Last row seat? Never again! - Bonus tracks + CD2

Last row seat? Never again! - Bonus tracks + CD2

Мнениеот Dreamliner » 17 Апр 2009 13:58

Last row seat? Never again! - част 2 от 2

След като вече съм сбъднал мечтата си, имах седем пълни дни в Лондон. Един мегаполис, в който не бихте се учудили да видите човек в метрото, който чете електронна книга от електронна библиотека. Тук, в Лондон, не бихте се учудили да видите тъмен арабски субект, нахлузил висок тюрбан да ви кара в таксито. Тук надали ще ви учуди, че ходите по гигантска мрежа от тунели за метро, прокопани преди векове… Почти нищо не може да ви учуди в Лондон? Съвсем не. Това е един чудесен град, в който зад всеки ъгъл можете да откриете нещо ново и различно. Точно сега в Лондон всичко е на промоция и хайде народе, купувай…! Но нямахме почти време за магазини, като че ли между първи и девети имаше само един ден, който препусна през нас като скоростен влак и въобще не можахме да изпълним всичко от програмата. Но както са казали хората, една картина струва един милион думи. Така че вместо да ви занимавам, ще ви разкажа всичко в картинки. :)

Обсерваторията на Гринуич

Изображение

Уестминистър и London Eye

Изображение

Уестминистърското абатство

Изображение

London Eye

Изображение

Изображение

Изображение

Шрифта ни е познат… Кой ще се сети? Жокер: Въпросните притежават колелото… :)

Изображение

Захождащите за LCY
Изображение
Изображение

Изображение

Natural History Museum
И една озадачаваща теория за изчезването на динозаврите :wink:

Изображение

Банички на 2000км от родината, само че тайландски и със скариди вътре… :)

Изображение


Hampton court palace
Изображение
Изображение
Изображение
Portobello road - същото като на женския пазар, само че по-колоритно

Изображение

И леко садомазо

Изображение

Но с поглед към небето

Изображение

Hyde park

Изображение

Изображение

Изображение

Buckingam palace

Изображение

Един от последните автентични дабълдекари (чакахме да се возим на такъв 1 час)

Изображение


Shakespeare’s Globe

Изображение

Millenium bridge

Изображение

British museum

Изображение

Изображение

St.Paul’s cathedral

Изображение

Където изкатерихме 360+/- стъпала докато стигнем до Каменната галерия, но гледката си заслужаваше…
Ето го Сити заедно с „Краставицата” на Норман Фостър

Изображение

Към Темза и London Eye

Изображение

Tower Bridge

Изображение

Covent Garden market

Изображение

По време на излет до English Channel с приятели стигнахме едно селце близо до Lydd, където има някакъв АЕЦ, който съвсем не е на мястото си на фона на старинните къщи, но по-инересното беше парен влак, който обслужваше района от тук до градът, от който започва Channel Tunnel. На всичкото отгоре е страшно миниатюрно

Изображение

Просто е несъразмерно!

Изображение

Потегля ефектно…

Изображение

----------------------
И така, за Лондон може да се каже много, много, но стига толкова. Бях убеден че за полета на девети сутринта ще е необходимо да се чекирам, но на осми сутринта реших, че е рано. Бииип! Глупава грешка…! На осми късно вечерта отворих интернета да се чекирам и откривам че ЕДИНСТВЕНИТЕ три места, останали едно до друго са на последния ред, 26 (26D, E & F). Добре че има едно до прозореца. Бреййй, тез българи са се светнали как не е необходимо да се бутаме по часове преди полета на опашка! :) оттук нататък ще знам: Чекирам се онлайн възможно най-рано, а ако може, избирам места още при резервацията (Примери: OS (безплатно), SN & EI (платено)). E, човек се учи докато е жив, а и парен каша духа… Какво повече да кажа? Щеше ми се да съм близо, но не над крилото, защото хем мога да следя задкрилките/предкрилките, спойлерите и така нататък…

Същата вечер повикахме такси (като по този начин изгоряхме с три билета за Heathrow Connect, които бяхме закупили…), което в шест без петнадесет беше пред вратата. Пътувахме срещу цена от £34 и пристигнахме на Хийтроу Т5 точно два часа преди полета (и така поставихме нов рекорд за нас! :mrgreen:). Ето снимки:

