учтиво ни приветства на борда. Не смея да питам за снимане, щото има много хора зад мен, които и без това са изнервени достатъчно. Местата са с кожен салон на първите четири реда, а ние сме на 7. Аз се чувствам откровено некомфортно в отреденото ми 20 см. пространство за краката, но се примирявам. Навън гледката е Ембраер 170 на Алиталия, А320 и А340 на Луфти и толкоз.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Последва най дългото рулиране, което съм имал- някъде към 20 минути. Веднъж даже капитан Петров изпуска пътеката вляво, спираме като 76 на кръстовище и с два остри завоя влизаме пак в строя. Губя пространствена ориентация, но ми се струва, че излитаме от третата полоса на Франкфурт, не от някоя от успоредните. Много плавно излитане, площадка и убиране на механизацията и оттам до снижението беше спокойно.

Изображение

Брат ми се запознава със студентка в Кьолн, която седи на нашия ред. Веднага я питам защо не пътува с Джърмануингс, а тя ми казва: “аз докато се реша да резервирам и нямаше билети”. Друга част от вниманието ми е насочена към една девочка от кабинния, на която подчертаната враждебност спрямо всеки на борда, не може да скрие колко и утива униформеното светло зелено. Има още две стюардеси: едната от времето на Балкан, а другата също симпатична и създаваща впечатление, че си върши работата. Пускат по един портокалов сок, след 10 минути сандвич с мъфинче, като аз питам за вегетарянски сандвич, а Балкан-ската стюардеса ме реже- за вегетарянски е трябвало да се обадите преди полета. Дарявам сандвича си, а от солидарност на другите двама получавам техните кексчета. Над Мюнхен, капитан Петров се обажда, но гласът е много тих и нечленоразделен и не улавям съществената информация за височината. Всичко иначе изглежда наред, даже наваксваме малко от закъснението. Пътуването минава в разговори, а по едно време даже старшата идва и ми казва: “момичето с вегетарянския сандвич не дойде, заповядай!” и направо ме тушира. Хапвам набързо студената питка, но удовлетворението ми е наистина огромно. Почваме снижение, като аз пак съм неориентиран. В края на краищата се озоваваме перпендикулярно на 27-а и то не много далеч от прага и аз ставам свидетел на красивата гледка на бягащия маяк. Влизаме на много стабилен, къс финален и опираме за шестица- двата колесника опират леко, а машината “ляга” омекотена от амортесьорите. Реверс и спирачки ни извеждат от полосата в 23.30ч.

Изображение
Изображение
Изображение
Изображение

Оттам ходене по гишетата и чакане за багажа и ето ни в София! Личното ми мнение е, че България еър се радва на изключително добри пилоти. Кабинният състав не е учтив, но си върши работата. Самолетите също не са последен писък на модата и интериора, но стават. Лесно е да се намерят лоши думи и да се произнасят обидни фрази, но аз останах доволен от пътуването си, независимо от всичко. Независимата оценка на брат ми и “кьолнката” също се изрази в подкрепа на полета. Аз реших да заменя черните очила с поне сиви, когато става дума за България и България еър.

Следва...
Изображение

It is extremely important that crews understand that a decision to reject a take off is not made because the airplane can stop. A decision to reject a take off is made because the airplane will not fly!!!
Аватар
BOOMER
по-спотър
 
Мнения: 151
Регистриран на: 23 Ное 2005 01:15

Мнениеот ilian » 15 Яну 2008 18:36

Moderated...
Аватар
ilian
най-спотър
 
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Май 2007 09:56

Мнениеот rumen_it » 15 Яну 2008 19:02

Доста забавно, поздравления!
rumen_it
по-спотър
 
Мнения: 165
Регистриран на: 06 Окт 2007 00:06

Мнениеот so » 15 Яну 2008 19:07

на мен изключително ми хареса! това е блог точно в мой стил, много си падам по такива раскази, в които само читателя има право да си доразвива и представя, да фантазира и да се замисля всъщност какво е това.... страхотно аз очаквам с нетърпение част 2!
бРАВО! :-)
Аватар
so
супер спотър
 
Мнения: 1068
Регистриран на: 08 Апр 2005 23:49

Мнениеот BOOMER » 15 Яну 2008 19:10

ilian,
Първо искам да обърна внимание на тона Ви. Не виждам причина, една сбъркана дума да предизвиква във Вас такова вълнение. Макар да имате право, че грешката е нелепа, аз мисля, че Вашата реакция е също толкова неуместна. Не съм Ви задължил да четете изложения текст, така че бихте могли наистина да ни спестите Вашата недобронамереност в името на добрия тон.
Второ, бих Ви обърнал внимание, че това не е първото ми "словоизлияние" във този раздел. Отзивите от предишните две съвсем не бяха отрицателни, или поне не в степента на Вашето обръщение към мен. В правилата на раздела не са изложени каквито и да е било изисквания към качеството на словесния или снимков материал, а аз не мисля, че с настоящия блог по някакъв начин силно съм занижил средното ниво на форума.
Трето: на Ваше място не бих си позволил да критикувам или обиждам моята персона, най- малко поради факта, че Вие не ме познавате лично. Оценявам личната Ви загриженост за българския студент в чужбина и впечатлението, което оставя, но не смятам, че съм нарушил сериозно имиджа на страната си с горния ми пост, нито с поведението ми тук, което, между впрочем, съвсем не е Ваша работа. Вашата реакция носи следи на изключителна липса на култура и тактичност. С лекота Ви приканвам да си спестите продължението на настоящия блог.
Изображение

It is extremely important that crews understand that a decision to reject a take off is not made because the airplane can stop. A decision to reject a take off is made because the airplane will not fly!!!
Аватар
BOOMER
по-спотър
 
Мнения: 151
Регистриран на: 23 Ное 2005 01:15

Мнениеот Делян » 15 Яну 2008 19:10

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Мнениеот Pilot737 » 15 Яну 2008 19:16

142/143/313/318/319/320/32A/32N/321/32B/332/333/343/346/359/388/717/733/734/735/736/73G/73W/738/73H/739/744/748/752/753/763/764/772/77L/77W/788/789/AR1/AR8/AS350/AT4/AT7/CR7/CS3/DH4/ER3/ER4/E70/E90/F50/F70/F100/L4T/M82/SU9
Аватар
Pilot737
супер спотър
 
Мнения: 1082
Регистриран на: 20 Сеп 2005 21:32
Местоположение: София

Мнениеот Stoyan » 15 Яну 2008 19:44

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот slice » 15 Яну 2008 20:22

Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот Stoyan » 15 Яну 2008 21:52

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Мнениеот IDOL » 15 Яну 2008 23:57

Welcome to Plovdiv International! New Terminal - New Beginning.
Аватар
IDOL
най-спотър
 
Мнения: 360
Регистриран на: 16 Фев 2006 23:05
Местоположение: Пловдив

Мнениеот bobo » 16 Яну 2008 00:12

bobo
спотър
 
Мнения: 68
Регистриран на: 12 Авг 2007 11:08

Мнениеот elbram » 16 Яну 2008 00:17

...follow the follow me...
Аватар
elbram
по-спотър
 
Мнения: 135
Регистриран на: 25 Фев 2005 13:45
Местоположение: FL350

Мнениеот ilian » 16 Яну 2008 00:26

Moderated...
Аватар
ilian
най-спотър
 
Мнения: 268
Регистриран на: 04 Май 2007 09:56

Re: FB437 Франкфурт (М)- София

Мнениеот pepsii » 16 Яну 2008 02:27

Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Следваща

Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 1 госта

cron