Миниблог: One route, multiple airlines

Миниблог: One route, multiple airlines

Мнениеот Dreamliner » 15 Май 2009 19:40



Попринцип си падам по пътуванията, които изскачат изневиделица, в последния момент. Но да реша да замина за някъде една седмица по-рано - това се нарича инфарктно вълнение. Тъй като трябваше да замина на 23 Април и да се върна на 26-ти, стана ясно че не мога да летя само с EasyJet, и затова на връщане пътувах с Бългерия Еър. Обявиха цена от +/- 200€ за двама еднопосочния. Въведохме код на кредитна карта и т.н., но изведнъж ни изхвърли от системата. Обадихме се в офиса на родните авиолинии, където казаха че не е завършено плащането, което впоследствие се оказа невярно… :? Тогава се върнахме в сайта и ни обявиха 400€ :rolleyes: и затова през сайта на AZ, с които FB имат code-share (или по родно му: взимане-даване :) ) си купихме за първоначалната цена билет за полет 522, за моя изненада опериран от Air One :)
----------

Със ставането се сещам че малко наближава започването на чекирането (беше 09:12, а полетът излиташе точно в 12:00). Отварям един куфар и яростно, без обичайното внимание, го натъпквам с дрехи не като за 3, а като за 30 дни… Последен поглед върху графика на полетите:

23.04.2009: Flight EZY 2672 Изображение Dep: Sofia T1, 12:00 Arr: Milan Malpensa, 13:10 Aircraft: Airbus A319-111 jet

26.04.2009: Flight AZ (AP) 522 Изображение Dep: Milan Malpensa, 15:45 Arr: Sofia T2, 18:45 Aircraft: Airbus A320-216 jet

… И със скорост излизам в топлия априлски ден и отпрашвам към стария терминал на Летище София без да се сетя, без да помисля, че съм забравил вкъщи 8GB карта за фотоапарат, и нося 1GB… Това обаче разбрах едва на следващия ден и оставих зад гърба си шанса да заснема всички видеота и снимки от полета… :(

Пристигнахме пред Т1 навреме, чекирахме се и бързо профучахме през проверките за сигурност, за да отида до стъклото и да снимам намърдалите се там самолети на EasyJet - две А319-ски

Изображение

В последствие дясната се оказа нашата за Милано (G-EZEA)

Изображение

A съответно другата за Лондон-Гетуик… Обаче с наближаването на 12 часа полетът ни започна да набира закъснение, а този за Лондон - също, но по-малко закъснение. Пиша последен SMS на нашите и в 12:08 започва бордингът


Date 23 April 2009
Dep. Sofia, Vrajdebna T1; Scheduled: 12:00, Actual: 12:32
Arr. Milan Malpensa T2; Scheduled: 13:10, Actual: 13:24
Flight time Scheduled: 2h10min, Actual: 1h52min
Flight EZY 2672 operated by Изображение
Aircraft Airbus A319-111 Reg. G-EZEA
c/n 2119 Plane history Flown for easyJet since
18/02/2004. Hasn’t flown for any other airline
Seats 18A, 18B, 18C (18A за мен)

Eто няколко гледки от автобусчето

Изображение

Изображение

Изображение

Free seating? Атака, народееее! :)

Изображение

Изображение

Разлика във височините на опашките А320 и А319 почти не се забелязва… Ама са красиви :-)

Изображение

Натоварваме се, екипажът започва welcome message и safety демонстрации. Междувременно минаваме покрай ВИП терминала, който се готви за утрешното посрещане на гостите за Енергийния форум (Забележете червеното килимче) :wink:

Изображение

Екипажът завърши с проверките, а самолетът застана на holding point - RWY09

Изображение

Бяхме вече натрупали закъснение от половин час. След няколко минутки започваме line up на полосата, седим няколко секунди, след което с мощен рев двигателите започват да ускоряват самолета по нажежения асфалт. Самолетът не е „препил” с гориво и затова се отлепя от пистата сравнително рано и започва плавно изкачване над София. Вижда се:
1) Околовръстното