Изображение

Изображение

Изображение

Чекирахме се в зона D, но на бордните карти не беше изписан номер на гейта. Първо се уплаших, но на таблото видях че номера на гейтовете има само за полетите един час напред. Явно щяхме да получим допълнителни инструкции. Минаваме през няколко гишета, чиито служители са строги но справедливи. Мерките са драконови и ни отнема около 40 минути проверката, но все още имаме време… А приятелите се запиляват по Duty Free-тата, които според мен са над 100: Dolce & Gabbana, Armani, Gucci (Дончо и Гергана и Гуци :) ). Има и Harrods на три места. (Harrods е тежкарски търговски център, като много други в Лондон: Harvey Nicols, Liberty’s и Конран, които за разлика от моловете нямат коридор, а влизаш от стая в стая, и всичко носи логото на съответния магазин, дори кашкавалите)

Изображение

Поглед към гейтовете

Изображение

Влакчето-връзка към сателита, където се намират гйтове B и C

Изображение

Таблото нагледно показва липсата на обявени гейтове, но също и монопола на BA (всички с други кодове: АА, QF, IB и т.н. са просто code-share изпълняван от BA)

Изображение

Слязох на долния етаж, където имаше по-добра (доколкото може да се каже) видимост

Изображение

На ръкавите има предимно А319/А320/А321 и B757/767 (по-рядко). 747 и 777 са на сателита

Изображение

Изображение

Интериора на долния етаж

Изображение

Някъде към 7:30 обявиха, че пътниците на BA (и АА! :) ) за София са на гейт А1. Ето го и него:

Изображение

На съседните ръкави: А319 и А321, които предпочитах за разнообразие спрямо полета на отиване

Изображение

Някъде към 08:10 започна бордингът, като се сетих че за 45 минути проверка все още не бяха проверили паспортите (прави се на гейта). Бързо ни обработиха, като сега имаше първо повикване за редове 15-26, а след това за Бизнес и по-предните в Икономи класата (странно :roll: )


Date 09 April 2009
Dep. London, Heathrow T5; Scheduled: 08:30, Actual: 08:37
Arr. Sofia, Vrajdebna T2; Scheduled: 13:40, Actual: 13:35
Flight time Scheduled: 3h25min, Actual: 2h58min
Flight BA 890 operated by Изображение
Aircraft Airbus A320-232 Reg. G-EUUP
c/n 2038 Plane history Flown for British Airways since
27/06/2003. Hasn’t flown for any other airline
Seats26D, 26E, 26F (26F за мен)

Във полуостъкления ръкав

Изображение

По средата на ръкава има една станция, по-точно сграда където единия ръкав се сменя с напълно плътен. Там стояха служителки на BA, които оглеждаха дали няма твърде големи багажи, които не биха се побрали в багажниците или биха затруднили товаренето им. И спряха едни храбреци точно пред нас с един куфар, размер като за чекиране. „Would you be as kind as to move aside?”, а той: „Уай мъст ай ду дис?”. Отвръщат му: „Your suitcase seems not to be fitting our standards for cabin baggage. Would you give it to us for a second?”, той отвръща: “Ай донт ъндърстенд уай ар ю дуинг дис.”, но им подава куфара с 300 зора. Те го вкарват в познатите метални рамки, но той не влиза и те му казват: “We’ll have to send your luggage to the luggage compartments. Sorry, but it isn’t small enough to be a part of your cabin baggage. Please stand aside and let us continue with the other passengers.”

Влизаме в самолета, който е почти като този на отиване, но видимо по-стар: можете да забележите че светлинните табла са от по-стария модел.

Изображение

Ето поглед от набеденото място 26F.

Изображение

Както виждате, имаше капчици по стъклото, но си казах: „Те ще се махнат като излетим”. Последва pushback, по времето на който самолетът само завиваше наляво-надясно, сякаш колата не се беше прицелила правилно. Включихме двигателите и пуснахме задкрилките. По време на safety demonstration-a завихме и потеглихме по успоредната на 27R/09L, пистата по която кацнахме, и по която очевидно щяхме да излетим. Ето гледка към Т5

Изображение

Тука какво строят? Втори сателит, предполагам?

Изображение

Ето го и от другата страна

Изображение

Малайзийски гости, доста редовни на LHR, поне 5 такива видях да захождат към LHR докато бях в града.

