Iliyan написа:
Това за първи път го чувам - в България положението да е доста по-просто Аз доколкото знам, Българското бъздушно пространство е най-сложното в Европа (сигурно и в Света!) и съдейки по различията които България все още има от ICAO, нещата нaма скоро да се оправят...
Иска ми се да чуя аргументите ти за това
Добре опит е, но има някои неточности:
1. Аз не вярвам в България да има кула с радар. Аз съм чувал само за една кула с радар в света (наистина са много голяма рядкост...!). LBBG кулата трябва да е процедурна и определено не би трябвала да има радар - ако има, ще съм много, много изненадан... Не бъркай кулата (Tower) със другите ATC контролиращи позиции които физически се намират в кулата, но не обслужват летищен трафик.
Не си чел внимателно какво съм писал. Кулите (поне за София и Варна съм сигурен, сигурно и Бургас) разполагат с радарна информация, на базата, на която нямат право да вземат решения, а само да се "информират". Прилагам и снимков материал:
Тук е показана София Кула (в момента има някои допълнения, които не са важни за темата)
Между ръководител полети (човека в дясно) и планиращия (този в ляво) има два монитора - на десния се изобразява информацията от наземния радар (както го каза Q23), а на другия картина от вторичната радиолокация
2. Подхода (и Заминаване) на LBBG ако е процедурен ще се прави от летището, ако е радарен, голяма вероятност е да бъде правен от София (или/през Варна). И аз не съм сигурен, но е много малко вероятно в Бургас да има радар за каквито и да е цели. Т.е ако Arrival и Departure са радарни, то те ще се дадат от там кадето има радар.
Това къде е работното място не знам със сигурност, но последно чух, че при обединяването на секторите си е останало на старото място, което както казваш може и да е във Варна. Иначе на 100% не си прав за летищните радари. Тук подкрепям Q23 и прилагам снимка на летищния локатор на Бургас, който ти отричаш да съществува:
http://pic.bgspotters.net/?id=539
3. Като стане дума за Лесново, бъркаш TMA и CTR. Лесново се намира в София CTR, а Приморско в Бургас TMA.
Лесново не е регистрирано летище със собствен CTR, така че не може да има кула. В наи добрия случаи, пространството около Лесново би могло да бъде декларирано за ATZ (съмнявам се че е), тогава оператора на земята ще се нарича Radio и ще може да дава инфомация, а не контрол.
Приморско е малко по различно, таи като не лежи в чужд CTR, то те могат да се декларират собствен CTR - oт земното ниво до Бургас ТМА и в радиус да речем 10км. Ако постигнат това, то те ще могат да имат собствена кула коaто да контролира Приморсkо CTR-а.
Въпроса Лесново и Приморско е малко по-осбен за разказване, тъй като не мога да ти цитирам конкретни доказателства, а само своите набллюдения и то предимно за Лесново.
Трафикът и на двете летища е под контрола на Кула Софиа и Кула Бургас. И на двете летища има летищна контролна радиостанция, на която отговаря т.нар. ръководител полети на летателната площадка и който координирайки със София/Бургас Кула работи с трафика по кръга и при излитането и кацането. В момента на този човек на Лесново му строят и Кула в буквалния смисъл ла думата. Да Лесново няма обособен CTR и това им е най-големия проблем в живота - всеки полет минава първо през София. В приморско сигурно е същото. Не съм ходил там, но от собствениците на летището знам, че след излитане се работи с Бургас Кула.
Виждам, че си напред с ОВД материала, но имай предвид, че между САЩ и Европа има някои съществени разлики
Поздрави
Илия