от mistoffelees » 10 Май 2023 00:15
Чак пък "кошмарно"... все едно с каруци са ги возили от Букурещ. Странното за мен е защо са ги пуснали на автобуси... ако в крайна сметка трябва да докараш машината и екипажа до София, по-добре да обявиш кацането само за refueling, без да пускаш пътниците на слизат (щото това е главоболно, ако трябва след час да ги качваш обратно и пр.), после да изчакаш чинно два часа на перона и да си тръгнеш към 4:30 сутринта... Явно разчитат въпросния NOTAM да ги спаси от санкциите за закъснение - ще ми е интересно да видя дали ще мине номерът.
Иначе, защо Букурещ: защото летище Пловдив работи като сладкарница, т.е. затваря към 10 вечерта. Нощем не работи. Щото е държавно, те държавните неща така правят. Букурещ е по-близо от Бургас и Варна, особено като знаеш, че ще летиш натам още от Берлин - пестиш гориво; в допълнние, въпросната НТА има база на "Отопени", а в Бургас и Варна - не.
А какво ремонтират по пистата - ами има какво, то ремонт не е само багери и валяци. Примерно, контрол на осветлението и подмяна - това може да касае не само пистата, но рульожки, ако няма алтернативен маршрут за вход/изход, значи затваряш пистата. Може още да вървят профилактики или ремонт на навигационо оборудване; може да се работи по отводняването на пистата, може да се кърпят дупки от зимата (макар че последната беше топла).