Last row seat? Never again! или как сбъднах мечтата си - CD1

Last row seat? Never again! или как сбъднах мечтата си - CD1

Мнениеот Dreamliner » 11 Апр 2009 00:19

Last row seat? Never again! или как сбъднах мечтата си - част 1 от 2

Здравейте,

Мина дълго време откакто за последно се отчетох в тази тема, но ето че е отново време да изчистя клавиатурата от прах :) . И този път ще ви пиша за последното ми пътешествие, с British Airways до Лондон. Със сигурност вече съм го споменавал, моя мечта беше да летя с Британските авиолинии. В крайна сметка въобще не мога да се оплача, много ми харесаха и двата полета. Много се надявах на А321, но късметът не ми се усмихна за това, макар че А320 на BA си е нов самолет, при това версията -231/232/233, която е с двигатели V2500, любимата ми версия на семейството А320. Билетите намерих аз още Януари месец срещу цена от около 192€ двупосочен с таксите. Това е много добре за тази отсечка, защото цените обичайно са около 250-270€. Дните преди полета бяха дни на огромно вълнение. Ето и полетния график:

01.04.2009: Flight BA 891 Изображение Dep: Sofia T2, 14:30 Arr: London Heathrow T5, 15:55 Aircraft: Airbus A320-232 jet

09.04.2009: Flight BA 890 Изображение Dep: London Heathrow T5, 08:30 Arr: Sofia T2, 13:40 Aircraft: Airbus A320-232 jet

Както забелязвате, кацахме на новия Т5 на Heathrow, откъдето има снимки в блога а и този път имам специален бонус, който е в края на Trip Report-а ми. На всичко отгоре, отивах на това мечтано пътешествие с нова техника, която в повечето случаи показа предимствата си, но на обратния полет обстоятелствата бяха такива, че и без техниката, и с нея, снимките размазват всякакъв естетизъм, но за причинните - по-нататък.

След като няколко вечери не можех да заспя, се събудих късно в деня на лъжата. Не поръчах такси, защото не бях в състояние да търпя изпълненията на големи фирми дори като ОК Супертранс (оригиналните, а не онези ментета, дето циркулират пред Т2, за да налапат чужденци, дето въобще не разбират за какво става въпрос… :( ). Затова ме изпратиха до летището, където вече ни чакаха приятелите, за да заминем заедно. От предишната вечер се бях чекирал онлайн и бях запазил места 19D,E и F. Не отпечатах бордни карти, а избрах опцията „Colect at the airport”. Тук е мястото да добавя, че българите са се светнали на online check-in и ако преди да потеглиш решиш да си запазиш места, си обречен (ако си в група) да си разпокъсан от другите в различни части на самолета, или поне да нямаш място до прозореца (Да чукам на дърво - мене не ми се е случвало досега…). На летището се наредихме на Fast Bag Drop, макар че използвахме само опашката, поканиха ни да предадем багажа на стандартно гише. Гишетата бяха накрая, от 30 до 33 (34 май беше за Варна). А скоро на летището беше изпадал покрива и беше оградено:

Изображение

Бързо и безаварийно минахме през всички security checks. Приятелите се забиха в Duty Free-то, а аз направо към прозореца. Първото нещо, което видях, беше LZ-FBA, първия А319 на Bulgaria Air.

Изображение

По това време в сградата цареше оживление (при кафето разбира се :) )

Изображение

Lufthansa, която се готви да замине за Франкфурт

Изображение

Изображение

Зад него минава LZ-FBB, пристигнал отнякъде

Изображение

А пред халето на LHT някакъв А320 на Ural Airlines

Изображение

Пред Т1, където главно Balkan holidays, но има и малко албиноси на Bulgaria Air/Hemus Air. Кога ли ще ги боядисат?

