Снегът блокира Летище София (03-04JAN09)

Мнениеот Toni » 09 Яну 2009 00:25

Тамета наистина се превърна в безсмислена говорилня. Глупавото е, че точно хората от летището първи трябваше да се надигнат и да кажат:

- чистихме много, ама можеше още
- имаме техника, ама искаме още и то нова
- искаме по-хубави химикали
- искаме по-голям щат защото в такива моменти хората не стигат, а работа ставе все повече
и т.н.

Повечето тук подскочихме срещу вашите празноглави шефове, които най-нагло лъжат и замазват. За съжаление работещите на летището възприеха това като личен упрек и типично за държавните служители скочиха на нож.

Имах възможността за малко да наблюдавам как работите на 4-ти....мъчно ми стана за момчето, което стоеше на открито във вишката и поливаше с течност самолетите. Тъпо ми стана и за шофьора на единия Беларус, който след всяко разтоварване трябваше нещо да ровичка по двигателя на допотопното съветско возило за да може да направи още един курс със сняг. Не казвам, че тези хора не са работи всеотдайно, напротив. Но нещо не е наред, нали? Те са работили като гламави, но това не е ефективна работа. И мисля, че точно там е проблемът.

Вместо да скачете срещу хората, които обсъждат създалата се ситуация, използвайте повода за да си поискате по-добри условия за труд, нова техника, нова оганизационна схема и т.н. Всички ние, които стоим пред оградата, се ядосваме защото виждаме, че нещо на нашето летище не е в ред.

Знам какъв змиярник е това държавано предприятие и как се "постъпва" на работа там...това обаче отказвам да коментирам тук.
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот karadzhoff » 09 Яну 2009 00:43

И аз не мога да разбера защо така се извъртя темата, но хора много - възгледи и мнения още повече. Мисля си, че при самото и създаване всички бяха обединени около няколки общи неща - че техниката не стига; че средства(приходи) уж има, но къде отиват никой не знае(или май всички знаем); че докато има коментари на ръководни кадри от сорта - "всичко беше ок, нямаше проблеми" - дотогава и ще има проблеми от този мащаб, и не на последно място май затова се обединихме с част от съфорумците да се прати писмо до медиите, за да може да се разбере, че има хора като "Бай Иван" дето кара камиона и го поправя в студа на всеки 30 минути, че има някой дето залива самолетите в кучия студ, че има съвестни работници на чийто гръб ръководството си приписва заслуги, стоейки на топло в някой офис. Чрез мълчане не знам как, какво и кога ще се промени...Но все пак България...
Аватар
karadzhoff
супер спотър
 
Мнения: 1297
Регистриран на: 20 Юни 2005 22:01
Местоположение: Varna City

Мнениеот BODGM » 09 Яну 2009 12:04

Аватар
BODGM
най-спотър
 
Мнения: 310
Регистриран на: 18 Юни 2008 14:34
Местоположение: София

Мнениеот fonque » 09 Яну 2009 13:27

Аватар
fonque
най-спотър
 
Мнения: 214
Регистриран на: 30 Авг 2007 16:39
Местоположение: Sofia

Мнениеот LZ-EZY » 09 Яну 2009 20:20

Аватар
LZ-EZY
супер спотър
 
Мнения: 1092
Регистриран на: 21 Дек 2007 18:19

Мнениеот richi_air » 10 Яну 2009 11:02

richi_air
спотър
 
Мнения: 83
Регистриран на: 05 Ное 2008 18:10

Мнениеот fonque » 10 Яну 2009 11:49

Тук не пише колко време отнема, но има други интересни факти за деайсинга.

Аватар
fonque
най-спотър
 
Мнения: 214
Регистриран на: 30 Авг 2007 16:39
Местоположение: Sofia

Мнениеот harrier » 12 Яну 2009 12:10

Пътници на "Ийзи джет" ще съдят компанията за полет до София

"Сънди телеграф": Около 120 пътници ще искат компенсации за отклоняването на полета към Букурещ на 3 януари, пише в. "Сънди телеграф"
12.01.2009

Пътници от полет на "Ийзи джет" (EasyJet) от лондонското летище "Гатуик" до София на 3 януари смятат да съдят авиокомпанията след закъснението от 32 часа, пише в. "Сънди телеграф".

Около 120 пътници ще искат компенсации за отклоняването на
полета към Букурещ и пристигането им в София едва на 5 януари сутринта след 12-часово пътуване с автобус.

Полетът EZY8977 бе отклонен, след като пилотът на самолета оповестил, че софийското летище е затворено заради паднал сняг. Самолетът "Еърбъс 319" кацнал в Букурещ, където в 2 часа след полунощ на пътниците бил предложен хотел за пренощуване. На следващия ден пътниците трябвало да чакат до 6 часа вечерта, преди да дойдат автобусите за България.