Изображение

От Сауди арабиан до АА

Изображение

Сепарето на АА

Изображение

До него Air India със 777-300

Изображение

Cathay Pacific. За първи път на живо. Имат готина окраска

Изображение

BA със Boeing 757

Изображение

bmi в две вариации, нито едната актуалната ливерия :)

Изображение

Ембраер на bmi и голям А330 на Cyprus Airways

Изображение

South African - и тези за първи път на живо

Изображение

Халето на bmi

Изображение

Eто този Babybus на Ер Франс си мислеше че ще ни надвие, но ние излетяхме първи

Изображение

Без излишни announcements самолетът застава на старта на 27R. Не се колебае и без да спира започва първо плавно, а изведнъж рязко да набира скорост. Дълго време ускорявахме, докато накрая с грациозно накланяне назад не отлепихме окончателно от Британска земя. Бързо пробиваме ниските облаци и се понасяме в неспокойните небеса.

Ето видео от излитането (гледайте в HQ. Сори за гадния звук, ама за да е по-стабилен, опрях камерката в стената и вибрациите се прададоха по корпуса до записа :( )


Колкото бързо излетяхме, така и събраха задкрилките, но турболенции започнаха да ни друсат над Британия и Канала

Изображение

Изображение

Салона. Хората започнаха да заспиват, а екипажът само се прозяваше. Имаше една чернокоса стюардеса, която като че ли се смущаваше да говори.

Изображение

Въпреки всичко, не можахме да видим нищо от Ламанша, целия беше в облаци

Изображение

Изображение

Над Белгия също беше облачно… :(

Изображение

Следи в небето…

Изображение

Скоро се отвориха екранчетата и започнаха да прожектират airshow, но софтуера беше видимо по-стар от този на отиване.

Изображение Изображение

Над Германия също имаше облаци

Изображение

С малки изключения

Изображение

Ние от там дето идваме, натам си се запътил… :)

Изображение

Към Бавария вече се проясни малко

Изображение

Половин час и 23 реда докато се стигне до нашия ред и последни получихме топла английска закуска. Въпреки, че бях гладен, а яденето-вкусно, ми стана малко тежко.

Изображение

Един малко известен факт, е че напитките на борда на Бритиш Еъруейс са безплатни. Въпреки че не се възползвах от безплатния бар, ми се наложи да отида 3 път до тоалетна, защото явно бях изстинал предишната вечер. Всъщност имаше толкова дълга опашка за тоалетна, че разбрах удобството да пътуваш на последния ред… :) Тук ще вметна, че тоалетната отзад вляво ако идваш отпред има врата като на трамваите - две плоскости закачени от едната страна и се сгъват, само че наполовина - само едната част.

Равнините преди Мюнхен

Изображение

Изображение

Не можахме да видим града, защото рязко завихме на юг, но за сметка на това щяхме да прекосим Алпите (Германските, Австрийските и Словенските)

Изображение
Изображение

Но за нещастие стъклото започна да се заскрежава при височина от почти 12000м., на което се дължат гадните точици на снимките по-нататък

Изображение

Изображение

Изображение

Ние вече закрихме ски сезона, но тука още има къде да се карат ски… :)

Изображение

Но заскрежаването започна да се разширява

Изображение

Последен поглед към Алпите. Между другото, почти всички пред мен хванаха телефоните и започнаха да щракат

Изображение

Скоро минахме над този град: Според картата може би е Загреб, защото нямаше друг голям град наблизо.

Изображение

А това може би е летището в Загреб?

Изображение

-63°? Досега не ми се беше случвало толкова ниски температури…

Изображение

Междувременно започнаха да предлагат стоки от Onboard Shop. Едната от двете, мисля че предната, дето гледа насам, говореше по високоговорителя и каза че ни благодарят че избрахме Бритис Ервейс за нашият полет до… Зофийа ( с провлачено „и”). Сигурно не е била англичанка, но това значи че BA приемат за purser-и и чужденци.

Изображение

Някакво друго летище. Някой знае ли кое е?

Изображение

Междувременно салона потъва в дрямка или лениво будуване

Изображение

А ние наближаваме България

Изображение

И се приближаваме до новодошлите облаци

Изображение

Междувременно капитанът се включва за последно, казвайки колко хубаво е времето в София с доста ентусиазъм (за разлика от кабинния състав беше сякаш прекалил с кафетата :) ). Температури около 25°, слънце с малко облаци и слаб вятър от изток, което само по себе си каза, че ще кацнем по 09.

Някъде в началото на България. Тука започнаха да ни друсат ЖЕСТОКИ турболенции, които напълно противоречаха на слънчевото време… :) Така внезапно хората се събудиха и мълчаливо започнаха да гледат през илюминаторите.

