Много съм съгласен с Тони за перките, скоро и с harrier обсъждахме гениалността на бързите перки за нашия регион, а да не говорим, ако се бяхме родили в малко по-западна държава (визирам Чехия, Унгария, Словения и др.)
Отделно за полети по вътрешни линии българчето трябва отново да се научи да лети. 15 години с автобусчето и влакчето са съсипали вътрешно-полетните навици на нашенеца.
Друг аспект е, че полети до черноморието по вътрешни линии са в голяма степен бизнесполети, които са и доста доходоносни за компаниите поради липса на претенци за +/-20лв в цената

, както е при повечето пътуващи. Именно затова такава честота не би било лошо да се поддържа с минимум два дневни полета. Това е първия фактор, който говори против машината А319 и самолетния й аналог 737. Останалите разходи бяха уточнени от harrier малко по-горе. Сравнението на АТ7 и 737/319 по такъв полет е нещо като сравнение между SOF-OTP на ТАРОМ и България Ер:
Приемаме, че резервациите и цените за билетите са еднакви, което не е така, тъй като резервациите за Таром са почти 2-3 пъти повече, тъй като полетът не се канселира в 66% от случаите, но сега се фокусираме само в/у оперативните разходи, само около извършване на полета:
TAROM ATR42-500 /SOF-OTP/
Pax 10-15
Flight time 50min
TX Fuel 50-100kg
Trip Fuel 500-600kg
MTOW ~17000-18000kg
Bulgaria Air BAe146-200 /SOF-OTP/
Pax 10-15
Flight time 40-42min
TX Fuel 100-200kg
Trip Fuel 1650-2100kg
MTOW 42000-43000kg
Като разгледаме и таксите изл/кац., които се формират на база MTOW, разходите за гориво, по-сложната поддръжка, по-големия екипаж (при А319/737 екипаж 2/2 е почти невиждана рядкост) + допълнителни разходи, които вече бяха опоменати - тип Follow Me - 35EUR, Ops. Assistance - 45EUR, Loadsheet - 50EUR, столчета, конусти, багажни ленти, запуск и мн. др., нещата стават доста скъпи за реактивен, средномагистрален самолет.
И все пак да не забравяме, че това не е полет Франкфурт - Берлин (т.е. полет между две милионни метрополи, в които наистина кипи бизнес). С други думи не бива да сравняваме подобен тип, на хартия, полети в различните държави и региони.