Eдна снимка , един самолет .......

Одобрявате ли подобни информации да се появяват във Форума ?

Анкетата свършва на 16 Фев 2008 17:05

1. Не
3
14%
2. Да
19
86%
 
Общо гласове : 22

Eдна снимка , един самолет .......

Мнениеот Георги Николов » 17 Яну 2008 15:59



ЛС-13 „Леший"
През 1983 година в Пловдив се създава Научно производствено предприятие /НПП/ „Авиационна техника“ . Целта на предприятието е производство на дистанционно управляема безпилотна авиомишена „Ястреб-2" и е в системата на военно-промишления комплекс на страната. Изнася продукцията си за СССР . В резултат на промените се явява необходимост от нови производства. Създава се дружество с ограничена отговорност „Авиотехника“ с 51 % българско участие и 49% съветски капитали , като 24 % са на Луховицкия машиностроителен завод / част от ВПК и основен завод за производство на Миг-29 / и 25 % на московската частна „ Интеравия“, чиито главен конструктор е Вячеслав Кондратиев . Той проектира въз основа на ЯК-12 лек двуместен многоцелеви самолет ЛС-13 „Леший“ /Горски дух /. Взето е решение в завода на НПП в Пловдив, да се извършва сглобяването на самолета. От „ Интеравия“идва и заводското означение на самолета И-1П
Техническите характеристика на самолета е следната:
Двигател
Тип М3 -три цилиндрова звезда с въздушно охлаждане.
Мощност -81 киловата /110 конски сили/
Разход на гориво 18 литра на час гориво А91 при 75% натоварване.
Екипаж -2 души
Разпереност – 10 метра
Дължина – 6,4 метра
Тегло на самолета
Празен -520 килограма
Максимално полетно -840 килограма
Максимална скорост -190 километра в час
Крейсерска скорост -150 километра в час
Таван – 4000 метра
Далечина на полета – 575 километра

Изображение

Той е първия промишлен самолет след повече 45 годишно прекъсване на родното самолетостроене.
Снимка на самолета може да видите в BGSPOTTERS - №14456 Фотограф Оnufrii , направена на 25.10.2007 и добавена на 27.12.2007. Самолета се намира в Блок 10 на ТУ.
http://pic.bgspotters.net/?id=14456
Последния самолет на Вячеслав Кондратиев е СМ-2000. За него може да прочетете в списание „Криле“ брой 11 от 2006 година.
Последна промяна Георги Николов на 11 Фев 2008 07:03, променена общо 2 пъти
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Апостол » 18 Яну 2008 04:43

Апостол
супер спотър
 
Мнения: 697
Регистриран на: 13 Дек 2006 20:44

ЛС-13 Леший

Мнениеот Георги Николов » 19 Яну 2008 16:48

Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот Георги Николов » 11 Фев 2008 08:50

За последно разговарях с човек от „Авиационна техника“ през 1991 година . Ако някой има точни сведения , може да допълни информацията . Аз имам данни от Интернет за бройката на доставените комплекти.
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мнениеот lz-abc » 11 Фев 2008 13:29

Be Cool
lz-abc
спотър
 
Мнения: 30
Регистриран на: 11 Юни 2007 11:23
Местоположение: Sofia

Мнениеот Георги Николов » 11 Фев 2008 17:40

Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

„Оптимум-88“

Мнениеот Георги Николов » 28 Юни 2008 08:05

„Оптимум-88“- двуместен свръхлек самолет е едно от творенията на тандема инж. Диманчев и инж. Пунчев. Преди повече от 20 години със съдействието на директорите на три завода в България, те разработват и пускат в производство няколко изделия за въздушните спортове. Делтаплан за общо ползване , делтаплан за високо спортно майсторство , едноместен свръхлек самолет и двуместен свръхлек самолет. Конструкцията на „Оптимум-88“ е от дуралуминиеви тръби , обшивката е от памучен плат обработен с нитроцелулозен лак /технология използвана при самолетите от началото на миналия век / . Витлото е съставено от три дъски от махагон и две ясен , а двигателя е двуцилидров , двутактов Rotax 503 с въздушно охлаждане и 50 конски сили при 6500 оборота в минута. Гондолата на екипажа е от стъклопласти , а всяко от крилата е фиксирано съм самолета с четири горни и четири долни въжета.

Изображение
Извинявам се за лошото качество на снимката .
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50

Мотопланер "Бисер"

Мнениеот Георги Николов » 28 Ное 2008 09:41

Изображение

През 1963 година е създаден колектив с цел разработка на нов едноместен учебно тренировъчен планер. Над проекта работят инжинерите Димитър Панчовски, Андрей Влайчев, Кирил Варсамов и Димитър Канев. Активно се включват в работата, особено по време изпитателните полети доцент инж. Борис Стоянов и доцент инж. Любен Панов. Прототипа е завършен през1964 година. През август започват изпитания в които планера „Бисер“ показва отлични качества. Удобна кабина с добър обзор и много ефективни въздушни спирачки. През 1965 година в работилницата на ДОСО в Михайловград/ сега Монтана/ започва производството на 34 планера.
Планера „Бисер“ има дървена конструкция с високо разположено правоъгълно крило и Т-образни опашни плоскости. Системата за приземяване се състои от ска,колело и неподвижна опашна опора. Приборите кабината позволяват летене при сложни метеорологични условия.
През 1972 година на базата на планера „Бисер“ е създаден мотопланер „Бисер“ . Над крилото е монтиран на рама двуцилиндров двигател с въздушно охлаждане от източногерманския автомобил "Трабант". На вала на двигателя е монтиран теглящ въздушен винт. Държавната въздухоплавателна инспекция не дава разрешение за полетни изпитания. На 17.09,1972 г. без нужното разрешения, се осъществява първия полет. Рискувайки да понесе наказания Ангел Миланов, заслужилия майстор по няколко въздушни спорта сяда в кабината . След разбег от 80 метра, вертикалната скорост на подема - 2 м/сек., максималната скорост - 100 км/час, а крейсерската - 70 км/ч. Миланов извършва многократно спиране и пускане на двигателя и доказва на практика отличните качества на мотопланера. Изправени пред свършен факт от Държавната въздухоплавателна инспекция съответните проверки и дават разрешение на мотопланера да лети.
Мотопланера е от голямо значение за развитие на планеризма. Той значително поевтинява обучението. С ниска цена от 3-4 хиляди лева, внос е само двигателя и изцяло дървена конструкция на планера българско производството. Това е последната златна възможност за възобновяване на серийното производство на планери прекратено през 1966 година. От първия български планер произведен през 1926 година са минали 46 години. Натрупания значителен опит и знания са загубени.

Модификация.......................Бисер........Мотопланер Бисер
Размах , м..............................12.25............12.25
Дължина, м.............................5.87.............5.87
Височина, м............................1.48.............1.98
Площад крилото, м2..............12.15...........12.15
Маса, кг  
Празен...................................156.............190
Максимална............................246.............285
Макс. Доп. скорост, км/ч.........200
Макс. аеродинамично качество..20
Скорост макс., км/ч..................78.............100
Екипаж......................................1................1
Аватар
Георги Николов
супер спотър
 
Мнения: 1644
Регистриран на: 12 Яну 2008 15:50


Назад към Авиация + Авиационни новини

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта