Сигурно Благой Рагин иска да направи още един хотел, но не знае как да го напълни и му е хрумнало, да се субсидират нискотарифните полети.
Толкова измислени неща, че не мога да разбера какво обсъждаме.
1) Трябва да се субсидират нискотарифните полети за да могат да дойдат туристите, че сега не могат заради скъпите билети.
Не е вярно. Нискотарифни полети вече ги има и билетите не са скъпи. Във всеки случай не са 250 евро за полет Париж София както твърди Благой Рагин.
2) Субсидираните нискотарифни полети (един билет 50 евро) от Париж до Прага моментално са дръпнали хиляди туристи.
Не е вярно. Билетите Париж София също започват от 49.99 евро, а разстоянието Париж София е почти двойно по голямо отколкото Париж Прага. Полетите Париж Прага на цена от 50 евро предлага само easyjet, полети от София до Лондон, Берлин, Манчестър на easyjet са много по дълги като разстояние и те също се предлагат на цена от 50 евро. Нито общината на Прага, нито правителството на Чехия не субсидират полетите Прага Париж, това са полети на нормални цени за нискотарифна авиокомпания и easyjet обикновено не искат субсидии.
3) В Македония туристическия поток се е увеличил тройно след започване на субсидиране на нискотарифните полети.
Не е вярно. Полетите на Wizz до Скопие започват през 2011 г. (даже аз го отбелязах тогава в темата)
viewtopic.php?f=3&t=1961&start=1995 А тука има статистика на летище Скопие. През 2011 има увелечение на пътникопотока с 6.1% През 2012 с 9.1 % През 2013 с 18.8% Никъде няма тройно увеличение на туристите.
http://fr.wikipedia.org/wiki/A%C3%A9rop ... _de_Skopje Полети на Wizz до София започват през 2005 г. вижте статистиката на летище София
http://en.wikipedia.org/wiki/Sofia_Airport Резулатите на летище София са по добри от тези на летище Скопие. И тука трябва да се отбележа, че полетите до Скопие са субсидирани, а до София не са.
4) Също така те тука отбелязват че субсидиите ще са за първата година
http://infotourism.net/index.php?t=1037 ... kiia+pazar Какво ще правим след като мине 1 година? Нека предположим че пътникопотока ще се вдигне с 10 % вместо с 1% както беше през 2013 г. от тези 10% поне 6-7% ще са гастербайтерите и остават 3-4% туристи и ще хвърлят един куп пари заради тези 3-4% Това е чисто прахосване на пари. За цялата тази работа те искат 5 млн. лева. 4% от общо 3 504 326 пътници годишно това са 140 000 души, ако разделим 5 млн. лв. на целия пътникопотк на Wizz и Easy и на Air Berlin то ще са съвсем малко пари за един пътник като субсидия, то ест можем да говорим за разликата в цената на билета горе долу с 10 лева, тези 10 лева няма по никакъв начин да повлият върху сериозно увличение на туристите и няма да се върнат в хазната като ДДС и данъци. И веднага след като махнат субсидиите пътникопотока пак ще падне с 10% Искам да ви попитам какъв е смисъла от цялата работа?
5) След като посочих всичките факти за пътникопотока и билетите предполагам че разбирате че няма никакви 2 млн. френски туристи които много искат но не могат да дойдат в България заради скъпите билети.
6) Благой Рагин посочва че тази стъпка има редица предимства – ще се удвоят приходите от туризъм, ще се увеличат значително новите туристи, ще бъдат отворени много нови работни места, ще се удължи летният сезон с поне четири месеца.
При увелечение на туристическия поток с горе долу 4% нищо това няма да се случи.
Освен това други аргументи Благог Рагин не посочва.