Попринцип си падам по пътуванията, които изскачат изневиделица, в последния момент. Но да реша да замина за някъде една седмица по-рано - това се нарича инфарктно вълнение. Тъй като трябваше да замина на 23 Април и да се върна на 26-ти, стана ясно че не мога да летя само с EasyJet, и затова на връщане пътувах с Бългерия Еър. Обявиха цена от +/- 200€ за двама еднопосочния. Въведохме код на кредитна карта и т.н., но изведнъж ни изхвърли от системата. Обадихме се в офиса на родните авиолинии, където казаха че не е завършено плащането, което впоследствие се оказа невярно…




----------
Със ставането се сещам че малко наближава започването на чекирането (беше 09:12, а полетът излиташе точно в 12:00). Отварям един куфар и яростно, без обичайното внимание, го натъпквам с дрехи не като за 3, а като за 30 дни… Последен поглед върху графика на полетите:
23.04.2009: Flight EZY 2672
26.04.2009: Flight AZ (AP) 522

… И със скорост излизам в топлия априлски ден и отпрашвам към стария терминал на Летище София без да се сетя, без да помисля, че съм забравил вкъщи 8GB карта за фотоапарат, и нося 1GB… Това обаче разбрах едва на следващия ден и оставих зад гърба си шанса да заснема всички видеота и снимки от полета…

Пристигнахме пред Т1 навреме, чекирахме се и бързо профучахме през проверките за сигурност, за да отида до стъклото и да снимам намърдалите се там самолети на EasyJet - две А319-ски

В последствие дясната се оказа нашата за Милано (G-EZEA)

A съответно другата за Лондон-Гетуик… Обаче с наближаването на 12 часа полетът ни започна да набира закъснение, а този за Лондон - също, но по-малко закъснение. Пиша последен SMS на нашите и в 12:08 започва бордингът
Date 23 April 2009
Dep. Sofia, Vrajdebna T1; Scheduled: 12:00, Actual: 12:32
Arr. Milan Malpensa T2; Scheduled: 13:10, Actual: 13:24
Flight time Scheduled: 2h10min, Actual: 1h52min
Flight EZY 2672 operated by
Aircraft Airbus A319-111 Reg. G-EZEA
c/n 2119 Plane history Flown for easyJet since
18/02/2004. Hasn’t flown for any other airline
Seats 18A, 18B, 18C (18A за мен)
Eто няколко гледки от автобусчето



Free seating? Атака, народееее!



Разлика във височините на опашките А320 и А319 почти не се забелязва… Ама са красиви


Натоварваме се, екипажът започва welcome message и safety демонстрации. Междувременно минаваме покрай ВИП терминала, който се готви за утрешното посрещане на гостите за Енергийния форум (Забележете червеното килимче)


Екипажът завърши с проверките, а самолетът застана на holding point - RWY09

Бяхме вече натрупали закъснение от половин час. След няколко минутки започваме line up на полосата, седим няколко секунди, след което с мощен рев двигателите започват да ускоряват самолета по нажежения асфалт. Самолетът не е „препил” с гориво и затова се отлепя от пистата сравнително рано и започва плавно изкачване над София. Вижда се:
1) Околовръстното

2) Сянката ни

3) Цялата писта, цялото летище и част от София

Прелитаме приблизително успоредно на пистата

И близо до някакви езерца

Световния търговски център - „Илиянци” и кварталите около него…

И… Един последен поглед назад към София

Изкачваме се до 10 000m. и екипажът започва service

Решавам да поръчам сандвич, ама нямаше първи, нямаше втори вид и накрая май някакъв триъгълен си купих. После започна и инфлайт шопинга, от който исках само едно моделче на самолет, те се оказаха две в менюто - А319 и А320, но някои отпред ги беше изкупил и не се уредих… Като цяло половината меню не се предлагаше, ама то за 2h полет няма голям проблем с това…
Като цяло полета е спокоен, под нас има облаци и не снимам много, даже снимките после ги изтрих защото картата се оказа пълна (бях взел по погрешка 1 GB вместо новата карта 8 GB…

Постепенно наваксвахме закъснението и се оказа че сме стопили около 10-тина минтути. Към 14:00 местно време започнахме снижение към Малпенса и писта 35R.