Изображение

Fokker 100 на Austrian (за Nine, която скоро ще лети на него :) )

Изображение

И нашия самолет вече се беше паркирал на гейт B7 и хората излизаха от него

Изображение

Отзад LZ-FBA изрулира към 09

Изображение

Изображение

Първият път за камиончето на Alpha Service да се залепи за самолета

Изображение

Вкарват багажите

Изображение

Изображение

Междувременно започнах да раздават безплатни вестници и нашенци на бегом изтичаха да си вземат преди да са свършили. Познайте къде се събраха хората :wink:

Изображение

Air France със своя Babybus долетяха от Париж

Изображение

Забелязах че на перона са отбелязани стоянките за самолети като DC-8, Boeing 727 и DC-10, които (за нещастие :wink: ) няма да долетят до София, или поне няма да спрат на ръкав (То щом DC-3 дойде може да дойде, кой знае, ама щом не е по редовна линия няма начин да спре на ръкав…

Изображение

Вкарват количката за бизнес класа (Камиона на Alpha дойде отпред)

Изображение

Самото камионче за кетъринг

Изображение

И контейнерите за багаж - бая са позакърпвани… :wink:

Изображение

Бордингът започна навреме - в 14:15. Eто го камиончето за push back

Изображение


Date 01 April 2009
Dep. Sofia, Vrajdebna T2; Scheduled: 14:30, Actual: 14:48
Arr. London, Heathrow T5; Scheduled: 15:55, Actual: 15:35
Flight time Scheduled: 3h25min, Actual: 2h47min
Flight BA 891 operated by Изображение
Aircraft Airbus A320-232 Reg. G-EUYA
c/n 3697 Plane history Flown for British Airways since
24/11/2008. Hasn’t flown for any other airline
Seats19D, 19E, 19F (19F за мен)

Бордингът беше разпределен, като първо викаха майките с деца, инвалиди и хора, нуждаещи се от special assistance. После извикаха пътуващите в Бизнес класа, а накрая - хората с номер на реда от 9 до 26. Още предишната вечер, при онлайн чекирането бях изненадан да открия, че Economy class започва от 9 ред, а в Seat Guru беше от 4. Но открих че това са най-новите самолети Airbus A320-232 на Бритиш, които са с повече бизнес класа. Ето я схемата:

Airbus A320-232
G-EUUx - 3 rows Business Class + 23 rows Economy class - emergency exits at rows 10&11
G-EUYx - 8 rows Business Class + 18 rows Economy class - emergency exits at rows 10&11

В ръкава

Изображение

Ето първата гледка от крилото. Lufthansa заминава

Изображение

Салонът по време на бординг

Изображение

Пуснаха ни да гледаме карта на полета и малко предварителна информация

Изображение

После push back и рулиране за излитане по 27. Явно вятърът беше сменил посоката си. Имаше safety video, но екипажът направи известно включване за показване най-близките изходи. Отзад имаше едно бебе, чиято уста беше затапена с кърпа от страна на майката. Вярно, щеше да шуми, но все пак няма да навреди на системите на самолета :wink: . Когато застанахме на старта на 27, самолетът първо със бавен ход, който премина в доста изстрелващо ускоряване започна своя roll по пистата. Някъде след Spotting Hill леко и грациозно се наклони назад, а гумите със подскачане се отлепиха от земята. Скоро колесниците се затвориха, който звук се чу из салона, примесен с вибрацията от заключването на капаците. Самолетът ни се понесе в оловносивото небе над София.

Ето излитането, обобщено във видео (гледайте в HQ):


Веднага след излитане прибира предкрилките на първата степен (5 градуса?)

