Авиационна сигурност и безопасност - експертизи и заключения

Мнениеот Toni » 28 Дек 2008 14:44

Последна промяна Toni на 28 Дек 2008 14:45, променена общо 1 път
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Георги Николов » 06 Яну 2009 15:02

Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 08 Яну 2009 21:39

Самолетните превози стават по-сигурни
През миналата година при самолетни катастрофи са загинали 539 човека при 730 през 2007 година.
Броят на пострадалите с летален край при самолетни катастрофи през миналата година в света се понижава с 25 процента спрямо предходната година. Това сочат данните на базираната в Лондон авиационна консултантска компания Ascend Worldwide Ltd., цитирани от британските медии.
Броят на пострадалите намалява при ръст на броя на самолетните катастрофи – 28 при 24 през 2007 година.
Според статистиката фаталните инциденти с пътнически самолети са били 1 към 1,3 млн. полета през миналата година. Данните сочат, че сигурността на полетите се повишава, тъй като през 2000 година е имало по една катастрофа при 1,2 млн. полета, сочат още данните на Ascend Worldwide.
Най-сериозният инцидент за отминалата година е катастрофата на Spanair MD-80 през август на мадридското летище “Барахас”, когато загинаха 149 от общо 166 пасажери. Сред загиналите беше и българката Антоанета Станимирова.
Още от началото на годината, като следя редовно катастрофите писах, че челници в Европа са Русия и Испания. Малките, но редовни и чести катастрофи c жертви и уж взетите мерки, доведоха логично до кървави трагедии и двете страни. На лице са сериозни основания за недостатъчен контрол от съответните власти на двете страни и нужда от намеса на международните организации.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 19 Яну 2009 07:53

Специалистите за записите на „черните кутии“ от полет 1549
AFP/18/01/2009
Все още не са изследвани повредените двигатели и корпуса на “Еърбъс А-320“, но записите подкрепят идеята, че самолетът е загубил мощност след сблъсък с птици. “Около 90 секунди след излитането капитанът прави забележка за птици“, заяви Кити Хигинс от Националния съвет за безопасност на транспорта. “Секунда по-късно е записан звук от удари и бързо спадане на звука на двигателите. Капитанът съобщава, че и двата двигателя губят мощност и той поема управлението“, добави тя. Записаното потвърждава казаното от двамата пилоти, които посочиха, че са видели големи кафяви птици, които се блъскат в самолета и са загубили мощност в двата мотора. Самолетът падна в река Хъдзън в Ню Йорк, но човешки жертви нямаше поради умело извършената от капитана маневра и бързата намеса на спасителните екипи. Националният съвет може да се нуждае от около година, за да приключи работата си по инцидента.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 23 Яну 2009 21:07

България одобри Кодекса за поведение при разследване на авиационни събития!
Република България подписа „Кодекс за поведение при взаимодействие на участниците в разследване на сериозни инциденти и авиационни произшествия в областта на гражданското въздухоплаване” на Европейската конференция за гражданска авиация (ЕСАС).
България стана 30-та страна-членка на ЕСАС, която ще спазва принципите на този документ.
Кодексът се основава изцяло на принципите на Анекс 13 за разследване на авиационни произшествия, дава възможност за взаимно оказване на помощ между страните-членки на ЕСАС при разследване на тежки авиационни произшествия и създава възможности за обмен и обучение на висококвалифицирани специалисти в областта на разследване на авиационни произшествия в страните-членки на ЕСАС.
Инспекторите от Дирекция „Разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт” на Министерство на транспорта ще могат, в случай на необходимост, да разчитат на експертна помощ при разследване на тежко авиационно произшествие, както и да оказват такава, в случай на тежко авиационно произшествие в друга държава-членка а ЕСАС.
Целта на Кодекса за поведение е да осигури оптимално използване на наличните експертни и технически ресурси за нуждите на разследването на авиационни произшествия и за повишаване на безопасността на въздушния транспорт.
В основата на разработване на Кодекса за поведение е дейността на Групата за разследване на произшествия на ЕСАС, в която представители на Дирекция „Разследване на произшествия във въздушния, водния и железопътния транспорт” на Министерство на транспорта вземат активно участие.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Предишна

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта