Авиокомпании за редовни международни линии ще се избир.....

Авиокомпании за редовни международни линии ще се избир.....

Мнениеот Tosho_ » 13 Юни 2005 23:03

Авиокомпании за редовни международни линии ще се избират с конкурс

Авиокомпаниите ще получават право да летят по редовни международни линии след провеждането на конкурс, ако кандидатите за линията са повече от два, предвижда наредба за достъпа до пазара на транспортното министерство. Тя беше обнародвана в Държавен вестник в края на миналата седмица.


Конкурсът ще се провежда, когато според международен договор се предвижда назначаването само на един превозвач от двете страни или назначеният такъв не е започнал дейността си шест месеца. Процедурата ще се налага в случаи, когато по дадена линия летят две и повече компании, но има свободна честота, която може да бъде използвана. Кандидатите ще подават заявленията си в запечатани пликове.

Предложенията ще се оценяват според редовното обслужване на линията, обоснованост на бизнес плана, обвързаност на новата линия със съществуващите, както и възможност за обезщетяване на пътниците при закъснение или отмяна на полета. Класираният на първо място става превозвач по линията.

Българските компании ще получават достъп до пазара, ако имат лиценз, нямат авиопроизшествия за последната година и задължения към държавата, както и не по-малко от 51% от капитала да е собственик на български физически и юридически лица. Досега превозвачите се назначаваха по решение на правителството по силата на двустранни договори между страните.

Ако в международния договор няма ограничение за броя на назначените превозвачи, няма да се провежда конкурс. Авиокомпаниите няма да имат право да прехвърлят или преотстъпват правата си за дадена линия, предвижда още наредбата. Те не могат да прекъсват експлоатацията на определена линия за повече от шест месеца.



--------

България може да либерализира авиационнния си пазар, като се присъедини към споразумението "Открито небе", съобщи вицепремиерът Николай Василев. Транспортното министерство проучва възможността подписването на споразумението да стане още през тази година. Бившият транспортен министър Пламен Петров отказа подписването му, като искаше преходен период от две години.

Вече започна преоформянето на двустранните споразумения на България с отделните страни, които да допуснат повече от един превозвач по редовните линии, поясни зам.-министърът на транспорта и съобщенията Красимира Мартинова. Първата стъпка към споразумението е допускането на нискоразходните превозвачи, които засега не проявяват сериозен интерес към българския пазар.

Засега само унгарската "Уизи еър" иска да получи разрешение да лети като евтин превозвач. В същото време българските авиокомпании категорично се обявяват срещу отварянето на пазара, защото твърдят, че не са готови за конкуренцията.

източник:Дневник
Аватар
Tosho_
спотър
 
Мнения: 57
Регистриран на: 17 Дек 2004 03:08
Местоположение: EGLC

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 14 госта