Изображение

А след което до минимум

Изображение

Видя се Нови Искър: Курило и Кумарица

Изображение

И вратата на Искърското дефиле

Изображение

Времето не е толкова хубаво колкото изглежда от земята

Изображение

Но след броени минути преминахме през облаците

Изображение

Някаква планина над Сърбия

Изображение

Изображение

Започнаха да прожектират airshow-то по екраните, като периодично сменяха едни много готини режими и информация

Изображение

Изображение

После терена над Сърбия се изравни, а облаците (врменно) се изчистиха

Изображение

А екипажът започна service около 10 минути след изключването на знака за закопчани колани

Изображение

Река Дунав под нас

Изображение

Доста бавно стигнаха до нас, но навръщане им отне повече (ще разберете защо съм озаглавил така блога по-късно). Менюто се състоеше от Шопска салата (личи си, че от Шоплука е кетъринга :wink: ), хлебче с масълце (на което пишеше на български), някакъв гювеч, ризото и за десерт - едно кексче. За пиене имаше сокове, вода и някакво вино, което не дочаках да снимам

Изображение

Докато се хранехме, по-ниски части на Алпите изплуваха под нас

Изображение

Изображение

Ето и чая, който предпочитах пред следобедно кафе

Изображение

Облаците се разчистиха и видяхме планините по-добре

Изображение

Но скоро пак стигнахме до равнината, където пак е сблъскахме с Дунав

Изображение

А ето го и любимият ми режим на airshow-то: Pilot’s eye

Изображение

Прелетяхме над Линц (?)

Изображение

Изображение

И облаците пак се показаха от север

Изображение

А в салона се разтвориха книжата :wink:

Изображение

Прелетяхме точно над Нюрнберг, но не можах да го снимам, защото беше точно под нас и не се виждаше

Изображение

Изображение

Бордното списание е приятно четиво когато няма вестник

Изображение

А междувременно преминахме средата на полета

Изображение

Това е друг British Airways

Изображение

Изображение

Изображение

Уж минахме над Франкфурт, но аз не видях нищо от града и летището.
В онборд шопа нямаше моделчета на самолети, а само това, което е малко детско… :wink:

Изображение

Това е предполагам закачалка за палта?

Изображение

Летището в Маастрихт?

Изображение

И предполагам градът Маастрихт?

Изображение

Антверпен

Изображение

Изображение

И каналът към морето. Тук се виждат доста мореплавателни средства…

Изображение

Ето го Le Mans/English Channel според предпочитанията ви

Изображение

Изображение

Тук също има кораби, ама по-малко

Изображение

Ето какво каза за локацията ни airshow-то

Изображение

Започнахме ту стръмно, ту плавно снижение с непрестанно увеличаване на тягата и намаляване. Надявах се да прелетим над Лондон и да кацнем по 27L/R, но единствената следа от града беше London City и бариерите на Темза по време на един доста атрактивен завой на 360°, но слънцето беше точно срещу мен и никакви снимки не станаха. Ето ви за утешение малко от снижението и завоя

Изображение

Изображение

Изображение

И ето докато завивахме

Изображение

Озовахме се над облаците на север от града. Небето беше неспокойно, самолетът се тресеше и разминаваше с много други.

Изображение

Изображение

После преминахме през облаците и долу направихме един 180° завой, започвайки финален заход към London Heathrow писта 09L. Ето последни снимки

Изображение

Изображение

Изображение

Задкрилките в последния момент се разтягат на втора степен, а при финалът докрай, колесникът се отваря с трясък, което прави захода още по-неспокоен. Накрая небето леко се поуспокоява, прелитаме над магистралата, която ни върна на летището девет дни по-късно, след което покрай Т5, в далечината се вижда емирски A380, но светкавично се скрива зад сградата. Междувременно пистата се вижда отдолу, а самолетът сравнително меко докосва нагорещеният асфалт. Спойлерите се разтварят, а аплодисментите идват успоредно с докосването (което според мен е нередно, трябва да се изчака докато се затвори реверсът, че даже и след като задкрилките се приберат напълно). Реверсът обаче е слаб, въпреки това спираме доста рано и се изнасяме скоростно, за да отстъпиме на два Boeing 757 на British Airways.