Изображение

Кой е този град?

Изображение

Не след дълго започнахме да атакуваме София от запад-северозапад.

Изображение

Изображение

Картинг пистата на Красна поляна и „Константин Величков”

Изображение

Цирка Балкански и покрива на Мола

Изображение

Цялата Витошка и…другото си го знаете… :wink:

Изображение

„Алексадър Невски”, единствената снимка, която не бе повлияна от контажура и малко от скрежта.

Изображение

Правиме доста неспокойтни поклащания над Подуене, след което за малко бях готов да се обзаложа, че ще направим go-around, зашото много колебливо пристъпвахме към пистата, сякаш аха аха да се издигнем, но не се случи, някъде след Charlie изтресохме на земята, спойлерите се активираха, а аз забелязах (чак сега!) че задкрилките са както бяха на излитане и затова се движихме толкова бързо. С много реверс и имах чувството че самолетът е наклонен напред, притиснал носовия колесник в земята, за да забави (Възможно ли е?). Изнасяме се по Echo и с доста странен звук по интеркома, като набиране на цифра на телефон (чува се на видеото), с което започва словото как Бритиш Ервейс ни благодарят и т.н…

Ето цялото кацане по 09 обобщено във видео с ужасно качество, за което (почти) не съм виновен… (гледайте в HQ, поне ще е по-добре… :) )


Паркираме на В7, гейта от който преди девет дни заминахме… След нас кацна този Анонимен А320 ( Но с издайнически надпис: LZ-FBE :)

Изображение

Идват бързо да ни разтоварят багажа:

Изображение

Изображение

На прощаване със самолета…

Изображение

Изображение

На същия гейт, както преди девет дни седеше и Фокера на Austrian, само че този път F70, със стълбичка…

Изображение

Изображение

Има много хора, и все пак терминала е празен…

Изображение

Луфтханза обаче беше сменила местонахождението си…

Изображение

И като заговорихме за Луфтханза, take a look at LHT Sofia :wink:

Изображение

Бързо си вземаме багажа и се връщаме към нормалния живот… Посрещнаха ни на летището, за да не плащаме за такси. Тук се сблъсках с поредната българщина. Оказа се, че отворили автоматите за таксуване на билета, но не можеш да го разбереш и с непроверения билет стигнахме до бариерата, където ни казаха: „Лошо, господине, лошо… Не сте си заверили билета…”. Един познат, който ни караше, отвръща: „Еми сега какво да направя, да се върна ли?”, отговорът е: „Ми… Може и да не се връщате, ама не мога да ви издам касова бележка…”. А преди въобще не издаваха, ако не си поискаш. Ние винаги сме искали, ама този път някакво измислено правило даде основание на служителя да си прибере парите… Е вече със сигурност знаем къде сме попаднали… :(

Ето моята оценка за полета:

Ground Service Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
Aircraft Изображение Изображение Изображение Изображение
Food & Drinks Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
Crew Изображение Изображение Изображение Изображение
Airport Transfer Изображение Изображение Изображение Изображение


----------
Не можете да се отървете толкова лесно! Ето и един Бонус към блога. В един от дните посетихме Science museum в South Kensington, малко на запад от центъра на Лондон. Имаше доста самолети, даже един специален етаж за авиацията. Експозицията беше старичка, защото пишеше, че Конкорд оперира все още полети през океана… Но все пак си струва да се види…
Още в първата зала имаше един Lockheed 10A

Изображение

Вече сме на авиационния етаж. Там има разрез на самолет Боинг 747-200 на някаква (май от Япония) авиокомпания.

Изображение

И един Hawker Siddeley HS-125

Изображение
Изображение


Емо (harrier), това ти ли си или баща ти? :)

Изображение

Изображение

Ето още от HS-125

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изглед

Изображение

Изображение

Изображение

Оригами или самолет? :)

Изображение

Витрините

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

Изображение

DC-3 на Канадските ВВС (ама само предницата му беше останала… :)

Изображение

Изображение

Атрактивна въстановка на ATC

Изображение

Изображение

Информация (Забележете Конкорд още лети… ) :)

Изображение

Двигатели ли са това?