Румънските шофьори не познавали пътя и трябвало често да гледат картите по заледените пътища при температури минус 15 градуса, съобщава "Сънди
телеграф"".

В своето извинение към пътниците авиокомпанията изтъкнала, че "ясно е получила инструкции, че летището в София е затворено, заради обилния снеговалеж".

Тази версия обаче била оспорена от летищните власти в София, според които пистата е останала отворена и самолети са кацали без проблеми, изтъква "Сънди телеграф".

Изпълнителният директор на летище "София" Пламен Станчев заяви, че няма представа защо пилотът не се е приземил. "В рамките на 30 минути след отказа на полета от Лондон да се приземи седем други самолета кацнаха на летището", отбелязал Станчев.

Пътниците са изключително разгневени от начина, по който са били третирани, коментира "Сънди телеграф".

"Никога досега не съм виждала толкова неефективна координация и лошо организирано обслужване. Дадоха ни по един сандвич и бутилка вода. Третираха ни като багаж. Ще ги съдя",
заяви една от потърпевшите - Роси Василева.

"Защо не кацнахме на летище, където "Ийзи джет" има представител? Ваканцията ми се провали и аз ще държа "Ийзи джет" отговорни", заявява пред вестника Матю Спрат, един от 30-имата британци, тръгнали за седмица на ски в Банско.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот harrier » 12 Яну 2009 12:12

Летище София съвсем се объркаха в това да замазва очите на хората - сега полосата била отворена през цялото време, преди това казаха че я били затваряли за почистване. Напомня за репортажа на бтв - няма закъснения, ама хората в терминала чакат.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Мнениеот merlin » 12 Яну 2009 14:24

Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Мнениеот asd » 12 Яну 2009 15:02

asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

оше нещо по темата ...

Мнениеот pepsii » 12 Яну 2009 16:04

от клубовете на дир.бг

Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Мнениеот ATC » 15 Яну 2009 17:36

Аватар
ATC
супер спотър
 
Мнения: 818
Регистриран на: 14 Апр 2004 14:30
Местоположение: LBSF

Мнениеот simtanta » 16 Яну 2009 10:36

Не можах да изчета всички мнения по темата, защото от 1 януари насам нямам време да седна пред компа. Ислам да внеса някои уточнения по въпроса за деайсинг обработката. ЛС разполага с общо 5 /пет/ машини за деайсинг обработка - 3 бр. с инв. номера 171, 172, 173, които са от стария модел форд 1982г. с открити кошове и 2 /два/ бр. машини модел 2006г. с кабини с инв номера 174 и 175. Автомобилите разполагат с възможност за обработка с 50% топъл флуид и 100 % такъв студен, т. е. двустъпкова обработка, приложима при температура до -11С. Следи се прогнозата на времето и при необходимост две от машините /както е в момента/ се преработват /зареждат / да работят и топлят флуид 100%, с който се работи при температури под -11С. Поради факта, че помпите на резервоарите за топъл флуид на старите машини, късат молекулата на течността и скъсяват холд оувър тайма, не се използват за обработка с "топъл 100" на жаргон. Двете нови машини , снабдени с диафрагмени помпи поемат тази дейност. При изпразване на автомобил, чиято вместимост е 5000л. резервоар с подгряване и 1500л. резервоар за концентрат, процедурата по зареждане, загряване на течността до 82,5С даване на проби за рефракция и излизане на пробите отнема около два часа. при среден разход на течност за обработка на самолет 500-700л. до тон в тежки случаи при снеговалеж, можете да си направите сами сметка. Скоростта на обработка при две машини варира от 8 до 20 мин. според условията. пръскал съм и със старите и с новите машини и повярвайте ми, всички момчета оператори по антиобледеняване предпочитаме старите машини, нищо,че са открити, поради скоростта на обработка. Ако тръгнем да обработваме симетрично самолет с нова и стара машина, старата обработва крило и цялата опашка с вертикала, докато новата се разправя с едното крило. Просто електрониката е по бавна от механичния пистолет. Като придвижиш джойстика има забавяне в движението на пистолета и стрелата. Тази година се очаква да се закупят още две машини, така че нещата вървят към по-добро. Като се има предвид, че една такава машина от среден клас струва към 500 000 евро, все пак това е доста голям разход наред с другите нужди на летището.
Ако имате някакви въпроси по тази процедура може да питате, с удоволствие ще споделя моя скромен опит с вас.
simtanta
кандидат спотър
 
Мнения: 4
Регистриран на: 15 Май 2007 12:14
Местоположение: SF

Мнениеот Dreamliner » 16 Яну 2009 12:44

Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 6 госта