Ето видео от кацането (гледайте в HQ; съжалявам за проблясъците от контражур):


A ето и единия 757 преди да кацне

Изображение

Завиваме навътре към Т5, а на финала се вижда Boeing 747 на Бритиш и един А320 на Iberia

Изображение

Сградата

Изображение

Самолетите (на основния са предимно А319/А320/А321, Boeing 757/767, a на сателита са 747 и 777, което е странно, но карай…)

Изображение

Познат профил

Изображение

Завиваме към ръкава

Изображение

Личи си че само BA ползват Т5… Неповторим монопол :wink:

Изображение

Паркираме до братче от тези с по-малко Business Class

Изображение

Веднага ни докарват камион за разтоварване на багажите

Изображение

Един болен А320 с червен нос ;)

Изображение

Когато спряхме, по автентичен обичай всички се изправиха, включиха телефоните си и тръгнаха към изхода. Чува се човек, който говори по телефона: „Йелллоооууу мадър! Уи ър ин Лъндънн!”. Жена му го сръчква: „Я го глей! Видеам го у Лондон да ми се отваря на английски!”. В това време детето се обажда: „Мамо, лошо ми е, повръща ми се”, а същата майка: „Ч’ти чупа зъбките! Ся ша излеземе оттука, ша си зием багажите и кат сме навънка, лягъй на асфълта и повръщай колкото си искъш. Ся само да си повърнал, ч’т пребия ей тука насред хората”. Е, вече е обичайно. Междувременно отварят вратите и самолетът почти се изпразва за рекордно ниско време. На входа първият офицер ни изпраща редом до стюардесите и purser-a. Моля за снимка на пилотската кабина и не ми отказват. Кабината е тясна, а капитана все още нещо ровичкаше. На втората снимка той позираше, ама аз го отрязах без да искам и в бързината разбрах за грешката си чак във влакчето за Лондон. :oops:

Изображение

Изображение

Благодаря много на екипажа, казвам им довиждане и се изнасям през ръкава с последна снимка

Изображение

Ето и вътре в терминала се вижда Червеноноско (имаше доста с червени носове) заедно с още едно братче

Изображение

Много ме кефят кръглите лампи на огромния Т5. Експедитивно минаваме през паспортния контрол, тоалетните, към Baggage reclaim

Изображение

Изображение

Интересно, че лентите са 11, а полетите много повече. Ние сме на 10, заедно с Токио и по-късен полет на BA от Истанбул. Багажът не закъснява и трите куфара пристигат заедно.

Изображение

Ние се отправяме към влаковете. Имахме три варианта: такси (отхвърлихме го заради час пикът, на който щяхме да попаднем), метро (отхвърлихме го защото било 1ч30мин до Пикадили съркъс) и влак Heathrow Express/ Heathrow Connect. Експресът е £15, а Кънект - £6,50. Разликата е, че Кънект спира на пет-шест места, а Експресът върви T5->T1,T2&T3->Падингтън. Уловката обаче е, че Експрес тръгва от Т5, а Кънект - от Т1,Т2&Т3 и Т4. За да го хванеш, първо БЕЗПЛАТНО пътуваш с Heathrow Express до спирката Т1,Т2&Т3, откъдето вече с Кънекта за £6,50 до Падингтън. Но Експреса е по-начесто и са направили всичко възможно (WiFi и т.н.) за да избереш Експреса, но ние избрахме Connect, след което линиите Bakerloo и Jubilee до London bridge, откъдето със друг Southern Service влак до Forest Hill, където отседнахме при едни познати. Абе въобще - прекосихме Лондон под земята.

Изображение

Изображение

Ето готин интериор в Heathrow Express
Изображение

И после влака Heathrow Connect

Изображение

Това е от мен засега. Втората част ще втаса за другата седмица, че уикенда ще правим обобщение на Лондон с приятелите. Ето за край ще сложа оценката ми за полета по система с пет звезди. И не забравяйте за специалния бонус към част 2!


Ground Service Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
Aircraft Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
Food & Drinks Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
Crew Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
Airport Transfer Изображение Изображение Изображение Изображение

Очаквам вашите коментари и въпроси!

