CFMI CFM56 vs. IAE V-series

Ако купувахте 737 или А318/19/20/21, с какъв двигател щяхте да го поръчате? :))

Анкетата свършва на 03 Яну 2009 22:23

General Electric - Snecma CFM56-
24
75%
International Aero Engines V2500
8
25%
 
Общо гласове : 32

CFMI CFM56 vs. IAE V-series

Мнениеот RGG » 24 Дек 2008 22:23

Наистина рядко се случва, говорейки с техници да чувам фразата: "Този двигател прави самолета добър". Също така рядко се случва даден продукт на инж. мисъл да остане на пазара, в условия на реална пазарна икономика, повече от 24 години. Макар САЩ да е родината на много "газотурбинни шедьоври" като GE CF6, P.W. JT8-series и мн. др., звукът на един двигател, родил се около 3-4 години преди мен, до ден днешен е може би най-често срещаният на много летища по света.
Защо CFM56 е толкова добър? Нека хората, които знаят повече за него или са работили с него, да споделят своите впечатления от тази машина...
Има ли CFM56 реален конкурент? Защо алтернативата му IAE V2500 проходи толкова трудно и до къде е стигнало неговото развитие в днешния ден?
Би било огромно удоволствие за мен, да анализираме триумфалния път на американско-френската турбина, да обърнем внимание на основния му конкурент или просто казано - да сравним двата продукта :)
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Мнениеот RGG » 24 Дек 2008 22:35

Допълнение към анкетата... тъй като не исках факторът самолет да играе роля в избора Ви. Поставих два подобни самолета, като условие във въпроса.... чак в последствие открих глуповатата си грешка....
Естествено, че на 737 нямаме за съжаление/радост опцията да сложим двигатели на Интернешънъл :), така че, как ще интерпретирате въпроса е изцяло Ваша преценка. Основата на темата са двата двигателя, така че можете да си фантазирате за 737 с V2500 или да си направите живота лесен и да приемете въпроса по следния начин: "Кой двигател е по-добър за Вас*?"

* подчертавам за Вас, тъй като еднозначен и глобален отговор на този въпрос едва ли може да се даде :)
Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Мнениеот slice » 29 Дек 2008 19:20

Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот Anto » 29 Дек 2008 22:19

Anto
супер спотър
 
Мнения: 815
Регистриран на: 08 Дек 2004 02:25
Местоположение: Токио

Мнениеот slice » 30 Дек 2008 11:56

Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Мнениеот RGG » 30 Дек 2008 21:17

Аватар
RGG
най-спотър
 
Мнения: 481
Регистриран на: 15 Ное 2008 18:54
Местоположение: SOF/LBSF

Мнениеот A330-200 » 30 Дек 2008 23:50

A landing is simply a controlled collision with the ground!
The 3 most useless things in aviation are the sky above, the fuel on the ground and the runway behind you.
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Мнениеот Toni » 31 Дек 2008 02:19

Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Мнениеот Anto » 31 Дек 2008 02:25

Anto
супер спотър
 
Мнения: 815
Регистриран на: 08 Дек 2004 02:25
Местоположение: Токио

Мнениеот A330-200 » 31 Дек 2008 02:28

A landing is simply a controlled collision with the ground!
The 3 most useless things in aviation are the sky above, the fuel on the ground and the runway behind you.
Аватар
A330-200
супер спотър
 
Мнения: 599
Регистриран на: 08 Фев 2005 11:50
Местоположение: SOF/LBSF

Мнениеот Георги Николов » 01 Яну 2009 15:09

Няма да гласувам за нито един от двата двигателя. И двете групи от производители знаят недостатъците на своите двигатели. Да се надяваме, че техническите решения, които вече са изпробвани, по-скоро ще влязат в производство на серийните двигатели. :shock:
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот slice » 04 Яну 2009 17:10

Аватар
slice
член на екипажа
 
Мнения: 1976
Регистриран на: 12 Дек 2003 18:49
Местоположение: София

Re: CFMI CFM56 vs. IAE V-series

Мнениеот silversurfer » 10 Ное 2009 16:40

Някой може ли да ми разесни какво означат цифрите след модела на самолета. Например каква е разликата межди А320-211, А320-212, А320-214 и А320-216. Всичките са серия 200. Цифрата 1 е двигателя (CFMI CFM56).
Надявам се да сте ме разбрали.

P.S. Незнам дали поста ми е за тази тема.
VIVA LA VITA !

Аватар
silversurfer
супер спотър
 
Мнения: 1078
Регистриран на: 16 Май 2007 12:25
Местоположение: Sofia (SOF/LBSF)

Re: CFMI CFM56 vs. IAE V-series

Мнениеот harrier » 10 Ное 2009 16:52

Показват точната модификация на съответния двигател. Ще оставя на по-запознатите колеги да обяснят разликите, ако представлява интерес, аз само ще уточня различните варианти на CFM56 за А320:

A320-111 CFM56-5A1 или 5A1/F
A320-211 CFM56-5A4 или 5A4/F
A320-212 CFM56-5A3
A320-214 CFM56-5B4 или 5B4/P или 5B4/2P
A320-216 CFM56-5B6
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: CFMI CFM56 vs. IAE V-series

Мнениеот Toni » 10 Ное 2009 20:25



От този файл можете да си разшифровате всички модели на Airbus от А300 до А380. Мился, че бях открил една малканетчност, но тя не беше съществена.
100/143/310/319/320/321/733/735/73G/73H/762/AB6/CR9/DH8/E90/E95/F70/IL8/M82/S20/TU3/TU5/LZ-BTZ
Аватар
Toni
член на екипажа
 
Мнения: 6457
Регистриран на: 16 Дек 2003 14:32
Местоположение: София (SOF/LBSF)

Следваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 13 госта

cron