Привет, спотъри!
Само няколко месеца след последното ми включване в тази част на форума, отново имам шанса да ви пиша за мое пътуване. Този път дестинацията е Франция. Още в осми клас учех френски, но после спрях поради липса на време и не съм имал време да напредвам значително. Но за мен Франция винаги е била мечтана дестинация, до която все не съм се добирал. С наближаването на пролетта ми беше отправено предложение, на което не можех да откажа, а очевидно то е пътуване до Франция. Купих бързо билети за същите полети преди да съм изтървал и затръпнах в очакване на датата на заминаването ни. Билетите струваха 260€ два месеца преди полета, което преди две години бих намерил за неприемливо, но това е положението в днешни дни. А и все пак бях обвързан с полетите на приятелите ми, иначе имаше и LH/OS за около 200-220€… Но все пак си го има и бонуса че първи полет с AF, така че всичко беше супер за мен… Ето ни го полетния график:
Saturday March 30, 2013 AF 2487
From: Sofia SOF, 15:00
To: Paris – Charles de Gaulle 2E CDG, 17:00
Flight time: 3:00
Equipment: Airbus A319
Saturday April 6, 2013 AF 1788
From: Paris – Charles de Gaulle 2E CDG, 12:35
To: Sofia SOF, 16:20
Flight time: 2:45
Equipment: Airbus A321
Като малък бонус е полетът с А321 на AF, който никога не съм засичал в София, и макар да съм летял на него и да съм осъзнал, че не е никак различен от другите от семейството А320, все пак представлява известен интерес.
Та на уречената дата се срещнахме на летището за да заминем за Франция. Още на check-in малка изненада: бордната карта е задължително или от автоматите или от принтера вкъщи, картонът се пести!

by , on Flickr
FB(B) & FBF
by , on Flickr
by , on Flickr
На нашия гейт B9 вече беше паркиран F-GRHY, Airbus A319-111 с първи полет на 25/10/2001 което го прави един от по-новите самолети от този тип за компанията и 1616-тия произведен от семейството А320. Още е в старата окраска, за жалост, но пак си го бива.

by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
За моя изненада бордингът почна точно по разписание в 14:30, без много опашки и доста експедитивно. Оглеждаме се, не му мислим много и се натоварваме в самолета по ръкава.
Saturday March 30, 2013 AF 2487
From: Sofia SOF, 15:00
To: Paris – Charles de Gaulle 2E CDG, 17:00
Flight time: 3:00
Equipment: Airbus A319-111 / F-GRHY; c/n 1616
Gate: B9 Seat: 22F
Още на вратата сме посрещнати от любезния екипаж, бързо стигам до мястото си което е на предпоследния ред. За първи път пътувам сам на място, моите приятели не можаха да се възползват от seat selection тъй като бяха с билети купени от FB. Една стюардеса минава с един ръчен брояч и натиска веднъж за всеки пътник, явно за да се увери че всички са на борда. Не след дълго се включва единия стюард и съобщава че полетът ще е около 2:45 днес и че е prévu complet, тоест на 100% пълен. До мен седи млада французойка, която чете списание от типа на Bravo и макар че не е много в настроение за разговор, отвръща на няколкото ми опита да приложа знания по френски

by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
Плавно ускоряваме по пистата и след дълъг take-off roll се издигаме в облаците над София, където прелетяхме през доста турбуленции преди да излезем над облаците. Стръмен завой наляво за курс на запад. Скоро след излитане, екипажът съобщава че целия полет ще е турбулентен и че се препоръчва да не разкопчаваме коланите.
Кремиковци:
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
Скоро почва и service-а. Екипажът е невероятен, стюардите се бъзикат тук и там, закачат се с всеки и правят получаването на сандвичите цяло преживяване


by , on Flickr
Междувременно, навън е, както каза пилота, couvert (overcast). Нямаше никаква пролука, плътни облаци по целия маршрут. По думите на пилота, летим над Сърбия, Хърватска, Словения, Швейцария и Франция, но нищо не се види…
by , on Flickr
Вече над Франция, остър завой и снижение към CDG
by , on Flickr
Прелитаме над Париж, където е боза от смог. В маранята се виждат бегло пистите на CDG, а след малко и на Le Bourget. Завиваме остро надясно и излизаме на подхода към 8R като междувременно влизаме в маранята над Париж
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
Кацаме меко на полосата и с доста резки спирачки бързо се изнасяме от пистата, вяло ръкопляскане, но все пак го има, за разлика от на LH/OS. Ето и видео:
Air France A319-111 landing at Paris Charles de Gaulle
Рулираме покрай новия сателит M към 2Е, главно зает от птици като тез два Boeing 777
by , on Flickr
Скоро излизаме на L сателита, където има други малки самолети на AF и паркираме на един от ръкавите, като се чува “Dernier virage” по интеркома и сигнал за деактивиране на пързалките. Бавно се изнизваме от самолета и се натоварваме на автоматичното влакче към основната сграда на 2E
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
Останах с великолепни впечатления от екипажа… Но важното беше, че тепърва предстоеше цяла седмица, в която посетихме Нормандия и Па дьо Кале на брега на Атлантическия океан и прекарахме 4 дни в Париж. Много впечатления и наистина харесах Франция. Само няколко съвета: (1) Ходете през май/юни и нататък, защото през април случихме на 5-10 градусови температури и остър студен вятър и въпреки частичното слънце, можеше да е по-добре в това отношение. (2) Отделете повечко време на Париж, човек остава с много бегли впечатления дори при 4 прекарани дни. (3) Да, не си спестявайте Лувъра, Orsay, Версай или дори центъра Помпиду, но прекарайте повечето си време в разходки и оставете музеите като план Б в случай че вали особено ако имате малко време. Истинския Париж според мен е по улиците. (4) Париж не е само блясък, даже напротив, доста е мръсен, задушен, а метрото е просто апокалиптично. Дори тези аспекти имат своя чар, ако сте настроени така; не очаквайте само лъскави витрини и европейска чистота, защото ще сте разочаровани;
Като цяло останах с желанието за още дори след 7 дни. Храната, хората, улиците, абсолютно всичко, дори дрънчащото метро ми липсват. Ето няколко кадъра (почти) без коментар