Изображение

-----------------------
Първо мислех бонуса да е спотинг от LCY, но не ни стигна времето… :( Все пак, надявам се снимките да са ви харесали, дори тези с кофти качеството, защото все пак са стойностни. Моля ви, коментирайте, защото за мен няма нищо по-хубаво от това да видя, че блогът ми е харесан… Пък дори и отзивите да не са положителни… :) Също така на воля задавайте въпроси, надявам се че ще мога да им отговоря.

До нови срещи
Dreamliner
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Last row seat? Never again! - Bonus tracks + CD2

Мнениеот cedar jet » 17 Апр 2009 14:31

Dreamliner, :prayer: :prayer: :prayer: :prayer: :supz: супер блог и много хубави снимки!
Middle East Airlines - Air Liban
cedar jet
най-спотър
 
Мнения: 217
Регистриран на: 30 Мар 2005 03:07
Местоположение: SOF-LBSF/BEY-OLBA

Re: Last row seat? Never again! - Bonus tracks + CD2

Мнениеот silversurfer » 17 Апр 2009 14:55

Супер блог. :smt023
VIVA LA VITA !

Аватар
silversurfer
супер спотър
 
Мнения: 1078
Регистриран на: 16 Май 2007 12:25
Местоположение: Sofia (SOF/LBSF)

Re: Last row seat? Never again! - Bonus tracks + CD2

Мнениеот Nine » 17 Апр 2009 17:26

Много, много хубаво! Благодаря!
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: Last row seat? Never again! - Bonus tracks + CD2

Мнениеот Dreamliner » 17 Апр 2009 18:06

Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Last row seat? Never again! - Bonus tracks + CD2

Мнениеот LZB123 » 17 Апр 2009 20:24

Много приятен блог! :)

За летището,което питаш е летището в Тузла. :wink:


AN24/AT43/A319/A320/A321/A332/B462/B463/B712/B733/B734/B735/B738/B744/E190/RJ85/SU95/T134/T154

Снимките ми в , ,
Аватар
LZB123
супер спотър
 
Мнения: 901
Регистриран на: 21 Май 2008 19:55
Местоположение: Toulouse - Blagnac (TLS / LFBO), France

Re: Last row seat? Never again! - Bonus tracks + CD2

Мнениеот airdimov » 17 Апр 2009 22:53

Браво, браво!Много добри снимки, много правилни констатации! :smt023
По отношения на последния ред искам да отбележа, че той има три основни недостатъка(може и да има още):
- турболенцията там и в кухнята се усеща по-силно, защото си най далече от центъра на тежестта;
- отоплението и въобще air coditioning-а там е по-малко ефективен(и за това си има причини- конструктивни, състояния на уплътненията на вратите и т.н.)
- там непрекъснато се чува използването(правилното) на тоалетната, поради шумнния вакум ефект.Ако не си със слушалки в ушите, просто можеш да броиш културните(и другите) пътници, използвали WC :wink: ;
Пожелавам ти вече да не се возиш на последния ред и ти пожелавам още много такива хубави снимки!
Поздрави и успех!
Аватар
airdimov
спотър
 
Мнения: 80
Регистриран на: 07 Сеп 2008 20:42
Местоположение: Sofia

Re: Last row seat? Never again! - Bonus tracks + CD2

Мнениеот Stoyan » 18 Апр 2009 01:07

Браво пак!

При кацането сте с по-малка, но не излетна конфигурация. Колкото до усещянето за натискане на носа, принципно се случва заради ривърс-а и спирачките, но може и да са натиснали.

След Загреб e Тузла, а града мисля, че е или Банкя или Горна баня (винаги ги бъркам...).
Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Last row seat? Never again! - Bonus tracks + CD2

Мнениеот randi » 18 Апр 2009 20:53

Браво и за тази част от пътуването ти.Града е Банкя.
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN




Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

Re: Last row seat? Never again! - Bonus tracks + CD2

Мнениеот Емо » 18 Апр 2009 22:02

Браво, кеф за очите!!! 8)
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: Last row seat? Never again! - Bonus tracks + CD2

Мнениеот Buch » 19 Апр 2009 00:48

Яко! Мноого яко! Напълни ми очите.....
Аватар
Buch
най-спотър
 
Мнения: 446
Регистриран на: 16 Яну 2009 13:48
Местоположение: София

Re: Last row seat? Never again! - Bonus tracks + CD2

Мнениеот pepsii » 20 Апр 2009 17:16

Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Re: Last row seat? Never again! - Bonus tracks + CD2

Мнениеот Dreamliner » 20 Апр 2009 19:15

Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София


Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 4 госта

cron