Изображение

2) Сянката ни

Изображение

3) Цялата писта, цялото летище и част от София

Изображение

Прелитаме приблизително успоредно на пистата

Изображение

И близо до някакви езерца

Изображение

Световния търговски център - „Илиянци” и кварталите около него…

Изображение

И… Един последен поглед назад към София

Изображение

Изкачваме се до 10 000m. и екипажът започва service

Изображение

Решавам да поръчам сандвич, ама нямаше първи, нямаше втори вид и накрая май някакъв триъгълен си купих. После започна и инфлайт шопинга, от който исках само едно моделче на самолет, те се оказаха две в менюто - А319 и А320, но някои отпред ги беше изкупил и не се уредих… Като цяло половината меню не се предлагаше, ама то за 2h полет няма голям проблем с това…

Като цяло полета е спокоен, под нас има облаци и не снимам много, даже снимките после ги изтрих защото картата се оказа пълна (бях взел по погрешка 1 GB вместо новата карта 8 GB… :rolleyes: ) Имаше леки турболенции над Хърватска. Капитана се включи с информация и каза, че сме над Венеция, но заради облаците не се виждаше, пък и май се падаше от другата страна. Затовареността беше приблизително 80-85%

Постепенно наваксвахме закъснението и се оказа че сме стопили около 10-тина минтути. Към 14:00 местно време започнахме снижение към Малпенса и писта 35R.

Изображение

На снижение над Италия

Изображение

Изображение

Разбира се, постепенно навлязохме в турболенции, но бяха лекички и полетът доста плавно снижаваше към Милано. Обявиха снижението когато по моя преценка бяхме на около 3000m. или около 10min преди кацане. Ето една снимка над някакви полета на юг от Малпенса

Изображение

Пуснахме задкрилките и скоростта започна значително да намалява

Изображение

Над реката (май Ticino (Тичино) ) се казва…

Изображение

После летим над някакви гори, след което се вижда успоредната на 35R писта, а за нашата чакат LH Italia и някакви други индивиди… Опираме късно, но меко и плавно забавяме ход. Късно излизаме от пистата и рулираме директно към разположения между двете писти Терминал 2, където се обработват само easyJet

Eто кацането обобщено във видео (гледайте в HQ):


Скоро след паркирането РЪЧНО довлачват една стълбичка до задната част на самолета :lol:

Изображение

На Терминал 2 не е чудно да видите много Easy, защото както казах те единствено се обработват на този терминал…

Изображение

И преди да изляза от самолета решавам да снимам салона

Изображение

Сбогувам се с любезния екипаж и напускаме самолета, отправяйки се към паспортните проверки и лентите за получаване на багаж. Ето моята оценка за полета:


Ground Service Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
Aircraft Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
Food & Drinks Изображение Изображение Изображение Изображение
Crew Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
Airport Transfer Изображение Изображение Изображение [img]

----------

На следния ден виждам обезпокоен с полезрението си надпис „23” там, където би трябвало да стои броя на оставащите кадри. Добре, ама не обръщам внимание, не размишлявам върху това и ето че след 23 кадъра на екранчето изписва: “Memory card full”. Това направо ме уби и в следващите дни намалих мегапикселите от 10 на 6 за да може да направя повечко снимки. Изтрих и видеото от излитането, за което много ме болеше, но просто нямаше как. В същата неделя следобед се връщам само с 6 кадъра останали след изтриването на няколко други снмки. Просто щях да се самоубия, защото снимките са най-готиния спомен за мен, а трябваше да се простя с доста готини снимки… Затова и стана миниблог…

Винаги си правя чеклист и задрасквам нещата, които си слагам в куфара, ама този път пропуснах в бързината, другия път ще проверявам специално…

----------

И след едва три дни отиваме на Терминал 1B на Малпенза за обратния полет към София. Чекираме се бързо и получаваме места 24D, E и F. Информират ни и че полетът ще закъснее около 40 минути. И така - продължаваме към security и гейтовете. Няма нищо интересно и решавам да си пазя кадрите за после… Нашия самолет вече е паркиран наблизо, не на ръкав, а на стълбичка и ни чака. Към 16:00 започна бордингът, а полетът по план излиташе в 15:45 и се очертаваше отново половинчасово закъснение. Автобусчето ни откарва към машината - двегодишния EI-DSH на Air One