Trouville-sur-Mer
by , on Flickr
Honfleur
by , on Flickr
by , on Flickr
Étretat, забележителност подобаващо уважена от импресионистите, но на живо е по-хубава от платната в Orsay
by , on Flickr
by , on Flickr
и малко Париж
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
Но за жалост, краят е неизбежен. На шести станахме рано и се отправихме към летището с RER-а. Макар че си оставихме солидни 2 часа преди полета, накрая пак беше напечено и наистина разбрах защо CDG е толкова мразено летище. Докато 2F e за Шенгенските полети на AF, 2E с основните гейтове K и сателитите L и M e най-големия и разстлания терминал на CDG. Опашките са огромни, само check-in отне час. И тук е на задължителни две стъпки с печатане на картата от машина но поне е на картон


by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
Интериорът е хубав, но заради пълната нефункционалност и неорганизираност леко ме загубиха от CDG. Трансфери особено между 2F и 2Е сигурно са си лудница
by , on Flickr
На L25 ни чака F-GTAT, по-нов от този на идване и А321, първи полет 25/03/2008 и сериен номер 3441, но и той също в старата окраска
by , on Flickr
by , on Flickr
Saturday April 6, 2013 AF 1788
From: Paris – Charles de Gaulle 2E CDG, 12:35
To: Sofia SOF, 16:20
Flight time: 2:45
Equipment: Airbus A321-211 / F-GTAT; c/n 3441
Gate: L25 Seat: 26A
by , on Flickr
by , on Flickr
Бордингът протича бавно. Екипажът пак е любезен, но в пъти по-служебен от този на идване, но пък се състои от петима, от които единия прилича много на Кръстю Лафазанов

by , on Flickr
След няколко години, осъзнах че въпреки първоначалната ми реакция, все пак опашките на новата окраска са по-ефектни
by , on Flickr
Забележете, pull back на един от задните колесници, това за първи път го виждам аз поне

by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
Последва скоростно излитане от 8L и бързо влизане в облаците над Париж
Air France A321-211 take-off from Paris Charles de Gaulle
Последен поглед към земята и аu revoir на Франция за идните месеци. Дано скоро се върна!

by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
Макар че както вече казах, екипажът беше по-служебен в любезността си, този път решиха да ни изненадат с истинско ядене – сьомга с кускус или елда. Последно ядох истински с British през 2009г. Малко ми върна надеждата, но при BA беше една идея по-друго. Но останах доволен, такива неща вече се виждат рядко.
by , on Flickr
За да е пълен момента, облачността се разкъса достатъчно за да позволи да надникнем върху снежните Алпи

by , on Flickr
by , on Flickr
Ne pas marcher à l’extérieur de l’encadrement – не бях го виждал на други езици освен английски, но все пак Франция…
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
Доста турбуленции при сснижение, облачността се поразкъса и видяхме Сърбия и дори съвсем ясно цялото Софийско поле. Някак си приятен завършек след два полета без почти никаква видимост към земята

by , on Flickr
Стръмно
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
Дългата сянка на А321
by , on Flickr
Доброславци
by , on Flickr
by , on Flickr
Прелитаме над летището за заход по 27-ма. Някъде по средата виждам захождащия на финал А319 на Air Berlin.
by , on Flickr
by , on Flickr
Иии финал
by , on Flickr
Кацаме меко на 27-ма, малко повече ръкопляскания, рязко спиране и след това по-плавно намаляване на скоростта. Излизаме от пистата по C след доста хубаво кацане

Air France A321-211 landing at Sofia Int'l
В далечината Qatar рулира към 27
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
Dernier virage, désarmement des toboggans, vérification des portes opposées и паркираме на А1. Изнизваме се бавно от самолета, казваме си au revoir и към митницата и багажите
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
by , on Flickr
Вече пълнолетен, се възползвам от автоматите за минаване на границите и избягвам бавната опашка от явно традиционалисти, които не приемат новата технология.


Благодаря на всеки, който е изчел дотук! Постарах се доста и с удоволствие очаквам вашите въпроси и коментари

Поздрави
Dreamliner