На снижение над Италия


Разбира се, постепенно навлязохме в турболенции, но бяха лекички и полетът доста плавно снижаваше към Милано. Обявиха снижението когато по моя преценка бяхме на около 3000m. или около 10min преди кацане. Ето една снимка над някакви полета на юг от Малпенса

Пуснахме задкрилките и скоростта започна значително да намалява

Над реката (май Ticino (Тичино) ) се казва…

После летим над някакви гори, след което се вижда успоредната на 35R писта, а за нашата чакат LH Italia и някакви други индивиди… Опираме късно, но меко и плавно забавяме ход. Късно излизаме от пистата и рулираме директно към разположения между двете писти Терминал 2, където се обработват само easyJet
Eто кацането обобщено във видео (гледайте в HQ):
Скоро след паркирането РЪЧНО довлачват една стълбичка до задната част на самолета


На Терминал 2 не е чудно да видите много Easy, защото както казах те единствено се обработват на този терминал…

И преди да изляза от самолета решавам да снимам салона

Сбогувам се с любезния екипаж и напускаме самолета, отправяйки се към паспортните проверки и лентите за получаване на багаж. Ето моята оценка за полета:
Ground Service





Aircraft





Food & Drinks




Crew





Airport Transfer



----------
На следния ден виждам обезпокоен с полезрението си надпис „23” там, където би трябвало да стои броя на оставащите кадри. Добре, ама не обръщам внимание, не размишлявам върху това и ето че след 23 кадъра на екранчето изписва: “Memory card full”. Това направо ме уби и в следващите дни намалих мегапикселите от 10 на 6 за да може да направя повечко снимки. Изтрих и видеото от излитането, за което много ме болеше, но просто нямаше как. В същата неделя следобед се връщам само с 6 кадъра останали след изтриването на няколко други снмки. Просто щях да се самоубия, защото снимките са най-готиния спомен за мен, а трябваше да се простя с доста готини снимки… Затова и стана миниблог…
Винаги си правя чеклист и задрасквам нещата, които си слагам в куфара, ама този път пропуснах в бързината, другия път ще проверявам специално…
----------
И след едва три дни отиваме на Терминал 1B на Малпенза за обратния полет към София. Чекираме се бързо и получаваме места 24D, E и F. Информират ни и че полетът ще закъснее около 40 минути. И така - продължаваме към security и гейтовете. Няма нищо интересно и решавам да си пазя кадрите за после… Нашия самолет вече е паркиран наблизо, не на ръкав, а на стълбичка и ни чака. Към 16:00 започна бордингът, а полетът по план излиташе в 15:45 и се очертаваше отново половинчасово закъснение. Автобусчето ни откарва към машината - двегодишния EI-DSH на Air One
Date 26 April 2009
Dep. Milan Malpensa T1B; Scheduled: 15:45, Actual: 16:17
Arr. Sofia, Vrajdebna T2; Scheduled: 18:45 Actual: 18:47
Flight time Scheduled: 2h00min, Actual: 1h30min
Flight АZ 522 operated by

Aircraft Airbus A320-216 Reg. EI-DSH
c/n 3178 Plane history Flown for Air One since
12/07/2007. Hasn’t flown for any other airline
Seats 24D, 24E, 24F (24F за мен)

Настаняваме се по местата си, екипажът започва да говори за авиокомпания „Алиталия-Ер Уан” или „Благодарим ви че избрахте нашата авиокомпания” По персоналните телевизорчета пускат safety видеото, след което схема на Малпенза и информация за излитането ни по писта 35L, успоредната на тази, по която кацнахме. След минути самолетът е на старта и мощно ускорява по пистата. По някое време се накланя назад и поема набор на височина сред сивите италиански облаци. Бързо пробиваме облаците и завиваме наляво плавно, но със стръмен набор на височина. След минути вече сме на 10 300m. и започва service, който беше доста необичаен, защото питаха пътниците дали желаят следобедна закуска, при което сервират някакви сухарести солети и чаша бяло вино. Поисках и вода, което малко ги затрудни, но отнякъде изнамериха едно шише и ми го дадоха. Полетът беше спокоен, турболенции се появиха някъде над Сърбия, след което започнахме скоростно снижение към София, с многократни увеличавания и намалявания на тягата, но без air brakes. Бързо се оказваме на финала на 09, но пак със задкрилки като на излитане (същото беше и с BA). Ето един кадър над София, където слънцето вече залязваше

Към 18:47 едва с две минути закъснение опираме меко софийска земя, бързо забавяме ход и се vacate-ваме по Е и рулираме до ръкав от западната страна на Т2. Ето снмки от интригуващия интериор

А това от дясно на екранчетата какво е?


Стюардесата прави проверки

Излизам през ръкава, останал ми е един кадър и снимам самолета отвън…

В това време на Т2 е пусто, ние сме единствения пристигащ полет и веднага излизат багажите, първо тези на трансферните пътници и ние бяхме от последните да си получим багажа и излизаме от терминала и право към къщи…
Благодаря че прочетохте блога, надявам се че ви е харесал, въпреки малкото количество снимки. Следващ засега няма определен, но надявам се преди края на 2009 да има още един, понеже кризата яко ни удари… Абе коментирайте и задавайте въпроси, при първа възможност ще им отговоря… Ето последно оценката за връщането
Ground Service





Aircraft





Food & Drinks



Crew





Airport Transfer n/a
Поздрави,
Dreamliner