Date 26 April 2009
Dep. Milan Malpensa T1B; Scheduled: 15:45, Actual: 16:17
Arr. Sofia, Vrajdebna T2; Scheduled: 18:45 Actual: 18:47
Flight time Scheduled: 2h00min, Actual: 1h30min
Flight АZ 522 operated by Изображение
Aircraft Airbus A320-216 Reg. EI-DSH
c/n 3178 Plane history Flown for Air One since
12/07/2007. Hasn’t flown for any other airline
Seats 24D, 24E, 24F (24F за мен)

Изображение

Настаняваме се по местата си, екипажът започва да говори за авиокомпания „Алиталия-Ер Уан” или „Благодарим ви че избрахте нашата авиокомпания” По персоналните телевизорчета пускат safety видеото, след което схема на Малпенза и информация за излитането ни по писта 35L, успоредната на тази, по която кацнахме. След минути самолетът е на старта и мощно ускорява по пистата. По някое време се накланя назад и поема набор на височина сред сивите италиански облаци. Бързо пробиваме облаците и завиваме наляво плавно, но със стръмен набор на височина. След минути вече сме на 10 300m. и започва service, който беше доста необичаен, защото питаха пътниците дали желаят следобедна закуска, при което сервират някакви сухарести солети и чаша бяло вино. Поисках и вода, което малко ги затрудни, но отнякъде изнамериха едно шише и ми го дадоха. Полетът беше спокоен, турболенции се появиха някъде над Сърбия, след което започнахме скоростно снижение към София, с многократни увеличавания и намалявания на тягата, но без air brakes. Бързо се оказваме на финала на 09, но пак със задкрилки като на излитане (същото беше и с BA). Ето един кадър над София, където слънцето вече залязваше

Изображение

Към 18:47 едва с две минути закъснение опираме меко софийска земя, бързо забавяме ход и се vacate-ваме по Е и рулираме до ръкав от западната страна на Т2. Ето снмки от интригуващия интериор

Изображение

А това от дясно на екранчетата какво е?

Изображение

Изображение

Стюардесата прави проверки

Изображение

Излизам през ръкава, останал ми е един кадър и снимам самолета отвън…

Изображение

В това време на Т2 е пусто, ние сме единствения пристигащ полет и веднага излизат багажите, първо тези на трансферните пътници и ние бяхме от последните да си получим багажа и излизаме от терминала и право към къщи…

Благодаря че прочетохте блога, надявам се че ви е харесал, въпреки малкото количество снимки. Следващ засега няма определен, но надявам се преди края на 2009 да има още един, понеже кризата яко ни удари… Абе коментирайте и задавайте въпроси, при първа възможност ще им отговоря… Ето последно оценката за връщането


Ground Service Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
Aircraft Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
Food & Drinks Изображение Изображение Изображение
Crew Изображение Изображение Изображение Изображение Изображение
Airport Transfer n/a

Поздрави,
Dreamliner
Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Миниблог: One route, multiple airlines

Мнениеот Емо » 15 Май 2009 20:00

Мерси за споделеното пътуване. Много приятно за четене, както и хубави снимки.
Слотът до екраните е за кредитни карти както изглежда (напр. за заплащащи се услуги - ТВ, новини и др.) Може да не са били активни.
Сега ми направи впечатление, че няма много снимки от връщането и разбрах защо... Случвало ми се е веднъж в Инсбрук, тогава тичах да купувам карти. Оттогава съм винаги с към 14 GB "провизии" в раницата, дори и да е weekend trip. ;-) Не се знае какво може да изникне: готини мотиви, sport event и не знам си к'во друго... :wink:

Поздрави
Емо
Аватар
Емо
супер спотър
 
Мнения: 1221
Регистриран на: 14 Яну 2006 01:06
Местоположение: MUC

Re: Миниблог: One route, multiple airlines

Мнениеот shadowman » 15 Май 2009 21:00

Супер блог! :)
shadowman
кандидат спотър
 
Мнения: 4
Регистриран на: 13 Май 2009 17:55

Re: Миниблог: One route, multiple airlines

Мнениеот Nine » 15 Май 2009 21:12

Много ми хареса!
Жалко, че голямата карта не е навъртяла километри... Но не съжалявай, и тези снимки са много хубави ;)
Аватар
Nine
супер спотър
 
