Летище Пловдив

Re: Летище Пловдив

Мнениеот tupolev144 » 31 Май 2012 19:41

Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Летище Пловдив

Мнениеот airbg » 31 Май 2012 19:46

600 пътника са си 4 заминаващи полета с по 150 човека, това си е един полет седмично, откъдето и да го гледаш.
airbg
спотър
 
Мнения: 49
Регистриран на: 20 Дек 2008 18:11
Местоположение: Varna

Re: Летище Пловдив

Мнениеот tupolev144 » 31 Май 2012 20:09

Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Buch » 01 Юни 2012 11:29

Аватар
Buch
най-спотър
 
Мнения: 446
Регистриран на: 16 Яну 2009 13:48
Местоположение: София

Re: Летище Пловдив

Мнениеот cloud » 01 Юни 2012 12:22

Много интересна информация. Мерси tupolev144.
Позволих си да звънна на юристката, която е дадена за контакт и разбрах, че въпреки напредналото време, наредбата не е окончателно съгласувана, не е минала през Държавен вестник. Т.е. все още нещо може да се промени.
Ще се опитам да систематизирам досегашното положение и новите предложения.
В действащата наредба летищата са разделени в три групи: SOF, BOJ и VAR, PDV и GOZ
Такса кацане: Еднаква за всички летища
Такса паркинг: Процент от кацането - 25% за София, 20% за всички останали
Такса базиране: еднаква за всички
Такса обслужване: 12евро за SOF, 8 евро за всички останали, като Бургас и Варна имат преференция зимата - 6 евро
За Пловдив от 01.05.2010 до 01.05.2012 важи 50% намаление на всички такси, като този период вече изтече и де факто в момента са на по-големи. Трябва да се има на предвид, че от стъпването си в Пловдив Ryanair плащат по намалените такси.

В новата наредба задължително трябва да се включат две нови такси - сигурност и шум.

Предложението на Летище Пловдив е за 6 евро такса пътник и прогресивно намаление за брой пътници.Отделно сигурност в размер на 75%. В момента Раян имат грубо 16 полета на месец - около 2500 пътника, което автоматично ги вкарва в 4 евро, но това е таксата която те са плащали винаги - 50% от 8 евро. Оттук нататък всеки нов пътник на тях ще им струва по-малко, но Летището като обща сума ще получава повече.
Ако държавата закрие летището поради неефективност - това бих го разбрал, че е пазарно. Ако обаче то ще се държи функциониращо като резервно за София и някакви зимни чартъри, то там постоянно се наливат и губят държавни пари за поддръжка на персонал, който няма работа, дежурства, полиция и т.н. Сега когато има реална възможност да докара повече реални приходи и за държавата, и още повече косвени приходи за региона, държавата казва - не става.
Вместо това предложението на министерството е запазване на досегашните такси + такса сигурност 1,21 за Бургас, 1,77 за Варна, 3,00 за Горна и 6,00 за Пловдив, като на морските догодина ще мръднат съответно до 4,00 и 5,16 + такса шум, която за Ryanair ще е 40 евро на самолет. И ако тези действия кореспондират с афиширано желание за развитие на летището - здраве му кажи. После се чудим защо няма желание за инвестиране и концесиите се провалят. Много се надявам, че в окончателното решение ще надделее разума и ще се стигне до взаимно-приемливо решение.

Ще се радвам повече хора да си споделят своето лично мнение по въпроса, абстрахирайки се от това че става въпрос за бг летища.

P.S. Извинявам се Buch. Вече е оправено.
cloud
най-спотър
 
Мнения: 207
Регистриран на: 11 Ное 2010 12:17

Re: Летище Пловдив

Мнениеот skyviewer » 01 Юни 2012 13:39

Питане от един лаик,като мен: :smt039
1.Колко от изброените такси остават на разположение на ЕООД –„Летище Пловдив”?
2.Кой се грижи за почисването на пистата ,поддържането на маркировката ,кърпежи и фугиране и кой поема разходите по тези операции?
3.Кой има право да договаря и привлича дейност на Летище Пловдив?
4.Какви активи са включени в управлението на Летище Пловдив ?
Аватар
skyviewer
супер спотър
 
Мнения: 1461
Регистриран на: 23 Юли 2009 18:11

Re: Летище Пловдив

Мнениеот tupolev144 » 01 Юни 2012 15:22

Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Летище Пловдив

Мнениеот asd » 01 Юни 2012 16:50

asd
супер спотър
 
Мнения: 765
Регистриран на: 29 Мар 2006 14:09
Местоположение: Варна

Re: Летище Пловдив

Мнениеот tupolev144 » 01 Юни 2012 18:15

"Нали не се очаква от "чиновници, заемащи по-ниския ешелон" да кажат: "Държавата е решила да иска такси за това и това, а ние ще направим така, че всъщност да не се събират такива такси, дори и да няма повишение на полетите и пътниците!" ???"
Точно тези "чиновници" отсяват и изготвят документите както им е удобно и ги предоставят на "високия ешелон" за подпис. :)
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Летище Пловдив

Мнениеот akair » 01 Юни 2012 23:54

Аватар
akair
супер спотър
 
Мнения: 1204
Регистриран на: 16 Авг 2009 18:50

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Q23 » 02 Юни 2012 10:48

Хванях някои блестящи идеи и въображението ми се развихри.
Летищата няма да се издържат от такси, а от нещо друго - например от отдаване на площи под наем, Разкошен пример - летище Стара Загора - никакъв авиационен бизнес, но са на печалба.
Авиокомпаниите - че за какво ни искат пари за билети - да рекламират нещо, да опрашват царевица по време на полет или пък нещо съвсем ново и революционно, или пък да ни возят за сметка на субсидия от държавите - що пък не!
Реведетата да правят барбекюта в антените на радарите и да пускат реклама по радиото ... що пък да се финансират от авиобизнеса.
А държавата - да продава терени и да не ни иска данъци. Перфектно.

