Здравейте,
Мина дълго време откакто за последно се отчетох в тази тема, но ето че е отново време да изчистя клавиатурата от прах

01.04.2009: Flight BA 891

09.04.2009: Flight BA 890

Както забелязвате, кацахме на новия Т5 на Heathrow, откъдето има снимки в блога а и този път имам специален бонус, който е в края на Trip Report-а ми. На всичко отгоре, отивах на това мечтано пътешествие с нова техника, която в повечето случаи показа предимствата си, но на обратния полет обстоятелствата бяха такива, че и без техниката, и с нея, снимките размазват всякакъв естетизъм, но за причинните - по-нататък.
След като няколко вечери не можех да заспя, се събудих късно в деня на лъжата. Не поръчах такси, защото не бях в състояние да търпя изпълненията на големи фирми дори като ОК Супертранс (оригиналните, а не онези ментета, дето циркулират пред Т2, за да налапат чужденци, дето въобще не разбират за какво става въпрос…


Бързо и безаварийно минахме през всички security checks. Приятелите се забиха в Duty Free-то, а аз направо към прозореца. Първото нещо, което видях, беше LZ-FBA, първия А319 на Bulgaria Air.

По това време в сградата цареше оживление (при кафето разбира се


Lufthansa, която се готви да замине за Франкфурт


Зад него минава LZ-FBB, пристигнал отнякъде

А пред халето на LHT някакъв А320 на Ural Airlines

Пред Т1, където главно Balkan holidays, но има и малко албиноси на Bulgaria Air/Hemus Air. Кога ли ще ги боядисат?

Fokker 100 на Austrian (за Nine, която скоро ще лети на него


И нашия самолет вече се беше паркирал на гейт B7 и хората излизаха от него

Отзад LZ-FBA изрулира към 09


Първият път за камиончето на Alpha Service да се залепи за самолета

Вкарват багажите


Междувременно започнах да раздават безплатни вестници и нашенци на бегом изтичаха да си вземат преди да са свършили. Познайте къде се събраха хората


Air France със своя Babybus долетяха от Париж

Забелязах че на перона са отбелязани стоянките за самолети като DC-8, Boeing 727 и DC-10, които (за нещастие


Вкарват количката за бизнес класа (Камиона на Alpha дойде отпред)

Самото камионче за кетъринг

И контейнерите за багаж - бая са позакърпвани…


Бордингът започна навреме - в 14:15. Eто го камиончето за push back

Date 01 April 2009
Dep. Sofia, Vrajdebna T2; Scheduled: 14:30, Actual: 14:48
Arr. London, Heathrow T5; Scheduled: 15:55, Actual: 15:35
Flight time Scheduled: 3h25min, Actual: 2h47min
Flight BA 891 operated by

Aircraft Airbus A320-232 Reg. G-EUYA
c/n 3697 Plane history Flown for British Airways since
24/11/2008. Hasn’t flown for any other airline
Seats19D, 19E, 19F (19F за мен)
Бордингът беше разпределен, като първо викаха майките с деца, инвалиди и хора, нуждаещи се от special assistance. После извикаха пътуващите в Бизнес класа, а накрая - хората с номер на реда от 9 до 26. Още предишната вечер, при онлайн чекирането бях изненадан да открия, че Economy class започва от 9 ред, а в Seat Guru беше от 4. Но открих че това са най-новите самолети Airbus A320-232 на Бритиш, които са с повече бизнес класа. Ето я схемата:
Airbus A320-232
G-EUUx - 3 rows Business Class + 23 rows Economy class - emergency exits at rows 10&11
G-EUYx - 8 rows Business Class + 18 rows Economy class - emergency exits at rows 10&11
В ръкава

Ето първата гледка от крилото. Lufthansa заминава

Салонът по време на бординг

Пуснаха ни да гледаме карта на полета и малко предварителна информация

После push back и рулиране за излитане по 27. Явно вятърът беше сменил посоката си. Имаше safety video, но екипажът направи известно включване за показване най-близките изходи. Отзад имаше едно бебе, чиято уста беше затапена с кърпа от страна на майката. Вярно, щеше да шуми, но все пак няма да навреди на системите на самолета

Ето излитането, обобщено във видео (гледайте в HQ):
Веднага след излитане прибира предкрилките на първата степен (5 градуса?)

А след което до минимум

Видя се Нови Искър: Курило и Кумарица

И вратата на Искърското дефиле

Времето не е толкова хубаво колкото изглежда от земята

Но след броени минути преминахме през облаците

Някаква планина над Сърбия


Започнаха да прожектират airshow-то по екраните, като периодично сменяха едни много готини режими и информация


После терена над Сърбия се изравни, а облаците (врменно) се изчистиха

А екипажът започна service около 10 минути след изключването на знака за закопчани колани

Река Дунав под нас

Доста бавно стигнаха до нас, но навръщане им отне повече (ще разберете защо съм озаглавил така блога по-късно). Менюто се състоеше от Шопска салата (личи си, че от Шоплука е кетъринга


Докато се хранехме, по-ниски части на Алпите изплуваха под нас


Ето и чая, който предпочитах пред следобедно кафе

Облаците се разчистиха и видяхме планините по-добре

Но скоро пак стигнахме до равнината, където пак е сблъскахме с Дунав

А ето го и любимият ми режим на airshow-то: Pilot’s eye

Прелетяхме над Линц (?)


И облаците пак се показаха от север

А в салона се разтвориха книжата


Прелетяхме точно над Нюрнберг, но не можах да го снимам, защото беше точно под нас и не се виждаше


Бордното списание е приятно четиво когато няма вестник

А междувременно преминахме средата на полета

Това е друг British Airways



Уж минахме над Франкфурт, но аз не видях нищо от града и летището.
В онборд шопа нямаше моделчета на самолети, а само това, което е малко детско…


Това е предполагам закачалка за палта?

