Трябва да се лети до новите лоу кост дестинации , защото не се знае колко ще продължат. Будапеща на Уиз ми изглеждаше вечна , а вече почти забравихме , толкова отдавна я спряха.
Та ето какво беше планирано за втората част на тазгодишната отпуска.
6 Aug NE2203 София Прага
11 AUG NE2202 Прага София
Първи на чек-ин а , взехме хубави места и бързо бързо бяхме вътре.
Късно следобеден полет = доста самолети близо до Т1.
Ето какво имаше по перона :
GermanWings:

LZ-FIB (седи от оня ден) , обичайните карго :

Малко по-далeче LZ-LDX – чисто бяло MD , ново за BH или ?

Надясно W!zz :

Малко по късно GermanWings потегли за Кьолн:

А Wizz накъде ?

Пристигна и нашия 737 NG – навреме:


6 Aug 2008
NE2203
SOF-PRG
Boeing 737-700
OM-NGE
5A,B,C
Един автобус ни събра , така че най вероятно не много пълен самолет :

По моя преценка 60-70%:

Чистичко и прегледно:

Излетяхме по 27 :

Забележете колко още място има да застрояват :

Курс по почти права линия към Прага :
Какво е това – не можах да го намеря ?

Балатон:

Хапнaхме по едно меню (7 eur)– Caprese сандвича и салатата Цезар са страхотни!
Полетно време около 1 час и 45 минути и снижавахме пъм Прага:

Вижте чорапа за сила и посока на втъра ?!? :

Подминахме чакащ АТР :


Хакнаха ни на гейт , от който по стълбичките слязохме до автобус , който ни извози на пристигащи. Явно е стандартна практика на PRG , защото забелязах същото и на заминаване .

5 дена минаха бързо в Прага и околностите . Втори път тук и има сумати още! Летяхме със Злин (отделен трип репорт http://forum.bgspotters.net/viewtopic.php?t=2337 ) , видяхме зловещата църква в Седлец(пак) и т.н.
На 11 взехме разстоянието Табор – Рузине за по малко от 90 минути и се оказахме рано рано пред чек-ина . Още един low cost tip – ако чекина още не е отворил и номера не е обявен на мониторите – огледайте къде се намира железната конструкция за измерване на ръчния багаж с емблемата на авиокомпанията с която пътувате (на снимката долу е вляво) – и се паркирайте някъде там

След 10 минути девойките пристигнаха :

Това всъщност е стария терминал на PRG – доста добре реновиран:

Оказа се че проверката на багажите е на гейта ,и след бърза паспортна проверка бяхме вече вътре.
Пиер A беше пуст :

Седнахме на кафето между А и B – чудесна гледка към перона.
Ето какво мина :
О2:

Пушбак на Аерофлот:

BMI Baby :

Яка сива ливерия – не можах да видя как се казва аеролинията :

SeagleAir ?!?

Този лого джет на GermanWings пък съм го виждал къде ли не !

А , ето ги и SkyEurope:

КД , в далечината:

Ето и Боинга , който щеше да ни вози до София:

Повечко хора този път :

И перона се понапълни:

И продължи да се пълни:

В13:50 обявиха 10 минутно закъснение (изписаха го и на монитора !)
11 Aug 2008
NE2202
PRG-SOF
Boeing 737-700
OM-NGM
2A,B,C
Борднахме се по ръкава , и стюардесите доста експедитивно ни направиха задължителните демонстрации.
Излетяхме и малко след като достигнахме полетно ниво , салона изпозаспа:

Капитана се извини за закъснението и обяви че въпреки него , кацането ще бъде навреме заради по късото полетно време ( час и 40 минути).
Прелетяхме над Виена:

И VIE Airport :

Балатон :

Надминахме един 757 (?) на Thomas Cook:

Над Нови Сад:

Моста на Дунав в Сърбия (ако сте пътували с кола към Унгария го знаете ):

Военното летище до Белград , на което забравих името (Батайница?) . Спомням си че пистата в средата я бяха бомбардирали натовците – изглежда ми възстановена?

BEG Интернейшънъл:

И самия град:

Пак това езеро/река?

Меко кацане по 09 , страхотни гледки над София !
Ето ни и на слънчевия перон :



В заключение , човек не може да не сравнява . Лично мое мнение е че SkyEurope са класа над W!zz . Предимства: обозначено място , по чисти самолети , по навременни полети , по хубав кетъринг на борда , обслужване – на ниво.
И т.н. и т.н.
Жалко че ще спират Прага

Това е ,засега – очаквам вашите въпроси и коментари.
Събрания досега материал , който чака за блог :
1.Къс развлекателен полет от Прибрам до Карлщейн със Злин 43
Живот и здраве – скоро ...