А работниците да се занимават допълнително с нещо друго в работно време, че да си изкарват заплатите. Че на кого са му нужни пари в днешно време. Важното е активност да има!
Е много ми е гот!
А на вас?
Аватар
Q23
най-спотър
 
Мнения: 252
Регистриран на: 03 Ное 2007 13:09
Местоположение: София, Internet

Re: Летище Пловдив

Мнениеот tupolev144 » 02 Юни 2012 22:22

Системата за ОВД в ЕС, ще стане точно такава, каквато е в САЩ по ред причини (за справка докладите пред ЕК, като част от тези доклади вече са приложени в действащи регламенти). И това въобще не е лошо, както не е лошо и това, че на действащите летища е дадена възможност да се издържат и без да събират такси от А/К-иите.
Много удачен е примерът със Стара Загора (и с всички закрити граждански летища в БГ). Нито едно от тях не беше оставено да бъде истинско търговско дружество и да се опита да се пребори да привлече А/К и ако не успее, тогава да фалира, а ако успее, да бъде концесионирано, да бъде оставено да функционира като дъжавно търговско дружество, пък ако щете и да бъде продадено. Те просто бяха закрити административно. Гражданските летища в момента съществуващи в БГ, по същия този начин не са истински търговски дружества, а са само регистрирани като такива и това е нещото което ги обрича (има се в предвид всичките). Част от тях разполагат с приходите си, но не могат да определят размера на таксите. Други не разполагат и с приходите си. Всички заедно не могат да учасват ефективно на авиационния пазар.
И това е така защото ,,принципалът,, на практика играе ролята на "изпълнителен директор" едновременно на пет търговски дружества, вместо орган, който трябва да контролира петима иазпълнителни директори дали работят добре, дали развиват тези дружества спазвайки определените правила и носят ли печалба на собственика (в случая държавата).
Смята ли някои, че в която и да е държава в ЕС (с маки изключения - две от последно приетите членки :) ), съответното министерство на транспорта, се занимава с това да определя размера на летищни такси например? Или колко персонал трябва да бъде назначен на някое летище? Слабост ни е да толерираме монполи, защото сме извън правилата на пазара. Трябва да се разбере, че от пет години БГ е част от огромен пазар и сме длъжни да спазваме неговите правила. И трябва да се има в предвид, че не е възможно летищата (както и всички търговски дружества без значение чия собственост са) да бъдат субсидирани от държавата, защото това е нерегламентирана държавна помощ и държавата търпи санкции.
Аватар
tupolev144
супер спотър
 
Мнения: 1559
Регистриран на: 11 Юни 2011 12:35

Re: Летище Пловдив

Мнениеот merlin » 03 Юни 2012 04:12

Писахте, писахте, та и аз да напиша нещо.
Преди време щях да предлагам на хората, с които работя, да намерим стратегически инвеститор за летището (концесионер), НО тогава се сетих, колко излишни нерви ще си създам, само за да си начеша крастата покрай работа и хоби в едно.
Не е невъзможно да се намери, дружество с пари, което да инвестира, но такива дружества искат нормална търговска среда и равни условия за развитие с всички конкуренти в бранша. В България винаги има някой, който пречи, ей така заради спорта. Дали ще е държавата или някой местен феодал, все тая, просто работите вървят толкова мудно, че хората ще се откажат само,прочитайки подробен доклад за летищата в България.
Не сме Таджикистан, че да е трудно- да имаме малко съседи, големи разстояния, бедни страни наблизо, но така е с цялата бизнес среда в България. Наскоро на човек, който е искал да изтегли заем, за да развива бизнеса си, нашите банки са му поискали 250% обезпечение на ипотека...
Хайде със здраве, а Пловдив ще го правим български/балкански/трансконтинентален хъб, когато има фактори за това, но не само на хартия.
Аватар
merlin
супер спотър
 
Мнения: 1310
Регистриран на: 07 Фев 2008 13:28
Местоположение: LOWW

Re: Летище Пловдив

Мнениеот Big G » 03 Юни 2012 10:51

Started 1967.
Аватар
Big G
супер спотър
 
Мнения: 1536
Регистриран на: 01 Мар 2007 19:41
Местоположение: У дома

Re: Летище Пловдив

Мнениеот cloud » 05 Юни 2012 21:49

Самолета на Ryanair за Лондон май се е "счупил". Полета е обявен с близо 5,30ч. закъснение за 1,30 след полунощ. Сигурно пращат резервна машина.
cloud
най-спотър
 
Мнения: 207
Регистриран на: 11 Ное 2010 12:17

ПредишнаСледваща

Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 19 госта

cron