Мнения: 892
Регистриран на: 22 Окт 2008 12:14

Re: Миниблог: One route, multiple airlines

Мнениеот Georgi Dimitrov » 16 Май 2009 01:05

Супер блог ! 8) Браво
Изображение Изображение ONE DAY - AIR TRAFFIC CONTROLLER,may be 8-) !!!
Georgi Dimitrov
по-спотър
 
Мнения: 107
Регистриран на: 31 Мар 2007 20:51
Местоположение: Силистра

Re: Миниблог: One route, multiple airlines

Мнениеот Делян » 16 Май 2009 05:41

София е най-хубавият град на света с тези заснежени върхове.
А, тези екранчета в Air One ме разбиха направо.....
Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Миниблог: One route, multiple airlines

Мнениеот IvanFL » 16 Май 2009 06:03

До екрана е терминалче за кредитни карти. От време на време като летя с Делта се случват бивши самолети на Сонг и те имат такива. Тези самолети на Делта има 15 канала телевизия на живо. Екипажа осведомява че с терминала може да си купиш филм ,но полета е доста късичък между атланта и маями няма да има време да го изгледаш. Джетблу има екрани с телевизия наживо но без терминал. Новата мода в САЩ е безжичния интернет за 10 или 15 кинта на полет.

Изображение
IvanFL
супер спотър
 
Мнения: 537
Регистриран на: 07 Май 2006 02:14
Местоположение: Miami, FL

Re: Миниблог: One route, multiple airlines

Мнениеот Dreamliner » 16 Май 2009 11:03

Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Миниблог: One route, multiple airlines

Мнениеот randi » 16 Май 2009 13:08

Много готин блок,нищо че снимките не са много. :D
SWITCH OFF or FUCK OFF
SaVe TheIr pLaNeT
CuT yOuR eMiSsIoN




Аватар
randi
супер спотър
 
Мнения: 2183
Регистриран на: 13 Дек 2007 16:50
Местоположение: София

Re: Миниблог: One route, multiple airlines

Мнениеот Делян » 16 Май 2009 16:11

Аватар
Делян
супер спотър
 
Мнения: 4713
Регистриран на: 07 Яну 2004 21:27
Местоположение: KJAX, Jacksonville, Florida, USA

Re: Миниблог: One route, multiple airlines

Мнениеот IvanFL » 16 Май 2009 23:31

Екранчето с карта го видях за първи път през 2002-ра в полет от Маями до Мюнхен с Лауда. Даже имаха опцията да драснеш картата и да заредиш пари в бордното казино (Casino Austria)! Допреди няколко години когато самолетите над САЩ имаха бордни телефони на облегалките и там с кредитна карта, $2.50 на минута. Още нямаше много мобифони и гледах доста хора ги ползваха когато самолета закъсняваше.

Изображение
IvanFL
супер спотър
 
Мнения: 537
Регистриран на: 07 Май 2006 02:14
Местоположение: Miami, FL

Re: Миниблог: One route, multiple airlines

Мнениеот pepsii » 18 Май 2009 09:58

eйй , супер блог !Много приятно за четене и за разглеждане!

А на мен рекорда ми е - сутринта като се събудих не знаех че ще пътувам , а в 14:00 бях на летището .
на 3 януари.
Успехи и повече такива пътувания!
Аватар
pepsii
супер спотър
 
Мнения: 948
Регистриран на: 09 Дек 2005 14:35
Местоположение: София

Re: Миниблог: One route, multiple airlines

Мнениеот Dreamliner » 18 Май 2009 23:36

Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Re: Миниблог: One route, multiple airlines

Мнениеот LZ-EZY » 18 Май 2009 23:59

Мен пак са ме събуждали в 6 и 10 с въпроса : "Ама ти не си ли чел меила, летиш в 7 за Мюнхен"... :lol:
Аватар
LZ-EZY
супер спотър
 
Мнения: 1092
Регистриран на: 21 Дек 2007 18:19

Re: Миниблог: One route, multiple airlines

Мнениеот Dreamliner » 19 Май 2009 19:57

Аватар
Dreamliner
супер спотър
 
Мнения: 1130
Регистриран на: 13 Авг 2007 11:59
Местоположение: SOF/LBSF Летище София

Следваща

Назад към Авиационни блогове и Trip Reports

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 6 госта

cron