Летището в Маастрихт?

И предполагам градът Маастрихт?

Антверпен


И каналът към морето. Тук се виждат доста мореплавателни средства…

Ето го Le Mans/English Channel според предпочитанията ви


Тук също има кораби, ама по-малко

Ето какво каза за локацията ни airshow-то

Започнахме ту стръмно, ту плавно снижение с непрестанно увеличаване на тягата и намаляване. Надявах се да прелетим над Лондон и да кацнем по 27L/R, но единствената следа от града беше London City и бариерите на Темза по време на един доста атрактивен завой на 360°, но слънцето беше точно срещу мен и никакви снимки не станаха. Ето ви за утешение малко от снижението и завоя



И ето докато завивахме

Озовахме се над облаците на север от града. Небето беше неспокойно, самолетът се тресеше и разминаваше с много други.


После преминахме през облаците и долу направихме един 180° завой, започвайки финален заход към London Heathrow писта 09L. Ето последни снимки



Задкрилките в последния момент се разтягат на втора степен, а при финалът докрай, колесникът се отваря с трясък, което прави захода още по-неспокоен. Накрая небето леко се поуспокоява, прелитаме над магистралата, която ни върна на летището девет дни по-късно, след което покрай Т5, в далечината се вижда емирски A380, но светкавично се скрива зад сградата. Междувременно пистата се вижда отдолу, а самолетът сравнително меко докосва нагорещеният асфалт. Спойлерите се разтварят, а аплодисментите идват успоредно с докосването (което според мен е нередно, трябва да се изчака докато се затвори реверсът, че даже и след като задкрилките се приберат напълно). Реверсът обаче е слаб, въпреки това спираме доста рано и се изнасяме скоростно, за да отстъпиме на два Boeing 757 на British Airways.
Ето видео от кацането (гледайте в HQ; съжалявам за проблясъците от контражур):
A ето и единия 757 преди да кацне

Завиваме навътре към Т5, а на финала се вижда Boeing 747 на Бритиш и един А320 на Iberia

Сградата

Самолетите (на основния са предимно А319/А320/А321, Boeing 757/767, a на сателита са 747 и 777, което е странно, но карай…)

Познат профил

Завиваме към ръкава

Личи си че само BA ползват Т5… Неповторим монопол


Паркираме до братче от тези с по-малко Business Class

Веднага ни докарват камион за разтоварване на багажите

Един болен А320 с червен нос


Когато спряхме, по автентичен обичай всички се изправиха, включиха телефоните си и тръгнаха към изхода. Чува се човек, който говори по телефона: „Йелллоооууу мадър! Уи ър ин Лъндънн!”. Жена му го сръчква: „Я го глей! Видеам го у Лондон да ми се отваря на английски!”. В това време детето се обажда: „Мамо, лошо ми е, повръща ми се”, а същата майка: „Ч’ти чупа зъбките! Ся ша излеземе оттука, ша си зием багажите и кат сме навънка, лягъй на асфълта и повръщай колкото си искъш. Ся само да си повърнал, ч’т пребия ей тука насред хората”. Е, вече е обичайно. Междувременно отварят вратите и самолетът почти се изпразва за рекордно ниско време. На входа първият офицер ни изпраща редом до стюардесите и purser-a. Моля за снимка на пилотската кабина и не ми отказват. Кабината е тясна, а капитана все още нещо ровичкаше. На втората снимка той позираше, ама аз го отрязах без да искам и в бързината разбрах за грешката си чак във влакчето за Лондон.



Благодаря много на екипажа, казвам им довиждане и се изнасям през ръкава с последна снимка

Ето и вътре в терминала се вижда Червеноноско (имаше доста с червени носове) заедно с още едно братче

Много ме кефят кръглите лампи на огромния Т5. Експедитивно минаваме през паспортния контрол, тоалетните, към Baggage reclaim


Интересно, че лентите са 11, а полетите много повече. Ние сме на 10, заедно с Токио и по-късен полет на BA от Истанбул. Багажът не закъснява и трите куфара пристигат заедно.

Ние се отправяме към влаковете. Имахме три варианта: такси (отхвърлихме го заради час пикът, на който щяхме да попаднем), метро (отхвърлихме го защото било 1ч30мин до Пикадили съркъс) и влак Heathrow Express/ Heathrow Connect. Експресът е £15, а Кънект - £6,50. Разликата е, че Кънект спира на пет-шест места, а Експресът върви T5->T1,T2&T3->Падингтън. Уловката обаче е, че Експрес тръгва от Т5, а Кънект - от Т1,Т2&Т3 и Т4. За да го хванеш, първо БЕЗПЛАТНО пътуваш с Heathrow Express до спирката Т1,Т2&Т3, откъдето вече с Кънекта за £6,50 до Падингтън. Но Експреса е по-начесто и са направили всичко възможно (WiFi и т.н.) за да избереш Експреса, но ние избрахме Connect, след което линиите Bakerloo и Jubilee до London bridge, откъдето със друг Southern Service влак до Forest Hill, където отседнахме при едни познати. Абе въобще - прекосихме Лондон под земята.


Ето готин интериор в Heathrow Express

И после влака Heathrow Connect

Това е от мен засега. Втората част ще втаса за другата седмица, че уикенда ще правим обобщение на Лондон с приятелите. Ето за край ще сложа оценката ми за полета по система с пет звезди. И не забравяйте за специалния бонус към част 2!
Ground Service





Aircraft





Food & Drinks





Crew





Airport Transfer




Очаквам вашите коментари и въпроси!
Поздрави,
Dreamliner