Поздрави,
Dreamliner
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Last row seat? Never again! или как сбъднах мечтата си - CD1

Мнениеот Делян » 11 Апр 2009 03:58

Браво, чисти снимки и подробно описание.
BA са точни, пробвай Lufthansa, бих казал че са още по-точни........
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Last row seat? Never again! или как сбъднах мечтата си - CD1

Мнениеот Nine » 11 Апр 2009 07:34

Браво! Просто прекрасно!

Благодаря за поздрава :D
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: Last row seat? Never again! или как сбъднах мечтата си - CD1

Мнениеот pepsii » 11 Апр 2009 11:39

подробно и увлекателно! Браво !
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Re: Last row seat? Never again! или как сбъднах мечтата си - CD1

Мнениеот Stoyan » 11 Апр 2009 11:56

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Last row seat? Never again! или как сбъднах мечтата си - CD1

Мнениеот ivozet » 11 Апр 2009 14:31

Да те попитам с какво фотоапаратче е правен клипа, че това кривене от слънцето ми е познато за една марка? :rolleyes:
. :lol:
Аватар
ivozet
супер спотър
 
Мнения: 559
Регистриран на: 28 Авг 2006 16:59
Местоположение: Noise city AB0 0 Rh +

Re: Last row seat? Never again! или как сбъднах мечтата си - CD1

Мнениеот amcho » 12 Апр 2009 02:09

Идеален блог и то с "British spice" ;) - ще чакаме и втората част! Браво!
There's always a reason to fly...

Аватар
amcho
супер спотър
 
Мнения: 1829
Регистриран на: 31 Дек 2007 18:03
Местоположение: По света у и нас

Re: Last row seat? Never again! или как сбъднах мечтата си - CD1

Мнениеот Dreamliner » 12 Апр 2009 21:09

Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Last row seat? Never again! или как сбъднах мечтата си - CD1

Мнениеот Stoyan » 12 Апр 2009 23:09

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Last row seat? Never again! или как сбъднах мечтата си - CD1

Мнениеот harrier » 13 Апр 2009 03:03

Стоянчо, ако позволиш няколко забележки относно таблицата:

- При позиция FULL градусите на задкрилките са 35 стандартно, изключение правят А320 с двигатели IAE (40 градуса), както и някои (незнам дали всички) А319.

- При позиция 2, 3 и FULL градусите при А321 са различни от тези при останалите - при 2 задкрилките на А321 са на 14, при 3 са 21, а при FULL са 25 градуса. Всъщност задкрилките на А321 се различават от тези на останалите малки Ербъси по това че са двузвенни.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Last row seat? Never again! или как сбъднах мечтата си - CD1

Мнениеот Dreamliner » 13 Апр 2009 10:39

Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Last row seat? Never again! или как сбъднах мечтата си - CD1

Мнениеот Stoyan » 13 Апр 2009 10:51

Аватар
Stoyan
супер спотър
 
Мнения: 2304
Регистриран на: 01 Юни 2004 16:42
Местоположение: София

Re: Last row seat? Never again! или как сбъднах мечтата си - CD1

Мнениеот harrier » 13 Апр 2009 11:51

@Dreamliner, за броят на гондолите досега не се бях заглеждал, но ми излизат еднакъв при А320 и А321.

@Stoyan, и аз от подобен Manual съм копирал, сещайки се че за А321 има разлики. След това открих, че и при А320 има дребна разлика според двигателите.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Re: Last row seat? Never again! или как сбъднах мечтата си - CD1

Мнениеот Dreamliner » 13 Апр 2009 12:31

Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Last row seat? Never again! или как сбъднах мечтата си - CD1

Мнениеот harrier » 13 Апр 2009 12:50

Не им бях обърнал внимание. Нямам представа защо при единия ги има, а при другия не (дали е заради различните задкрилки?), надявам се по-запознатите да обяснят.
Аватар
harrier
член на екипажа
 
Мнения: 5258
Регистриран на: 16 Дек 2003 17:16

Следваща

Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 0 госта

cron